Побудова прямокутників та паралелепіпедів
1) Процедура Rectangle ( x 1, y 1, x 2, y 2 : integer ); створює прямокутник з координатами x1, y1 – лівого верхнього кута і x2, y2 – правого нижнього кута. Область середини прямокутника незафарбована і співпадає з кольором фону екрану. Для ліній прямокутника використовується поточний стиль ліній і колір (заданий).
2) Процедура Bar ( x 1, y 1, x 2, y 2 : integer ); утворює прямокутник, внутрішня область якого заповнюється поточним стилем (тип і колір). Параметри процедури – відповідні координати лівого верхнього та правого нижнього кутів. Використовують для побудови гістограм, діаграм і т.п.
3) Процедура Bar 3 D ( x 1, y 1, x 2, y 2 : integer ; D 3 : word ; Top : boolean ); відображає паралелепіпед (трьохмірне зображення) і зафарбовує його передню грань поточним стилем. X1.. Y2 – координати лівого верхнього та правого нижнього кута передньої грані; D3 – трьохмірне зображення "глибина" у пікселях; Top – задає режим відображення верхньої грані. В модулі GRAPH для режиму Top визначені 2 константи:
Top On = TRUE – верхня грань відображається;
Top Off = FALSE – верхня грань не відображається.
Будова многокутників.
Многокутники можна зображати декількома способами: наприклад, за допомогою процедур Line , LineTo.
Паскаль також містить процедури, які дозволяють будь-які многокутники.
1) процедура DrowPoly ( n : word; var points); створює многокутник за допомогою ліній поточного кольору, стиля і товщини. Параметр n – кількість точок ламаної; points – змінна типу PointType, яка містить координати x, y точок ламаної.
|
|
В модуліGRAPH передбачений такий тип:
Type
PoinType = RECORD
x, y : integer;
end;
2) процедура FillPoly (n : word; var points); схожа з попередньою, але навідміну від неї – малює замкнутий многокутник і зафарбовує його. Стиль і колір лінії і контура задається процедурами SetLineStyle i SetColor, тип і колір заповнення – процедурою SetFillStyle.
3) Процедура FloodFill ( x, y : integer; Border : word); служить для заповнення заданим стилем (SetFillStyle) області в середині або зовні замкненого контуру. Параметри: x, y – координати точки в середині або зовні контура; Border – задає колір контуру. Якщо контур незамкнений то буде заповнення всього екрану заданим стилем.
Побудова кола, дуги та еліпсу.
1) процедура Circle ( x, y : integer; r : word); зображає коло поточного кольору, товщини і вид лінії. Параметри x, y – координати центру кола, r – радіус у пікселях.
2) Процедура Arc (x, y : integer; StAngle, EndAngle, r : word); креслить дугу кола. Задається координатами центру кола, початковим та кінцевим кутами ( у градусах), які відраховуються від горизонтальної вісі проти часової стрілки; радіус кола у пікселях.
3) процедура Ellipse ( x, y : integer; StAngle, EndAngle, xr, yr, r : word); призначена для побудови еліптичних дуг. Параметри: координати центру, початковий та кінцевий кути, горизонтальний та вертикальний радіуси еліпсу у пікселях.
|
|
4) Процедура Sector ( x, y : integer; StAngle, EndAngle, rx, ry, r : word); відображає сектор еліпсу, який заповнюється поточним стилем. Параметри аналогічні.
5) Процедура FillEllipse ( x, y : integer; xr, yr : word); креслить контур еліпсу поточним кольором і заповнює поточним стилем. Параметри: координати центру, горизонтальний та вертикальний радіуси еліпсу.
6) Процедура PieSlice ( x, y : integer; StAngle, EndAngle, r : word); зображає сектор кола і заповнює поточним стилем. Зручно використовувати для побудови кругових діаграм.
Програмування графіки в комбінації з текстом
Відображення тексту у графічному режимі має ряд особливостей:
1) всі дії виконуються тільки з рядковими константами і змінними, тому вся чисельна інформація повинна перетворюватись в символьну;
2) можливість використання різноманітних шрифтів.
Розглянемо основні засоби модуля GRAPH для виведення текстової інформації:
а) процедура OutText ( text : string ); виводить на екран рядок тексту, починаючи з поточного розміщення графічного курсору СР;
б) процедура OutTextXY ( x , y , text ); виводить рядок тексту починаючи з указаних координат;
|
|
в) процедура SetTextStyle ( Font, Direct, size : word); встановлює стиль тексту. Параметри: код шрифту, код орієнтації символів, розмір символів.
1. Відображення цифрової інформації.
В модулі GRAPH засоби відсутні. Але можна використовувати наступний спосіб: спочатку перетворити число або цифру в рядок за допомогою процедури Str, а далі операцією конкатенації (+) поєднати її з рядком, який відображається процедурою OutTextXY.
Приклад:
Max := 3.14;
Str ( Max : 4 : 2, Smax);
OutTextXY (400, 40, ‘ Max=’ + Smax);
Висновки: таким чином модуль GRAPH містить достатньо потужні засоби побудови і відображення різноманітної графічної інформації (геометричні фігури в комбінації з текстом і числами).
Дата добавления: 2019-07-15; просмотров: 169; Мы поможем в написании вашей работы! |
Мы поможем в написании ваших работ!