Інструкція написання сценарію



Сценарна робота соціального педагога»

Плани семінарсько-практичних занять

Семінарсько-практичне заняття № 1

Опорні питання:

1. Розкрити значення і специфіку театралізованих дійств у соціально – педагогічній роботі.

2. Охарактеризувати основні види мистецтва та їх значення у соціально-виховній роботі соціального педагога.

3. Виявити функціональні ролі соціального педагога у процесі організації та проведення театралізованих дійств (організатора, сценариста, режиссера - постановника).

 

Семінарсько-практичне заняття № 2

Опорні питання:

1. Театралізованідійства як соціально – педагогічний метод виховноїроботи з різнимисоціальними группами.

2. Основні фактории та умовизалученнясамореалізаціїособистості в підготовчомуперіоді, а також у ходіпроведеннятеатралізованогодійства.

3. Основніетапи та стимулипробудженнясоціальної і художньо – творчоїактивності масс, їхініціативності.

 

Семінарсько-практичне заняття № 3

Опорні питання:

1. Наочні витоки драматургії. Театралізовані дії давньої Греції та Риму.

2. Драматургія театралізованих дійств у слов’янськихнародів.

3. Особливості жанрів театралізованих дійств в епоху Відродження.

 

Семінарсько-практичне заняття № 4

Опорні питання:

1Масові суспільно – театралізовані дійства IX поч. – XX ст.

1. Різноманітність форм і жанрів театралізованих дійств радянського періоду.

2. Сучасні форми і жанри театралізованих дійств в Україні.

3.

Семінарсько-практичне заняття № 5

Опорні питання:

1. Драма як різновид мистецтва літератури.

2. Дія – слово, дія – вчинок.

3. Композиція драматичного твору, ідея, проблематика, дійові особи як виразники ідейно – тематичної спрямованості твору.

4. Жанрові різновиди драматичних творів: трагедія, комедія, драма.

 

 

Семінарсько-практичне заняття № 6

Опорні питання:

1. Специфіка сценарію як різновиду драматургічного дійства. Ідейно – тематична основа сценарію.

2. Вплив сценарного задуму на відбір і використання художнього і документального матеріалу.

3. Композиція і сюжетний хід в сценарії драматургічного дійства

4. Основнівимоги до слівведучих в текстісценарію.

5. Значеннясценічноїметафори в розкриттітематичноїнаправленостісценаріютеатралізованогодійства.

 

Семінарсько-практичне заняття № 7

Опорні питання:

1. Особливостівикористанняприйомів монтажу в залежностівідзмісту та жанрового різновидутеатралізованогодійства.

2. Принципивідборупоезії, музики, кіно та відеофрагментіввтеатралізованомудійстві.

3. Особливостівикористаннядокументальногоматеріалу та форм йоговтілення в сценічнедійство.

 

Семінарсько-практичне заняття № 8

Опорні питання:

1. Основнівиди і значеннятеатралізації.

2. Використаннятеатралізаціїувідповідностіізсценарно – режисерськимзадумом та формою театралізованогодійства.

3. Особливостіінсценізаціїтворівхудожньоїлітератури: байки, казки, пісні.

 

Семінарсько-практичне заняття № 9

Опорні питання:

1. Єдність документального і художньогоматеріалу в змістітеатралізованихдійств.

2. Принципивідбору і використанняматеріалівізжиттяокремихосіб, соціальних групп, колективівшколи, міста, села.

3. Види сценарної роботи соціального педагога з дітьми тамолоддю.

4.

Семінарсько-практичне заняття № 10

Опорні питання:

1. Зарубіжний досвіт сценарної роботи у діяльності соціального педагога.

2. Сучасний українській досвіт сценарної роботи у діяльності соціального педагога.

Семінарсько-практичне заняття № 11

Підготуватись до написання модульної контрольної роботи.

Семінарсько-практичне заняття № 12

Захист творчої індивідуальної роботи, презентація авторського сценарію.

Завдання для самостійної роботи (ІНДЗ)

1. Розробити авторський, особистий підхід сценарної роботи з різними соціальними групами населення.

Сценарій- літературне першоджерело видовища, що реалізується за допомогою або різних технічних засобів – це сценарії кіно, радіо та телебачення, або ж за допомогою засобів сценічної, театральної виразності у масовій дії – сценарії театралізованих видовищ.

Різновидисценаріївмасовихтеатралізованихзаходів, абоїхжанри:

- Сценарійлітературно-музичноїкомпозиції.

- Сценарій концерту (збірного, тематичного, театралізованого).
Сценарійтематичногомасовоготеатралізованого заходу, щопобудованийна документальному матеріалі.

- Сценарійтематичногомасовоготеатралізованого заходу, щопобудованийна документальному матеріалі.

- Сценарій заходу, щоприсвячуєтьсязагальнодержавнійдаті.

- Сценарій заходу, щоприсвячуєтьсяювілейнійдаті.

- Сценарій заходу, щоприсвячуєтьсяпредставникампевноїпрофесії (посвята у професію).

- Сценарій заходу, щоприсвячуєтьсяпевнійлюдськійспільноті, колективу, товариствутощо.

- Сценарій заходу, щоприсвячуєтьсяпевнійлюдині (вечір-портрет).

- Сценарій заходу, щоприсвячуєтьсяурочистомуврученнюдокументів (атестатів, паспортів, перепусток, студентськихквитків).

- Сценарій заходу, щоприсвячуєтьсявшануваннюзаслужених людей (ветеранів, чемпіонів, героївтощо).

- Сценарій сатирично-гумористичноївистави на місцевомуматеріалі («капусник»).

- Сценарій, щоприсвячуєтьсяпевнійрелігійнійтемі.

- Сценарійурочистого ритуалу.

- Сценарійконкурсно-розважальноїпрограми.

- Сценарій заходу, щопобудований на зразоквідомихтелевізійних передач.

- Сценарійсвята, що проводиться просто неба.

- Сценарійсвятковогопроходженняабокавалькади.

- Сценарійдискотечного заходу.

- Сценарій заходу для дитячоїаудиторії.

 

Рекомендовані теми сценарної роботи:

- Актуальні проболеми сучасної молоді;

- Профілактика здорового спосібу життя;

- Суїцид в Україні та світі;

- Бездомність як соціальнеявище;

- Фізична обмеженість людей, як соціально-педагогічна проблема;

- Субкультура та її види;

- Українська народна творчість;

- Творчистьнаціоаньнихменшинств;

- Державні свята;

- Професійні свята;

- Пошана до видотного письменника (поета, композитора та тощо);

- Ювілейний концерт … (ім’я) та тощо.

 

Інструкція написання сценарію

1. Задача сценариста –підібратиефективний шлях щодопомагаєвирішитипроблему обраної теми та встановленні завдання.

2.  Важливо описати: завдання, метув сценарії, ход або план заходу. Вказати формупроведення,наприклад,театралізованавистава,
художнєоформлення та реквізит,наприклад, інтер’єрукраїнськоїхати, зерно, дрова, гілкивишні та тощо. Описати дійові особи. Головне - щоб у глядачаабо слухача склалосяцілісневраження про предмет розмови.

3. У ході або плані заходурозставте номера в потрібному вам порядок - наприклад, за часом створення. Роль ведучого в подібних заходах важлива - вінможерозповісти про проблематику зібрання, а потімв основному оголошуєвиступаючих. Однак у кожномуразі в сценаріїнеобхіднопомітитизміну подійта тощо.

4. Досить велика роль сценариста в організаціїзбірного концерту, яку на акторському арго нерідконазивають «солянкою». Такіконцертинерідкоприурочені до якихосьзагальноприйнятим свят, ювілеїв, випускнихвечорів. Визначтеспрямованість концерту і йогоцільовуаудиторію. Випускнийвечір в школічиуніверситетівідрізнятиметьсявідювілеюпідприємства, на якомуочікуєтьсяприсутністьвеликоїкількостіветеранів. Новорічний концерт ні схожий на той, що проводиться в День незалежності, хочадеякіномери і можуть бути однаковими. Класичніймузиці, народним і бальнихтанцівможназнайтимісце в будь-якомузбірномуконцерті. Зсучаснимимузичниминапрямками, цирковими номерами, інсценівкамипотрібно бути обережними.

5. Подумайте, скільки у вас буде відділень. Зазвичайбуваєоднеабо два. Як правило, перше - урочисте, а друге проходить в більшвільнійформі. Для урочистоїчастинипідійдутьвиступ хору, літературно-музичнакомпозиція, інсценівка. Розставте номера в певному порядку, намагаючисьчергуватижанри. Якщоурочистачастинапередбачаєнагородженняабопоздоровлення, вставтеціепізодиміж номерами.

6. Красивезакінченняконцерту не меншважливо, ніжвдалий початок. Глядачзапам'ятовуєсамекінцівку, і вона являє собою кульмінацію. Нерідкоостанній номер виконуютьвсіучасники, і це - відомий, але дужевдалийваріант. У кожномуразіпостарайтесязавершитипрограмучимосьефектним.

7. Вирішіть, хто буде вести програму. Цеможуть бути просто провідніабоякі-небудьперсонажі. У другому випадкувкажіть, якікостюми і реквізит вам необхідні. Слова ведучогоможуть бути як у віршах, так і в прозі. Віршікращепідібратипрофесійні. Якщонічого по темінемає, напишітьзвичайнийграмотнийпрозовий текст. Пам'ятайте, що хороша проза краще, ніжпоганівірші. Якщопрограмуведе персонаж, текст повинен відповідатийого характеру.

8. Розподілітьпаузи.Вкажіть, чимзайнятіглядачі перед початком концерту. Вониможуть, наприклад, дивитисявиставку, брати участь у лотереї та ігровихпрограмах. У сценаріївідзначте, хтосамевідповідає за цімоменти і якийреквізитнеобхідний. Паузи можуть бути і в самійпрограмі, особливо якщовіндовгий. Глядачі в цей час не покидаютьсвоїхмісць, але вони можутьпограти з якимось персонажем, провести конкурс пісеньабочастівок і т.д. У будь-якомувипадкутакі паузи повинні бути інтерактивними.

2. Скласти календар свят на 2015 рік.


Дата добавления: 2018-02-18; просмотров: 420; Мы поможем в написании вашей работы!

Поделиться с друзьями:






Мы поможем в написании ваших работ!