По типу устройства использования
Моніто́р (monitor — слідкувати) або дисплей (display — відображувати) — електронний пристрій для відображення інформації. Сучасні комп'ютерні монітори бувають кількох типів: на основі електронно-променевої трубки (CRT).
Рідкокристалічні (LCD, TFT як підвид LCD)
Плазмові
Проекційні
OLED-монітори
Плазмові і проекційні монітори використовують там, де потрібен великий розмір екрану (діагональ метр і більше).
Характеристики моніторів
Розмір екрану — визначається довжиною діагоналі (традиційно вимірюється в дюймах)
Співвідношення сторін екрану — стандартний (4:3) та широкоформатний (16:19, 16:10)
Роздільність дисплею — кількість пікселів по вертикалі та горизонталі
Глибина кольору — кількість біт на кодування одного пікселя (від монохромного (1 біт) до 32-бітного)
Розмір зерна (для CRT) чи пікселя (для LCD)
Частота оновлення зображення (виміруюється в герцах, для LCD практично однакова)
Швидкість відклику пікселів (не для всіх типів моніторів, у LCD, як правило, суттєво нижча ніж у CRT)
Максимальний кут огляду — максимальний кут під яким не виникає суттєвого погіршення якості зображення (актуально для LCD)
Терміни монітор та дисплей — дещо відмінні. Дисплей, як пристрій для відображення інформації, має ширше застосування, наприклад, дисплей мобільного телефону, а термін монітор пов'язується з комп'ютером або телеекраном дистанційного спостереження.
|
|
Без можливості бачити результати своєї роботи, персональний комп'ютер став би марним інструментом. Необхідно яким-небудь чином спостерігати за сигналами комп'ютерної системи, щоб знати, чим вона займається в даний момент. Сьогодні реалізацією подібного роду функцій займається відеосистема. Стандартним пристроєм виводу інформації, якому вже десятки років, є монітор.
Монітори, побудовані на електронно-променевих трубках (ЕПТ), активно витісняються новим поколінням рідкокристалічних моніторів, зручнішим і економнішим.
Екрани LCD (Liquid Crystal Display, рідкокристалічні монітори) зроблені з речовини (цианофеніл), що перебуває в рідкому стані, але при цьому має деякі властивості, притаманні кристалічним тілам. Фактично це рідина з анізотропними властивостями (зокрема, оптичними), зв'язаних з упорядкованістю орієнтації її молекул.
Порівняльні характеристики моніторів[1] | ||
Параметри | LCD monitor | CRT monitor |
Розмір робочої області екрана (В основному застосовується 14,15,17,20,21 дюйм) | номінальний розмір діагоналі екрана дорівнює видимому | видимий розмір завжди менший номінального розміру. |
Роздільна здатність (Часто використовується 640 на 480, 800 на 600, 1024 на 768) | Одна роздільність з фіксованим розміром пікселів. Оптимально можна використовувати тільки в цьому розділенні; залежно від підтримуваних функцій розширення або компресії можна використовувати вищу або більш нижчу роздільна здатність, але вони не оптимальні. | Підтримуються різні роздільні здатності. При всіх підтримуваних роздільностях монітор можна використовувати оптимальним чином. Обмеження накладається тільки прийнятністю частоти регенерації. |
Розмір зерна екрана | 0.26-0.3 | 0.25-0.28 |
Частота регенерації | Оптимальна частота 60 Гц, чого достатньо для відсутності мерехтіння. | Тільки при частотах понад 75 Гц відсутня явно помітне мерехтіння. |
Точність відображення кольору | Підтримується 16,256 кольорів, High Color (16 bit-), True Color (32 bit-) і імітується необхідна колірна температура. | Підтримується 16,256 квітів, High Color (16 bit-), True Color (32 bit-) і при цьому на ринку є маса пристроїв калібрування кольору, що є безсумнівним плюсом. |
Формування зображення | Зображення формується пікселями, кількість яких залежать тільки від конкретного роздільчої здатності LCD-панелі. Крок пікселів залежить тільки від розміру самих пікселів, але не від відстані між ними. Кожен піксель формується індивідуально, що забезпечує чудову фокусування, ясність і чіткість. Зображення виходить більш цілісним і гладким. | Пікселі формуються групою точок (тріади) або смужок. Крок точки або лінії залежить від відстані між точками або лініями одного кольору. В результаті, чіткість і ясність зображення сильно залежить від розміру кроку точки або кроку лінії і від якості CRT. |
Кут огляду | В даний час стандартним є кут огляду 120 o і вище; з подальшим розвитком технологій слід очікувати збільшення кута огляду. | Відмінний огляд під будь-яким кутом. |
Енергоспоживання і випромінювання | Практично ніяких небезпечних електромагнітних випромінювань немає. Рівень споживання енергії приблизно на 70% нижчі, ніж у стандартних CRT-моніторів. | Завжди присутнє електромагнітне випромінювання, однак його рівень залежить від того, чи відповідає CRT якому-небудь стандарту безпеки. Споживання енергії в робочому стані на рівні 80 Вт. |
Інтерфейс монітора | Цифровий інтерфейс, проте більшість LCD-моніторів мають вбудований аналоговий інтерфейс для підімкнення до найпоширеніших аналогових виходів відеоадаптерів. | Аналоговий інтерфейс. |
Вага монітора | 4-10 кг. | 12-34 кг. |
Сфера застосування | Стандартний дисплей для мобільних систем. Останнім часом починає завойовувати місце і в як монітор для настільних комп'ютерів. Ідеально підходить як дисплей для комп'ютерів, тобто для роботи в інтернеті, з текстовими процесорами і т. д. | Стандартний монітор для настільних комп'ютерів. Вкрай рідко використовуються в мобільному вигляді. Ідеально підходить для відображення відео й анімації. |
Монито́р — устройство, предназначенное для визуального отображения информации. Современный монитор состоит из корпуса, блока питания, плат управления и экрана. Информация (видеосигнал) для вывода на монитор поступает с компьютера посредством видеокарты, либо с другого устройства, формирующего видеосигнал.
|
|
|
|
|
|
Классификация мониторов
Алфавитно-цифровой монитор в составе комплекса ДВК-2
По виду выводимой информации
- алфавитно-цифровые [система текстового (символьного) дисплея (character display system) – начиная с MDA][1]
- дисплеи, отображающие только алфавитно-цифровую информацию
- дисплеи, отображающие псевдографические символы
- интеллектуальные дисплеи, обладающие редакторскими возможностями и осуществляющие предварительную обработку данных
- графические[1] для вывода текстовой и графической (в том числе видео) информации.
- векторные (vector-scan display) – лазерное световое шоу
- растровые (raster-scan display) – используются практически в каждой графической подсистеме PC; IBM назвала этот тип отображения информации (начиная с CGA) отображением с адресацией всех точек (All-Points-Addressable, APA), – в наст. время дисплеи такого типа обычно называют растровыми (графическими)[1], поскольку каждому элементу изображения на экране соответствует один или несколько бит в видеопамяти
Изображение на ЭЛТ мониторе растрового типа
По типу экрана
- ЭЛТ — на основе электронно-лучевой трубки (англ. cathode ray tube, CRT)
- ЖК — жидкокристаллические мониторы (англ. liquid crystal display, LCD)
- Плазменный — на основе плазменной панели (plasma display panel, PDP, gas-plazma display panel)
- Проектор — видеопроектор и экран, размещённые отдельно или объединённые в одном корпусе (как вариант — через зеркало или систему зеркал); и Проекционный телевизор
- OLED-монитор — на технологии OLED (англ. organic light-emitting diode — органический светоизлучающий диод)
- Виртуальный ретинальный монитор — технология устройств вывода, формирующая изображение непосредственно на сетчатке глаза.
- Лазерный — на основе лазерной панели (пока только внедряется в производство)
По размерности отображения
- двухмерный (2D) - одно изображение для обоих глаз
- трехмерный (3D) - для каждого глаза формируется отдельное изображение для получения эффекта объема.
По типу видеоадаптера
- HGC
- CGA
- EGA
- VGA, SVGA
По типу интерфейсного кабеля
- композитный
- раздельный
- D-Sub
- DVI
- USB
- HDMI
- DisplayPort
- S-Video
По типу устройства использования
- в телевизорах
- в компьютерах
- в телефонах
- в калькуляторах
- в инфокиосках
- в навигаторах
Основные параметры мониторов
- Соотношение сторон экрана — стандартный (4:3), широкоформатный (16:9) или другое соотношение (например 5:4)
- Размер экрана — определяется длиной диагонали, чаще всего в дюймах
- Разрешение — число пикселей по вертикали и горизонтали
- Глубина цвета — количество бит на кодирование одного пикселя (от монохромного до 32-битного)
- Размер зерна или пикселя
- Частота обновления экрана (Гц)
- Время отклика пикселей (не для всех типов мониторов)
- Угол обзора
Основные производители
|
|
|
Дата добавления: 2019-02-13; просмотров: 157; Мы поможем в написании вашей работы! |
Мы поможем в написании ваших работ!