Реалізація проекту у візуальному середовищі



Для реалізації даного проекту, мною було використано середовище візуального програмування Borland Delphi 7.0, яке на сьогоднішній день є одним із найпотужніших сучасних програмних засобів для розробки прикладного програмного забезпечення.

У Delphi програмні модулі позначаються словом «Unit», кожен з цих програмних модулів містить текст програми. Усі процедури та функції головної форми описуються у модулі Unit1. Компоненти вікна форми тестової програми описуються у Unit2. Вікно форми про програму належить до Unit3. Також на формі міститься кнопка «Вихід», тобто виходу з програми.

Для вдосконалення роботи даного проекту можна внести свої змінні у функції чи процедури програми, за допомогою добавлення нових чи вдосконалення існуючих команд. У головній формі «Form» відображено інтерфейс користувача, тобто набір кнопок, полів, картинок. Кожен об’єкт має свій програмний код, який відображено в Unit. Тому можна зробити висновок, що у Unit здійснюється реалізація програми, а у Form здійснюється візуальне її оформлення.

Реалізація проекту у візуальному середовищі передбачає наступні стани:

1. Запуск на виконання Delphi 7 для створення нового проекту (Пуск – Програми – Borland Delphi 7 – Delphi 7)

2. Створення 3-ох форм: Form1, Form2, Form3 (Form1 створюється автоматично при завантаженні Delphi, для створення іншої форми потрібно на панелі інструментів обрати New Form, або в меню Form – New – Form).

3. Встановлення властивостей для Form1, Form2 Form3 згідно до розділу 5 Розробка інтерфейсу роботи з користувачем.

4. Встановлення компонентів та їх властивості для Form1, Form2, Form3.

5. Введення програмного коду, який наведений у Додатку А.

6. Зберегти проект (File – Save All, або за допомогою комбінації клавіш Shift+Ctrl+S), вказавши ім’я файлу проекту, для решти файлів імена при збереженні змінювати не потрібно.

7. Після виконання усіх попередніх пунктів дану програму потрібно відкомпілювати (F9, або за допомогою меню Run – Run).

8. Після виконання усіх попередніх пунктів дану програму потрібно відкомпілювати (F9, або за допомогою меню Run – Run).

У проекті присутні велика кількість компонентів, для їх функціонування необхідно змінити певні властивості:

 

Таблиця 3 – Властивості компонентів Форми SerPak

Назва копонентів Властивості назва

Button1

Caption ‘Працювати’ Працювати
Height 30
Width 110
name work

Button2

Caption Про програму
Height 30
name about
Width 130

Button3

Caption Вийти
Width 120
name exit
Height 30

Lable1

Caption Привіт
transparent true

Lable2

Caption Вас вітає програма
Aligment taCenter
transparent true

 

Параметри шрифту для візуальних комронентів форми SerPak, таких як:

Lable1, Button потрібно встановити наступним чином, назва шрифту =MS Sane Serif, розмір = 14. для решти компонентів цю властивість змінювати не потрібно.

 

Таблиця 4. Властивості компонентів форми SerPok

Назва копонентів Властивості що необхідно змінити   Значення

Button1

Height 30
Width 110
name OK
Lable1… Lable6 transparent true

Image1

Width 561
Height 513

Параметри шрифту для візуальних комронентів форми SerPak, таких як:

Lable, Button, RadioButton, GroupBox потрібно встановити наступним чином, назва шрифту =MS Sane Serif, розмір = 14. для решти компонентів цю властивість змінювати не потрібно. Також для компонентів SpinEdit, Button, в властивості Hint коротко описати функціональне призначення даного елемента, виходячи з його назви


Таблиця 5. Властивості компонентів форми SerPok (початок)

Назва компонента

Властивості

Значення

Label1

Caption – відповідно до рис. 13

 

Transparent

true

Label2

Caption – відповідно до рис. 13

 

Transparent

true
GroupBox1

Caption

заповнення
RadioButton1

Caption

авто
RadioButton2

Caption

ручне
GroupBox2

Caption

цифри / текст
RadioButton3

Caption

текст
RadioButton4

Caption

цифри
SpinEdit

Name

KR

Button1

Caption

Шукати

Width

121

Height

22

Button2

Caption

Зберегти

Width

121

Height

21

Button3

Caption

Загрузити

Width

121

Height

22
OpenDialog

Властивостей змінювати не потрібно

SeveDialog

Властивостей змінювати не потрібно

Edit1

Властивостей змінювати не потрібно

SpinEdit Name

       

Аналіз програми

 

В основі даної програми лежить робота з масивом, а саме з пошуком елементів. Проект складається з трьох форм:

Головної, Про програму та форму, що відображається при завантаженні.

При запуску програми відображається форма, що зображена на рис. 10, при натисканні на ту чи іншу кнопку виконуються певні дії. При натисканні на кнопку ‘Вийти’ користувач покидає програму. При натисканні на кнопку ‘Про програму’ відкривається вікно, у якому міститься коротка інформація про даний програмний продукт і міститься електронна адреса виробника. При натисканні на кнопку ‘Працювати’ відкривається головна форма на якій виконується практично уся робота.

На головній формі користувач може: обрати кількість рядків чи стовбців; створити масив може вручну – вводити елементи, а може автоматично згенерувати.

Користувач може вибрати на свій розсуд буквене або цифрове заповнення масиву елементами. У цифровому масиві цифри можуть бути як додатні та і від’ємні елементи.

Також користувач може зберегти результат пошуку елементів, і може завантажити уже збереженні дані про минулий пошук.

До недоліків можна віднести те, що більше трьох елементів для пошуку вводити неможна.

 

Тестування програми

 

В ході тестування програми було виправлено усі виявлені помилки та недоліки роботи програми, було зменшено текст програми за рахунок вдосконалення певних процедур та функцій, збільшено загальну продуктивність та швидкодія програми за допомогою оптимізація та логічного вдосконалення програмного коду. Також було максимально вдосконалено інтерфейс програми.

Тестування програми виконувалось, як при покроковому режимі виконання програми, так і при компілюванні.


Рисунок 10 – Робота програми до початку пошуку у масиві

 

Рисунок 11 – Робота програми під час пошуку елемента у масиві.


Дата добавления: 2019-07-15; просмотров: 166; Мы поможем в написании вашей работы!

Поделиться с друзьями:






Мы поможем в написании ваших работ!