Г) адресатом цих норм є людина взагалі.
27. На основі порівняння правових та моральних норм вкажіть ознаки моральних норм:
а) їхня примусовість випливає із сили та авторитету держави; б) контроль за їх виконанням здійснюють спеціально уповноважені суб’єкти; в) їхня обов’язковість випливає з людського сумління; г) їх не можна звести до певної скінченної множини.
28. На основі порівняння правових та моральних норм вкажіть ознаки моральних норм:
а) встановлюються державою; б) носять кодифікований характер;
в) контроль за їх виконанням здійснюють спеціально уповноважені суб’єкти; г) їхня обов’язковість випливає з людського сумління; д) їх не можна звести до певної скінченної множини.
29. Що становить основні проблеми моралі:
а) відносний або абсолютний характер норм;
б) проблема кодифікації моральних норм;
в) забезпечення дії моральних норм (мотивація виконання);
г) доцільність існування моральних норм як таких.
30. Що становить основні проблеми моралі:
а) відносний або абсолютний характер норм; б) проблема кодифікації моральних норм; в) забезпечення дії моральних норм (мотивація виконання);
г) відсталість моралі від потреб сучасного суспільства.
31. Що становить основні проблеми моралі:
а) відсталість моралі від потреб сучасного суспільства; б) відносний або абсолютний характер норм; в) забезпечення дії моральних норм (мотивація виконання); г) проблема кодифікації моральних норм.
|
|
32. Які основні аргументи свідчать про життєздатність основних етичних систем:
1) економічний; 2) науковий; 3) правовий; 4) міжнародно-політичний.
33. Що є загальною рисою природи людини, яка виявляється у основних етичних системах:
1) природжена схильність людини робити добро; 2) моральна недосконалість людини і схильність людини чинити зло; 3) притаманність любові усім людям; 4) інстикт до самозбереження.
34. Що є загальною рисою природи людини, яка виявляється у основних етичних системах:
1) інстинкт за виживання; 2) моральна недосконалість людини і схильність людини чинити зло; 3) прагнення до миру у всьому світі; 4) жабода до влади.
35. Що є причиною моральної недосконалості людини за християнством:
1) залежність (одержимість) людини від своїх бажань;
2) гріхопадіння людини, в результаті чого людина втратила духовний зв’язок із творцем;
3)недотримання обрядів, традицій, які прийняті у певному суспільстві; 4) порушення шляху життя, визначеного небом (Дао).
36. Що є причиною моральної недосконалості людини за буддизмом:
а) жадоба до грошей та влади; б) гріхопадіння людини, в результаті чого людина втратила духовний зв’язок із творцем; в) залежність (одержимість) людини від своїх бажань; г) небажання відвідувати буддистський храм.
|
|
37. Що лежить в основі виправлення гріховності людини за конфуціанством:
а) визнання своїх гріхів (покаяння); б) дотримування ритуалів та шляху неба (Дао); в) відмова від задоволення своїх бажань; г) медитація і зайняття йогою.
38. Що лежить в основі виправлення гріховності людини за буддизмом:
а) відмова від задоволення бажань і досягнення стану нірвани (виконання ступеней духовного зростання);б) дотримування постів; в) ведення чесного життя; г) читати багато духовної літератури.
39.Що лежить в основі виправлення гріховності людини за християнством:
а) виконання десяти заповідей Божих; б) водне хрещення, яке позбавляє людину від перворідного гріха; в) прийняття викупної жертви Ісуса Христа, в результаті чого людина отримує прощення гріхів і запечатується Святим Духом обітниці; г) сповідування своїх гріхів.
40. Що лежить в основі виправлення гріховності людини за християнством:
а) відмова від людських бажань; б) зайняття медитацією; в) дотримування постів; г) прийняття викупної жертви Ісуса Христа, в результаті чого людина отримує прощення гріхів і запечатується Святим Духом обітниці.
|
|
41. З наведеного переліку виберіть канонічні джерела мусульманства:
а) Коран; б) Буддхачаріта; в) Лаліта Вістара; г) Хадис (Сунна); д) Біблія; е) Шаріат; є) послання Папи Римського; ж) соціальна доктрина католицької церкви.
42. З наведеного переліку виберіть канонічні джерела буддизму:
а) Коран; б) Буддхачаріта; в) Лаліта Вістара; г) Хадис (Сунна); д) Біблія; е) Шаріат; є) послання Папи Римського; ж) соціальна доктрина католицької церкви; з) Дао де дзін.
43. З наведеного переліку виберіть джерела конфуціанства:
а) Да Сює (Велике вчення); б) Чжун-Юн (Трактат про вдосконалення людської природи через помірність); в) Коран; г) Буддхачаріта; д) Лунь-юй (Бесіди); е) Кунь-дунь; є) Шаріат.
44. З наведеного переліку виберіть авторитетну основу християнства:
а) Катихизм христинської віри; б) послання Папи Римського; в) твори святих отців християнської церкви; г) Біблія; д) соціальна доктрина католицької церкви.
45. З наведеного переліку виберіть кваліфікаційні ознаки юриста;
а) спеціаліст в області гуманітарних наук; б) володіє фундаментальними та спеціалізованими правовими знаннями; в) переконаний у важливому значенні права та законності для суспільства; г) в оцінці ролі права у вирішенні суспільних проблем займає помірковану позицію поміж “ідеалізмом” та “нігілізмом”.
|
|
46. З наведеного переліку виберіть кваліфікаційні ознаки юриста;
а) спеціаліст в області юриспруденції; б) володіє фундаментальними та спеціалізованими правовими знаннями; в) переконаний у важливому значенні права та законності для суспільства; г) кваліфіковано користується юридичним інструментарієм в ім’я захисту прав та законних інтересів громадян.
47. З наведеного переліку виберіть дисципліни, які формують блок “фундаментальних” знань:
а) теоретичні дисципліни; б) галузеві; в) міжгалузеві; г) прикладні; д) історичні; е) філософські.
48. З наведеного переліку виберіть дисципліни, які формують блок “спеціалізованих” знань:
а) теоретичні дисципліни; б) галузеві; в) міжгалузеві; г) прикладні; д) історичні; е) філософські.
49. В чому полягає ознака професійності знань:
а) в розумінні основних, життєвонеобхідних державно-правових інститутів; б) в наявності диплома державного зразка; в) у перебуванні знань у постійному розвитку.
50. Виберіть характерні ознаки професії юриста:
а) конфліктний характер; б) точний (математичний) характер; в) творчий характер; г) потребує спеціальної фізичної підготовки; д) носить престижний з точки зору суспільства характер; е) носить особливу відповідальність.
51. З наведеного переліку виберіть ті варіанти, в яких правильно вказано ознаки особистості:
а) розвинутий світогляд; б) високий рівень інтелекту; в) вміння ефективно протистояти стереотипам; г) харизматичність.
52. З наведеного переліку виберіть ті варіанти, в яких правильно вказано ознаки особистості:
а) розвинутий світогляд; б) високий рівень інтелекту; в) поступальність в реалізації задекларованих позицій; г) артистичність.
53. З наведеного переліку виберіть ті варіанти, в яких правильно вказано ознаки особистості:
а) розвинутий світогляд; б) високий рівень інтелекту; в) відкрите визнання своєї позиції і не підміна істини певними інтересами; г) харизматичність.
54 . „Жень” – це
1) благородний муж;
2) неблагородний муж;
3) людяність;
4) вихованість;
5) ритуал;
6) виправлення імен.
- „Лі” – це
- благородний муж;
- неблагородний муж;
- людяність;
- вихованість;
- ритуал;
- виправлення імен.
- „Цзюнь-цзи” – це
- благородний муж;
- неблагородний муж;
- людяність;
- вихованість;
- ритуал;
- виправлення імен.
- Людинолюбство у Конфуція – це
- „вень”;
- „жень”;
- „лі”;
- „цзюнь-цзи”;
- „сяо жень”;
- „сяо”.
- Ритуал у Конфуція – це
- „вень”;
- „жень”;
- „лі”;
- „цзюнь-цзи”;
- „сяо жень”;
- „сяо”.
- Вихованість у Конфуція – це
- „вень”;
- „жень”;
- „лі”;
- „цзюнь-цзи”;
- „сяо жень”;
- „сяо”.
- Хто є автором „етики подолання бажань”?
7) Августин Блаженний;
8) Фрідріх Ніцше;
9) Мухаммед;
10) Ісус Христос;
11) Сократ;
12) Конфуцій;
13) Будда;
14) Епікур;
15) Мойсей;
16) Іммануїл Кант;
17) Джон Стюарт Мілль;
18) Арістотель;
19) Платон.
- Етика Сіддхартхи Гаутами – це
20) етика ритуалу;
21) евдемонізм;
22) етика любові;
23) етика подолання бажань;
24) утилітаризм;
25) гедонізм.
- Етика Конфуція – це
- етика любові;
- евдемонізм;
- етика ритуалу;
- етика подолання бажань;
- утилітаризм;
- гедонізм.
- Етика Ісуса Христа – це
- етика ритуалу;
- евдемонізм;
- етика любові;
- етика подолання бажань;
- утилітаризм;
- гедонізм.
- Хто є автором „чотирьох благородних істин”?
a. Августин Блаженний;
b. Фрідріх Ніцше;
c. Мухаммед;
d. Ісус Христос;
e. Сократ;
f. Конфуцій;
g. Сіддхартха Гаутама;
h. Епікур;
i. Мойсей;
j. Іммануїл Кант;
k. Джон Стюарт Мілль;
l. Арістотель;
m. Платон.
- Хто є автором концепції „серединного шляху”?
a. Августин Блаженний;
b. Фрідріх Ніцше;
c. Мухаммед;
d. Ісус Христос;
e. Сократ;
f. Конфуцій;
g. Будда;
h. Епікур;
i. Мойсей;
j. Іммануїл Кант;
k. Джон Стюарт Мілль;
l. Арістотель;
m. Платон.
- Оберіть чотири благородні істини.
- Є страждання. Нема страждань. Є причина страждань. Є причина того, що страждань нема;
- Є страждання. Є причина страждань. Є наслідки страждань. Є шлях від страждання до його наслідків;
- Є причина страждань. Є наслідки страждань. Є виникнення страждань. Є припинення страждань;
- Є страждання. Є причина страждань. Є припинення страждань. Є шлях від страждання до його припинення;
- Є страждання. Нема страждань. Є причина страждань. Є наслідки страждань;
- Є виникнення страждань. Є припинення страждань. Є шлях від страждання до його наслідків. Є шлях від страждання до його припинення.
- Хто вважав життя стражданням?
a. Августин Блаженний;
b. Фрідріх Ніцше;
c. Мухаммед;
d. Ісус Христос;
e. Сократ;
f. Конфуцій;
g. Будда;
h. Епікур;
i. Мойсей;
j. Іммануїл Кант;
k. Джон Стюарт Мілль;
l. Арістотель;
m. Платон.
- Серединний шлях – це
- істинне зосередження;
- шлях благородного мужа;
- „золота середина” між двома крайнощами;
- вісім ступенів духовного зростання;
- істинні наміри та вчинки;
- нірвана.
- Оберіть ступені духовного зростання людини, визначені Буддою:
- істинне народження;
- істинні погляди (праведна віра);
- істинне подолання бажань;
- істинні наміри;
- істинна синівська повага;
- істинна мова.
- Оберіть ступені духовного зростання людини, визначені Буддою:
- істинне зосередження;
- праведні думки;
- істинне зусилля;
- істинні наміри;
- істинні вчинки;
- істинна мова.
- Оберіть ступені духовного зростання людини, визначені Буддою:
- істинне народження;
- істинне зосередження;
- істинний ритуал;
- праведні думки;
- істинний спосіб життя;
- істинне подолання бажань.
- Скільки книг складають Новий Заповіт?
- 4;
- 7;
- 10;
- 18;
- 27;
- 36.
- Що розуміє Ісус Христос під поняттям „царство небесне” („царство Боже”)?
- апокаліпсис, кінець світу;
- рай;
- царство духу;
- життєвий вибір;
- любов;
- справедливість.
- В якому фрагменті Євангелія міститься найбільш концентрований виклад етичного вчення Ісуса Христа?
- десять заповідей Божих;
- притча про таланти;
- Нагірна проповідь;
- притча про блудного сина;
- Тайна вечеря;
- Євангеліє від Луки.
- Яка зі світових релігій є наймолодшою (виникла найпізніше)?
- християнство;
- буддизм;
- іудаїзм;
- конфуціанство;
- іслам.
- В якому році народився Конфуцій:
а) 651 р до н.е.4
б) 551 р до н.е.;
в) 551 р. н.е.4
д) 561 р. до н.е.
- В якому році народився Мехамед:
а) 651 р до н.е.4
б) 551 р н.е.;
в) 570 р. н.е.4
д) 561 р. до н.е.
- З наведеного переліку виберіть канонічні книги даосизму:
а) Лао-дзи; б) Кунг-фу;в) Дао –де- дзвін;
г) Лі-ер
79) В чому полягає відмінність моралі та права:
а) право ставить до людини більш високі вимоги;
б) мораль ставить більш високі вимоги до людини;
г) моральні норми кодифіковані, а правові консолідовані;
д) виконання моральних норм є особистою справою людини, тоді як контроль за виконанням правових здійснюють спеціально уповноважені суб’єкти.
80. В чому полягає відмінність моралі та права:
а) право ставить до людини більш високі вимоги;
б) мораль ставить більш високі вимоги до людини;
г) моральні норми кодифіковані, а правові консолідовані;
д) норми права адресовані суб’єктам права, тоді як норми моралі – людині взагалі.
81.В чому суті ідеології «патерналізму»?
а) держава не втручається у діяльність громадянського суспільства;
б) держава не допускає втручання у свою діяльність жодних інших суб’єктів;
в) держава виконує невластиві для неї функції, втручаючись у діяльність громадянського суспільства.
г) моральні норми виконують правові функції.
82. В чому суть ідеології «клерикалізму»?
а) держава не втручається у діяльність громадянського суспільства;
б) держава не допускає втручання у свою діяльність жодних інших суб’єктів;
в) держава виконує невластиві для неї функції, втручаючись у діяльність громадянського суспільства.
г) моральні норми виконують невластиві для них функції примусового впливу
83.В чому полягає цілісність системи соціальних регуляторів поведінки людини:
а) поведінка людини є цілісною, коли вона регулюється правовими, корпоративними і звичаєвими нормами;
б) правові , моральні та звичаєві норми впливають одне на одних;
в) кожна підсистема соціальних норм (правових, моральних, звичаєвих) має свою природну сферу дії
г) правильної відповіді немає.
Дата добавления: 2023-01-08; просмотров: 19; Мы поможем в написании вашей работы! |
Мы поможем в написании ваших работ!