Твоя от Твоих/ Тебе приносяще/ о всех/ и за вся.



И, произнося это, берем в правую руку потир и приподнимаем его, берем левой рукой дискос (если ножка узкая, то для надежности только за основную верхнюю часть!) и, крестобразно соединив руки - правая над левой, плавно и осторожно поднимаем святый дискос и святый потир над престолом и совершаем ими плавное вертикальное крестное знамение, после чего ставим их на место и умиленно покланяемся им.

А затем поем или читаем:

Тебе́ пое́м,/ Тебе благослови́м,/ Тебе благодари́м, Го́споди,/ и мо́лим Ти ся,// Бо́же наш.

Еще прино́сим Ти слове́сную сию́ и безкро́вную слу́жбу, и про́сим, и мо́лим, и ми́лися де́ем: низпосли́ Духа Твоего Свята́го на ны и на предлежа́щыя Да́ры сия́.

[Диакон становится перед престолом, крестится, читает молитву "Господи Вседержителю..." и, сложив руки на груди (правую на левую), совершает поясной поклон.

После чего, произнося молитву: "И сотвори́ у́бо хлеб сей Честно́е Те́ло Христа́ Твоего́" ,указывает на Святой Хлеб прямыми сложенными между собой пальцами правой руки.

А затем, указывая правой рукой на потир, глаголет : "А е́же в ча́ши сей, Честну́ю Кровь Христа́ Твоего́".

А потом добавляет к протянутой правой руке левую руку, указывающую на дискос, и глаголет: "Преложи́в/ Ду́хом/ Твои́м/ Святы́м".

И совершает земной поклон со словами "Аминь, аминь, аминь!"]

Священник же прочитав молитву:

 Господи Вседержи́телю, моли́твами Пречи́стыя Влады́чицы на́шея Богоро́дицы и Присноде́вы Мари́и, Свята́го Архистра́тига Бо́жия Серафи́ма, А́нгелов-Храни́телей наших, Всех Небе́сных Сил Безпло́тных и Всех Святы́х, поми́луй нас и прости́ вся́кое наше согреше́ние во́льное и нево́льное…

 и именословно сложив пальцы правой руки, крестообразно касается нижней стороной кончика безымянного пальца граней Агнца (верхней-нижней-левой-правой), произнося соответствующие этим касаниям нижевыделенные слова:

И сотвори́ у́бо хлеб сей/ Честно́е – Те́ло – Христа́ - Твоего́.

После чего точно также крестообразно касается краев потира (верхнего-нижнего-левого-правого) и глаголет:

А е́же в ча́ши сей,/ Честну́ю – Кровь – Христа́ - Твоего́.

А затем Прелагает Дары, четким широким горизонтальным крестом знаменуя оба Святых Сосуда с произнесением соответствующих слов:

Преложи́в (верх)– Ду́хом (низ) – Твои́м (лево) – Святы́м (право).

И в этот самый момент между произнесением слов «ТВОИМ-+-+-СВЯТЫМ» и происходит ПРЕЛОЖЕНИЕ ДАРОВ в Тело и Кровь Христовы!!! И перед нами на Престоле незримо, но реально находится уже Сам Воплотившийся и Воскресший из мертвых Господь наш Иисус Христос, иногда чудесным образом видимый некоторыми в виде МЛАДЕНЦА(ОТРОЧАТИ)

С Которым мы и соединяемся, через Таинство причащения Тела и Крови Его, усвояя себе Все Его Божественное Держание.

 

Аминь, аминь, аминь!

Преклоняемся на этих словах головой до пола, а потом поем:

 

Воскресе́ние Твое́, Христе́ Спа́се,/ А́нгели пою́т на небесе́х,/ и нас на Земли́ сподо́би,/ чи́стым се́рдцем// Тебе́ сла́вити! (дважды)

Второ́е Прише́ствие Твое́, Христе́ Спа́се,/ А́нгели пою́т на небесе́х,/ и нас на Земли́ сподо́би,/ чи́стым се́рдцем// Тебе́ сла́вити! (единожды)

Встаем на ноги, со страхом Божиим и всякой предосторожностью берем в левую руку дискос, а в правую - потир и, осторожно воздымая их над престолом, восклицаем (в Великий пост воздымается и произносится только в субботу и воскресенье):

Христо́с Воскре́се! Вои́стину Воскре́се! (трижды)

 

Опускаем Дары на стол-престол и поем:

Христо́с воскре́се из ме́ртвых, сме́ртию смерть попра́в/ и су́щим во гробе́х живо́т дарова́в. (в Великий пост - только в субботу и воскресенье)

А потом, обращаясь к прямо перед нами находящемуся Господу, молимся:

Я́коже бы́ти причаща́ющимся, во трезве́ние души́, во оставле́ние грехо́в, в приобще́ние Свята́го Твоего́ Ду́ха, во исполне́ние Ца́рствия Небе́снаго, в дерзнове́ние е́же к Тебе́, не в суд или во осужде́ние.

Е́ще прино́сим Ти слове́сную сию́ слу́жбу о и́же в ве́ре почи́вших пра́отцех, отце́х, патриа́рсех, проро́цех, Апо́столех, пропове́дницех, евангели́стех, му́ченицех, испове́дницех, возде́ржницех, и о вся́ком ду́се пра́веднем, в ве́ре сконча́вшемся.

Изря́дно о Пресвяте́й, Пречи́стей, Преблагослове́нней, Сла́вней Влады́чице на́шей Богоро́дице и Присноде́ве Мари́и.

Поем (глас 8 ):Досто́йно есть, яко вои́стину/ блажи́ти Тя, Богоро́дицу,/ Присноблаже́нную и Пренепоро́чную/ и Ма́терь Бо́га на́шего./ Честне́йшую Херуви́м/ и сла́внейшую без сравне́ния Серафи́м,/ без истле́ния Бо́га Сло́ва ро́ждшую,/ су́щую Богоро́дицу// Тя велича́ем.

Или, вместо этого, согласно уставу, поем ирмос 9-й песни, с припевом праздника.

Об Архистрати́зе Бо́жием Серафи́ме, святе́м Иоа́нне Проро́це, Предте́чи и Крести́тели, о святы́х сла́вных и всехва́льных Апо́столех, о святы́х (имярек), и́хже и па́мять соверша́ем, и о всех святы́х Твои́х, и́хже моли́твами посети́ нас, Бо́же.

И помяни́ всех усо́пших о наде́жди воскресе́ния жи́зни ве́чныя.

И поминаем, если хотим, усопших по именам.

И упоко́й их, иде́же присеща́ет свет лица́ Твоего́.

Еще́ прино́сим Ти слове́сную сию́ слу́жбу о вселе́нней, о Святе́й Собо́рней и Апо́стольстей Ца́рстей Правосла́вней Це́ркви, о и́же в чистоте́ и честне́м жи́тельстве пребыва́ющих, о Держа́щих После́дняго Правосла́внаго Ца́рства и о всем христолюби́вем во́инстве. Даждь им, Го́споди, ми́рное ца́рство, да и мы в тишине́ их ти́хое и безмо́лвное житие́ поживе́м, во вся́ком благоче́стии и чистоте́.

В пе́рвых помяни́, Го́споди, Апо́столов Ца́рстей Правосла́вней Це́ркви, ихже да́руй святы́м Твои́м це́рквам в ми́ре, це́лых, че́стных, здра́вых, долгоде́нствующих, пра́во пра́вящих сло́во Твоея́ и́стины.

И поем:И всех и вся.

Помяни́, Го́споди, град сей, в немже живе́м, (или весь сию́, в не́йже живе́м, или оби́тель сию, в нейже живе́м) и вся́кий град и страну́ и ве́рою живу́щих в них. Помяни́, Го́споди, пла́вающих, путеше́ствующих, неду́гующих, стра́ждущих, плене́нных, и спасе́ние их. Помяни́, Го́споди, плодонося́щих и добротворя́щихво святы́х Твои́х це́рквах, и помина́ющих убо́гия, и на вся ны ми́лости Твоя́ низпосли́.

И поминаем по именам, если хотим, живых.

Благословляем народ : И да бу́дут ми́лости вели́каго Бо́га/ и Спа́са на́шего Иису́са Христа́/ со все́ми ва́ми.

Народ: И со ду́хом твои́м.

Тебе́ предлага́ем живо́т наш весь и наде́жду, Влады́ко Человеколю́бче, и про́сим, и мо́лим, и ми́ли ся де́ем: сподо́би нас причасти́тися небе́сных Твои́х и стра́шных Та́ин, сея́ свяще́нныя и духо́вныя Трапе́зы, с чи́стою со́вестию, во оставле́ние грехо́в, в проще́ние согреше́ний, во обще́ние Ду́ха Свята́го, в насле́дие Ца́рствия Небе́снаго, в дерзнове́ние е́же к Тебе́, не в суд и́ли во осужде́ние.

И сподо́би нас,/ Влады́ко,/ со дерзнове́нием,/ неосужде́нно/ сме́ти призыва́ти Тебе́,/ Небе́снаго Бо́га Отца́,/ и глаго́лати.

И, став на колени, молимся:

О́тче наш,/ И́же еси́ на Небесе́х,/ да святи́тся и́мя Твое́,/ да прии́дет Ца́рствие Твое́,/ да бу́дет во́ля Твоя́,/ яко на Небеси́ и на Земли́./ Хлеб наш насу́щный даждь нам днесь;/ и оста́ви нам до́лги на́ша, я́коже и мы оставля́ем должнико́м на́шим;/ и не введи́ нас во искуше́ние,/ но изба́ви нас от лука́ваго.

Возглашаем: Я́ко Твое́ есть Ца́рство,/ и си́ла,/ и сла́ва,/ Отца́,/ и Сы́на,/ и Свята́го Ду́ха,/ ны́не/ и при́сно,/ и во ве́ки веко́в.

Народ: Ами́нь.

Снова благословляем народ: Мир всем.

Народ : И ду́хови твоему́.

Здесь можно подогреть воду в чайнике, до нужной температуры, если ее нет в термосе.

Вонми́, Го́споди Иису́се Христе́, Боже наш, от свята́го Жили́ща Твоего́ и от Престо́ла сла́вы Ца́рствия Твоего́, и прииди́ во е́же освяти́ти нас, и́же Горе́ со Отце́м седя́й, и зде нам неви́димо спребыва́яй: и сподо́би держа́вною Твое́ю руко́ю препода́ти всем нам пречи́стое Те́ло Твое́ и честну́ю Кровь Твою́.

И еще раз поисповедовавшись в принятых помыслах и вышедших во время службы воспоминаниях, крестимся и кланяемся трижды:

Бо́же, очи́сти мя, гре́шнаго, и поми́луй мя.

Го́споди, Иису́се Христе́, Спа́се наш, Ты бо рекл еси пречи́стыми Усты́ Твои́ми, я́ко а́ще вознесе́н бу́деши от земли́, вся́ привлече́ши к Себе́. Се и прии́де вре́мя полноты́ исполне́ния Твои́х животворя́щих слове́с и вся мы собра́шася ны́не во Еди́но Те́ло Твое́ причаща́ющияся Святы́х Та́ин Твои́х.

После чего моем руки, вытираем их, и соединяем все отрезанные части Просфоры, или только верхушечки (поставив их на основание в случае отложения низочков на антидор) вокруг Агнца пальцами обеих рук, воздеваем Его, вместе с основанием на 5 см над дискосом, и восклицаем:

«СВЯТА́Я СВЯТЫ́М»

Затем опускаем Агнец на место, и снова расставляем все частички в прежнее положение. После чего, приподняв Агнец, творим Им, над ними, образ небольшого горизонтального креста, и кладем Его на место. Поем или глаголем:

Еди́н Свят,/ еди́н Госпо́дь/ Иису́с Христо́с,/ во сла́ву Бо́га Отца́.// Ами́нь.

Причастны

В воскресенье: Хвали́те Господа с небе́с,/ хвали́те Его в вы́шних./ Аллилу́иа, аллилу́иа, аллилу́иа.

В понедельник и Ангелам: Творя́й а́нгелы Своя ду́хи,/ и слуги́ Своя пла́мень о́гненный./Аллилу́иа, аллилу́иа, аллилу́иа.

Во вторник и единому Святому: В па́мять ве́чную бу́дет пра́ведник,/ от слу́ха зла не убои́тся./Аллилу́иа, аллилу́иа, аллилу́иа.

В среду и Богородице: Ча́шу спасе́ния прииму́/ и И́мя Госп́одне призову́./Аллилу́иа, аллилу́иа, аллилу́иа.

В четверг и Апостолам: Во всю зе́млю изы́де веща́ние их,/ и в концы́ вселе́нныя глаго́лы их./Аллилу́иа, аллилу́иа, аллилу́иа.

В пятницу и Кресту: Спасе́ние соде́лал еси́/ посреде́ ́земли́, Боже./Аллилу́иа, аллилу́иа, аллилу́иа.

В субботу и собору Святых: Ра́дуйтеся, пра́веднии, о Господе,/ пра́вым подоба́ет похвала́./Аллилу́иа, аллилу́иа, аллилу́иа.

В дни памяти святых: В па́мять ве́чную бу́дет пра́ведник,/ от слу́ха зла не убои́тся./Аллилу́иа, аллилу́иа, аллилу́иа.

На Пасху и до отдания: Те́ло Христо́во приими́те,/ исто́чника безсме́ртнаго вкуси́те./Аллилу́иа, аллилу́иа, аллилу́иа.

После чего раздробляем Агнец - сперва пополам, по горизонтальному надрезу, затем, поставив, или положив в центр нижнюю сдвоенную половинку, аккуратно разделяем верхнюю на две части (при резких движениях могут разлетаться микрочастицы!), и ставим или кладем поверх основания печатями в середину: частичку «IС» (левую верхнюю) - вверху, частичку «ХС» (правую верхнюю) - внизу. Потом также разделяем нижнюю половинку: частичку «НИ» (нижнюю левую) кладем слева, а частичку «КА» - справа, при этом со вниманием и благоговением глаголем:

Раздробля́ется и разделя́ется А́гнец Бо́жий, раздробля́емый и неразделя́емый, всегда́ ядо́мый и никогда́же иждива́емый, но причаща́ющияся освяща́яй.

Часть« I С» кладется в потир, часть «ХС» служит для причащения священников. А части «НИ» и«КА», раздробленные на малые частички, предназначены для причащения всех остальных.

Берем в руку частичку «I С» и, легонько стряхнув с нее на дискос отделяющиеся крошки, творим ею крест внутри верхней части святаго потира, глаголя:

 

Соедине́ние Пречи́стаго Те́ла/ и Честны́я Кро́ви/ Го́спода и Бо́га и Спаса на́шего Иису́са Хри́ста,/ Сы́на Бо́жьего/ во исполнение Духа Святаго.

И влагаем во святый потир. (Не забываем каждый раз очищать пальцы друг о друга от налипших крошек, а частички просфоры, при поднимании, аккуратно оттрясать)

 Наливаем в ковшик или чашечку кипятка или очень горячей воды, благословляем ее соотвествующим перстосложением и глаголем:

Благослове́нна теплота́ святы́х Твои́х всегда́, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

И вливаем внутрь потира, от трети до половины содержимого, чтобы температура Крови Христовой стала подобной температуре человеческого тела, со словами:

 

Теплота́ ве́ры испо́лнь Ду́ха Свята́го. Аминь.

 

Причащение. Для удобства причащения дискос и потир можно отодвинуть подальше от края и раздвинуть между собой, чтобы ничего не зацепить и не просыпать. После чего священник совершает три земных поклона и кладет левой рукой частичку «ХС» себе на правую ладонь, крестообразно подкладывая под неё левую руку. Но допустимо потребить Ее и нагнувшись после молитв над дискосом-тарелкой и прямо вложив Ея в свои уста. Поэтому молится или с частичкой в руках, или оставив Ея на дискосе:

Возглашаем : Со стра́хом Бо́жиим и ве́рою приступи́те.

Народ: Благослове́н Гряды́й во и́мя Госпо́дне, Бог Госпо́дь и яви́ся нам.

 После чего все присутствующие совершают три земных поклона (если не могут, то поясные), а мы читаем молитвы:

Ве́рую, Го́споди, и испове́дую, я́ко Ты еси́ вои́стину Христо́с, Сын Бо́га Жива́го, прише́дый в мир гре́шныя спасти́, от ни́хже пе́рвый (пе́рвая) есмь аз. Еще́ ве́рую, я́ко Сие́ есть Са́мое Пречистое Те́ло Твое́, и Сия́ есть Са́мая Честна́я Кровь Твоя́, а Ты Сам незри́мо пребыва́еши зде под ви́дом Даро́в Твои́х! Молю́ся у́бо Тебе́: поми́луй мя и прости́ ми прегреше́ния моя́, во́льная и нево́льная, я́же сло́вом, я́же де́лом, я́же ве́дением и неве́дением,и сподо́би мя неосужде́нно причасти́тися Пречи́стых Твои́х Та́инств, во оставле́ние грехо́в и в жизнь ве́чную. Ами́нь.

Се приступа́ю к Боже́ственному Причаще́нию. Соде́телю, да не опали́ши мя приобще́нием: Огнь бо еси́, недосто́йныя попаля́яй. Но у́бо очи́сти мя от вся́кия скве́рны неве́рнаго держа́ния моего́ и да́руй ми Держа́ние Твое́.

Ве́чери Твоея́ та́йныя днесь, Сы́не Бо́жий, прича́стника (прича́стницу) мя приими́; не бо враго́м Твои́м та́йну пове́м, ни лобза́ния Ти дам, я́ко Иу́да, но я́ко разбо́йник испове́даю Тя: помяни́ мя, Го́споди, во Ца́рствии Твое́м.

Да не в суд или́ во осужде́ние бу́дет мне причаще́ние Святы́х Твои́х Та́ин, Го́споди, но во исцеле́ние души́ и те́ла.

Кладем частичку «ХС» себе на правую ладонь левой рукой, крестообразно подкладывая затем под неё свою левую ладонь, и, после молитвы, бережно принимаем ее своими устами, потребляя со всяким вниманием и благоговением. Оставшиеся на ладони крошки осторожно вдыхаем или собираем языком. В случае отсутствия других причастников также потребляем и две остальные частички «НИ» и «КА» (молитва, в этом случае, читается единожды):

 

Честно́е и пресвято́е Те́ло Го́спода и Бо́га и Спа́са на́шего Иису́са Христа́ преподае́тся мне, рабу́ Бо́жиему (рабе́ Бо́жией) (имяре́к) , во оставле́ние грехо́в мои́х и в жизнь ве́чную.

 

 Затем подтыкаем за ворот одежды плат и глаголем:

 

Честны́я и Святы́я Кро́ве Го́спода и Бо́га и Спа́са на́шего Иису́са Христа́, причаща́юся аз, раб Бо́жий (раба́ Бо́жия) (имяре́к) , во оставле́ние грехо́в моих и в жизнь ве́чную. Ами́нь.

 

А затем, наклонившись над чашей, аккуратно приемлем ее одной или обеими руками и делаем три глотка, глаголя каждый раз, перед причащением Крови Христовой:

Во и́мя Отца́… (глоток)

И Сына́… (глоток)

И Свята́го Ду́ха (глоток)

И со всяким вниманием ставим потир на антиминс, прочно придерживая его, и очень аккуратно вынимаем из-под него возможно попавшие туда, при опускании, концы плата, после чего, обтерев платом уста и край придерживаемого другой рукой потира, глаголем:

 

Се прикосну́ся устна́м мои́м, и оты́мет беззако́ния моя́, и грехи́ моя очи́стит.

 

Таже приступают другие, хотящии причаститься, действуя точно также, плавно и осторожно, чтобы ничего не уронить, и не опрокинуть. Вообще, рядом с Дарами нужно вести себя очень осторожно, и не делать никаких резких движений, дабы не опрокинуть сосуды, по действию лукавого! Тем более, что домашние чаши-потиры имеют меньшую площадь опоры, в отличие от церковных.

Во время причащения можно петь:

Те́ло Христо́во приими́те,/ исто́чника безсме́ртнаго вкуси́те.

После причащения всех желающих очень аккуратно и не спеша погружаем оставшиеся на дискосе частички в Кровь Христову (крупные - рукой, предварительно разломив или разрезав на два или более кусочков (внимание: при резком преломлении могут разлетаться микрочастицы!)), придавив вглубь обычной чайной ложечкой (придерживая другой рукой потир!), а оставшиеся мелкие частички очень аккуратно сдвигаем на ближний к нам край стоящего на месте дискоса (желательно, при этом, загородить передний край престола от падения частиц на пол снова подоткнутым за ворот и положенным на край антиминса платом для причащения) и ссыпаем в потир, при помощи губки (еще и еще раз очищая его губкой в наклонном состоянии), со словами:

Отмы́й, Го́споди, грехи́ помина́вшихся зде Кро́вию Твое́ю Честно́ю, моли́твами Святы́х Твои́х.

 

Благословляем народ и глаголем:

Спаси́, Бо́же, лю́ди Твоя́,/ и благослови́ достоя́ние Твое́.

Приподнимаем сосуды вверх и возглашаем:

Вознеси́ся на Небеса́, Бо́же, и по всей земли́ сла́ва Твоя́.

 И ставим их на свободные места выше илитона.

Тропарь Вознесению Господню (глас 4):

Возне́слся еси́ во сла́ве, Христе́ Бо́же наш,/ ра́дость сотвори́вый ученико́м,/ обетова́нием Свята́го Ду́ха,/ извеще́нным им бы́вшим благослове́нием,// я́ко Ты еси́ Сын Бо́жий, Изба́витель ми́ра.

Тропарь Пресвятой Троице (глас 8):

Благослове́н еси́, Христе́ Бо́же наш,/ И́же прему́дры ловцы́ явле́й,/ низпосла́в им Ду́ха Свята́го,// и те́ми уловле́й вселе́нную, Человеколю́бче, сла́ва Тебе́.

Ви́дехом свет и́стинный, / прия́хом Ду́ха Небе́снаго, / обрето́хом ве́ру и́стинную, / Неразде́льней Тро́ице покланя́емся, / Та бо нас спасла́ есть.

Да испо́лнятся уста́ наша́/ хвале́ния Твоего́ Гос́поди,/ я́ко да пое́м сла́ву Твою́,/ я́ко сподо́бил еси́ нас причасти́тися/ Святы́м Твои́м, Боже́ственным, Безсме́ртным и Животворя́щим Та́йнам,/ соблюди́ нас во Твое́й святы́ни/ весь день поуча́тися пра́вдеТвое́й./ Аллилу́иа,/ аллилу́иа,/ аллилу́иа.

 

После чего расстилаем над антиминсом свернутый пополам плат, ставим на него чашу-потир, наливаем в отдельный сосуд горячей воды, и очень аккуратно и не спеша, нагнувшись над чашей, или приподняв ее левой рукой, потребляем ложечкой содержимое потира, разделяя при необходимости большие частицы краем ложки на маленькие так, чтобы ни одна не могла повиснуть и упасть, затем - выпиваем Кровь, до трех-четырех раз наливаем в потир горячей воды (ополоснув в ней ложечку, вытираем ее платом и откладываем в сторону) и, держа его край во рту правой рукой, а левой рукой - взявшись за основание потира, поворачивает его вокруг оси, для полного омовения стенок его, одновременно выпивая воду, и заодно выполаскивая рот. Затем ставим чашу-потир на место, и, перекрестившись, молимся:

 

Го́споди, отыми́ Преложе́ние от ма́лых части́ц Те́ла и Кро́ве Твои́х, возмо́жно оста́вшихся на сосу́дах сих, на пла́те, антими́нсе, уса́х, браде́, уста́х, зуба́х, и руках прича́стников, а возмо́жно и на полу́.


Дата добавления: 2019-02-22; просмотров: 318; Мы поможем в написании вашей работы!

Поделиться с друзьями:






Мы поможем в написании ваших работ!