ПИТАННЯ ДО ДРУГОГО МОДУЛЬНОГО КОНТРОЛЮ

Питання до модульних контрольних робіт з етики та естетики

ПИТАННЯ ДО ПЕРШОГО МОДУЛЬНОГО КОНТРОЛЮ

 

Задача № 1.

(Прочитайте уважно кожен вислів, поданий нижче і поміркуйте над ним. Зробіть аналіз і визначте основну спрямованість твердження – умову щасливого життя).

* Людина збільшує своє щастя в тій мірі, в якій вона наділяє його інших (І. Бентам)

* Немає нічого прекраснішого, ніж дарувати людям щастя (Л. Бетховен)

* Не зайнята діяльністю людина ніколи не зможе насолодитися повним щастям. На обличчі нероби Ви завжди знайдете відбиток невдоволення та апатії (Г. Гейне)

* Людина народжується для щастя і радості, і бореться вона і діє в ім’я щастя. І розцвітає людина в щасті, а не в смутку, в світлі, а не в темряві, в сім’ї, а не в розлуці, і ніколи не розцвітає в неволі (О. Довженко)

* Людина створена для щастя, як птах для польоту (В. Короленко)

* У щастя людського два вірних є крила:

Троянди й виноград – приємне і корисне (М. Рильський)

* Людина ніколи не буває щаслива чи нещаслива як їй це вважається (Ф. Ларошфуко)

* Світ буде щасливий тільки тоді, коли у кожної людини буде душа художника, інакше кажучи, коли кожен буде знаходити радість в своїй праці (О. Роден)

Задача № 2.

Поясніть вислів: «Щасливі плинності часу не помічають».

Задача № 3.

Обгрунтуйте і поясніть такі твердження стосовно любові:

* Перша ознака справжньої любові у чоловіків – несміливість, у жінок- сміливість (В.Гюго)

* Тільки та любов справедлива, яка прагне до прекрасного, не завдаючи образ (Демокріт)

* В коханні, як і в битві, у кожного своя дорога (Т. Драйзер)

* Кохання варте рівно стільки, скільки варта людина, яка його відчуває (Р.Ролан)

* Вірне кохання допомагає переносити всі труднощі (Ф. Шиллер).

Задача № 4.

На протязі віків статева мораль для жінок була дуже суворою: за все життя жінка була зобов’язана мати тільки одного партнера – чоловіка. Зараз моральні погляди суттєво змінилися, і межі моральності в статевих відносинах визначаються не числом партнерів. Однак сучасна мораль засуджує розпусних чоловіків та жінок. Який тепер критерій таких суджень?

Задача № 5.

Патріотизм – важлива моральна якість. Як Ви думаєте, бути патріотом – це:

а) бути гордим символікою своєї держави?

б) вважати кращим своє, не іноземне?

в) вести рахунок бойовим перемогам своєї держави?

г) любити свій народ?

д) думати спочатку про Батьківщину, а потім про себе?

Задача № 6.

Поясніть вислів М. Сервантеса:

«У доброго подружжя – дві душі, але одна воля"

Задача № 7.

Ранжируйте (від найважливішої до менш значущої) нижче наведені думки з висловів про моральне значення і досконалість сім’ї та шлюбу

* Тільки чоловік та жінка разом створюють дійсну людину (Л. Фейєрбах)

* В шлюбному житті об’єднана пара повинна створити немовби єдину моральну особу (І. Кант)

* Одружуватись, нічим не зв’язуючи себе, – зрадництво (М. Монтень)

* Шлюб – надто досконалий стан для недосконалої людини (Н. Шамфор)

* Гарний шлюб спирається на хист до дружби (Ф. Ніцше)

* Сім’я – найкраща школа дисципліни (С. Смайлз)

* Хто мудрий, про світлу мріє долю, гідну супутницю шукає собі (Фірдоусі)

Задача № 8.

Розшифруйте вислів Епіктета:

«В зяті можна знайти сина; але в кого поганий зять, той втратив дочку».

Задача № 9.

Простежте, яким чином змінювалися функції дружби в історії суспільства.

Посилювалися (1) чи слабшали (2)? Поставте відповідне число у колонку таблиці.

Історичні різновиди дружби   Інструментальні, ділові функції Емоційно-експресивні, інтимні функції

 

 

1. Ритуальна дружба в первісній культурі.

2. Дружба Ахілла, Патрокла.

3. Воїнська (лицарська) дружба.

4. Романтичний канон дружби.

5. Сучасна дружба «одновимірної» людини.

6. Сучасна «психологізована» дружба.

 

Задача № 10.

Які, на Вашу думку, моральні та морально-психологічні якості дружби найбільше цінуються людьми в різному віці? Обгрунтуйте свій вибір.

 

 

Якості

Дружби

Вікова шкала (роки життя)

6-10 р. 13-15 р. 19-22 р. 30-40 р. 50-...

 

1. Здатність до співпереживання.

2. Взаєморозуміння.

3. Саморозкриття.

4. Духовна близькість.

5. Взаємодопомога.

6. Романтичні мрії.

7. Вірність.

8. Чесність.

9. Довіра.

10.Терпимість.

11.Простота.

12.Безкорисливість.

 

Задача № 11.

Чи погодитеся Ви з твердженням: «Гідність людини визначається тим, якими шляхами вона іде до мети, а не тим, чи досягне вона її» (Абай)?

Задача № 12.

Виберіть висловлювання, в яких використовуються поняття, що описують моральний вибір особи, і поясність їх.

* Три шляхи є у людини, щоб розумно чинити: перший, найшляхетніший – роздуми, другий, найлегший – наслідування, третій, найгіркіший – досвід (Конфуцій)

* Чого не треба робити, того не роби навіть в думках (Епіктет)

* Будьте уважні до своїх думок, – вони започатковують вчинки (Лао-цзи)

* Не рука, але думка і творить, і вбиває (М. Реріх)

* Благі наміри – ніщо, коли вони не перетворюються на добрі справи (Ж.Жубер)

Задача № 13.

Чи може військовий не виконувати явно злочинний наказ, тобто зробити свій моральний вибір? (Виділіть істинну відповідь і обгрунтуйте її).

1. Ні, військовий мусить виконувати будь-який наказ, а вже потім може оскаржити його.

2. Так, якщо злочинний наказ, він не повинен його виконувати навіть під загрозою суворої відповідальності.

3. Ні, військовий мусить виконувати присягу, незважаючи на моральні наслідки, бо відповідальність несуть командири.

4. Так, якщо людина переконана, що має свободу вибору і користується власним розумом, щоб зробити правильний вибір.

Задача № 14.

Спробуйте пояснити парадокс Блеза Паскаля: «Недобре бути надмір вільним. Недобре мати все необхідне».

Задача № 15.

Виокремте різні рівні осмислення сенсу життя людини (соціальної групи). Розкрийте зміст цих рівнів і поясність на фактах сучасного життя.

1. Раціонально осмислений сенс життя – чітко визначений в життєвих принципах або програмах дій.

2. Неусвідомлений або малоусвідомлений сенс життя, що постає в емоційних формах, змінах настрою.

3. Морально спотворений сенс життя – психопатологічний, злочинний.

4. Сенс життя відсутній – життя без будь-якого сенсу, без будь-якої можливості його усвідомлення.

Задача № 16.

З наведених висловлювань про мрії людини визначте ті, які можна вважати сенсотворчими в житті людини, і поясність свій вибір.

1. Найбільше схожі на нас наші фантазії. Кожному мрія вимальовується відповідно до його натури (В. Гюго)

2. Мрія могутніша, ніж реальність. Вона душа сущого (А. Франс)

3. Мрія – думка, якій немає чим живитися (Ж. Ренар)

4. У будь-якої нормальної людини буває період, коли вона вимисел ставить вище ніж факт, бо факт – це те, чим вона зобов’язана світові, натомість фантазія – це те, чим світ зобов’язаний їй (Г. Честертон)

5. Існують безталанні мрійники, й тоді вони справді небезпечні люди. (Г.Ліхтенберг)

6. У мрії є бік, кращий, ніж дійсність, у дійсності є бік, кращий, ніж мрія. Повне щастя було б поєднанням того й того (Л. Толстой)

7. Мрії – не втеча від дійсності, а засіб наблизитися до неї (С. Моем)

Задача № 17.

Розтлумачте вислів Д. Лондона з твору «Белое безмолвие» і охарактеризуйте його емоційне забарвлення. Чи особисто ви згодні з ним?

«Життя – це гра, з якої людина ніколи не виходить переможцем. Жити – це значить тяжко працювати і страждати, а коли приходить старість, то ми опускаємо стомлені руки на попіл погаслих вогнищ».

Задача № 18.

Враховуючи подану вище типологію моральних особистостей, та на основі варіантів вибору способу життя, що визначає сенс, підберіть та охарактеризуйте моральну особистість персонажів літературних творів або видатних діячів, що відповідають саме тій чи іншій життєвій орієнтації. (Можна використати персонажі з кінофільмів).

1. «Життя як подвиг».

Розгортається, як правило, звичайно, буденно, проте за екстремальних умов в одну мить або вподовж кількох тижнів чи років особа здійснює подвиг, що найчастіше закінчується її смертю.

2. «Життя-горіння».

Характеризується напруженою працею, творчим запалом; людина вподовж свого життя «горить», реалізуючи великі цілі, значною мірою жертвує собою заради інших (своєї Батьківщини).

3. Щиросердне життя».

Основними моральними засадами є людино-любство, щирі почуття і вчинки. Особа своїм буттям зігріває людей. Вона сумлінна в роботі, в піклуванні про рідних і знайомих, у доброзичливому ставленні до всіх інших людей; прагне жити завжди по совісті, порядно, відповідально, своєчасно виправляє свої моральні негаразди.

4. «Життя-коптіння».

Людина живе егоїстично і бездуховно, «коптить небо», зорієнтована переважно на матеріальні потреби і насолоди; є носієм помітних моральних протиріч у житті: інколи, особливо щодо «чужих», може діяти непорядно, нечесно і безвідповідально.

5. «Життя-кривда».

Особа постійно нехтує моральними нормами і правилами у стосунках з людьми, виявляє до них зневагу і проявляє хамство до будь-кого, хто зачепить її егоїстичні інтереси, часто вважає доцільними неморальні засоби для досягненню своїх цілей. В моральній площині це скривджене, знецінене життя – і для себе, і для інших.

 

Видатні люди. Літературні персонажі:

Т.Г.Шевченко, Дон Кіхот

Л.Українка, Король Лір

Л.Толстой, Геркулес

Сократ, Квазімодо

Епікур, Тіль Уленшпігель

Платон, Герострат

Г. Сковорода, Катерина (Т. Шевченка)

Ол.Македонський, Санчо Панса

Б.Хмельницький, Робінзон Крузо

В.О.Сухомлинський, Гамлет

М.М.Амосов, Унтер Пришибєєв

К.Маркс, Тарас Бульба

Жак Ів Кусто, Робін Гуд

А.Ейнштейн, маркіз де Сад

Леонардо да Вінчі, Прометей

(Список можна продовжити)

 

Задача № 19.

Обгрунтуйте особливості моральних етносів залежно від традицій суспільного розвитку і наведіть відповідні культурно-історичні факти та аргументи.

Застійні суспільства, де традиції збереження досягнутого переважають над прагненням вийти за межі раз окресленого кола.

Динамічні, рухливі цивілізації, зорієнтовані на створення нового, що розглядається як незаперечне благо.

Задача № 20.

Як ви вважаєте: космополітизм – це форма свідомості (принцип відношення) чи об’єктивно існуюче явище, що сформувалося під впливом певних історичних обставин? Космополітизм шкідливий чи корисний? Чи може він співвідноситися (поєднуватися) з патріотизмом?

Задача № 21.

Що, на Вашу думку, можна віднести до фундаментальних моральних цінностей. Проілюструйте прикладами.

Задача № 22.

Чи завжди та чи інша моральна цінність узгоджується у всіх ситуаціях життя зі здоровим глуздом? В чому може полягати парадокс такої взаємозалежності (взаємовиключеності)?

Задача № 23.

Поясніть наведений нижче вислів.

«Яку користь можуть принести марні закони там, де немає (давніх добрих) звичаїв?» (вислів-запитання належить Горацію).

Задача № 24.

Дайте обгрунтування вислову:

«Ніхто не може бути суддею у своїй власній справі» (прислів’я часів античної Римської імперії).

Задача № 25.

За інформацією, поданою в нижченаведеній таблиці (вміщені концепції, підходи до розуміння справедливості), поясніть: яких соціальних класів і груп вони стосуються і як вони морально сприймалися в ту чи іншу епоху?

 

Форми В В В Росії За
справедливості первісній рабовлас- періоду козаць-
  родовій ницьких кріпацтва кої доби
  общині державах   в Україні

 

1. Кожному одне й те ж саме

2. Кожному по заслузі

3. Кожному за працею

4. Кожному за потребами

5. Кожному за рангом

6. Кожному за тим, що належить за законом

 

Задача № 26.

Поясність вислів. «Що таке совість? Це – компас серед невідомого» (В. Гюго)

Задача № 27.

Розтлумачте латинську приказку: «Совість – тисяча свідків». Що мається на увазі?

Задача № 28.

Подумайте над нижчеприведеними визначеннями добра. Які етичні позиції в них відображені?

* Добром ми називаємо те, що здатне викликати чи збільшити наше задоволення (Д. Локк)

* Добро – це зберігати життя, сприяти життю (А. Швейцер)

* Добро – це ніби довершена ступінь користі, це ніби дуже корисна користь (М. Чернишевський)

Задача № 29.

Мефістофель (Гете «Фауст») незмінно зображається в чорному плащі з червоною підшивкою. Ті ж кольори носить на сцені Кармен. Роман Стендаля називається «Червоне і чорне». Спробуйте осмислити кольорову символіку зла. Чому таке красиве поєднання кольорів сприймається в культурі як небезпечне?

Задача № 30.

Розтлумачте етичний парадокс Блеза Паскаля: «Єдине, що нас втішає в наших нещастях – це розваги. А між тим розвага – найбільше з нещасть. Вона... нас розважає і дозволяє наблизитися до смерті непомітно».

Задача № 31.

Яке моральне підґрунтя має приказка часів Стародавнього Риму (зустрічається у Овідія) і чого вона можна стосуватися: «Краще лікувати з самого початку, ніж дозволити розвинутися хворобі».

Задача № 32.

Дайте свою власну інтерпретацію витримки з праці давньогрецького філософа Аристотеля. Чи згодні ви з позицією автора?

«Споглядальність діяльності розуму... відрізняється значимістю, існує заради себе самої, не прагне ні до якої іншої зовнішньої мети і вміщує в собі їй одній притаманну насолоду, яка підсилює енергію; якщо ж вона, понад те, є самодостатньою, такою, що вміщує в себе спокій і позбавлена хвилювань, наскільки це можливо людині, ...то вона і є досконала насолода людини».

Задача № 33.

Чи все можна виміряти в товарно-грошовому еквіваленті? В якому вимірі Ви б оцінили нанесені вам моральні збитки від:

* публічної словесної образи;

* ляпаса по щоці;

* грубої брехні товариша;

* зраду;

* появи в пресі сумнівної «правди» про Вас;

* недотримання договірних умов.

Задача № 34.

Чи можна вважати «Золоте правило етики» універсальним? Спробуйте застосувати «Золоте правило етики» в таких ситуаціях:

* два комерсанти домовляються про майбутню угоду;

* вимушена допомога знайомому в скрутний (невигідний) для Вас час;

* Вас обікрали;

* на ринку ви побачили, як у торговця вкрали кілька яблук

(чого-небудь);

* у Вас за спиною Вам «перемивають кісточки».

Задача № 35.

Сформулюйте сучасний кодекс «джентельмена» («леді»).

Задача № 36.

Поясніть вираз: «Де сама справа за себе говорить, – слова ні до чого» (Цицерон). В чому суть цього виразу, якої форми благодійності він може стосуватися і чи стосується взагалі?

Задача № 37.

В даосизмі закликається робити добро всім: і злим і добрим. Чому? Чи згодні ви з таким закликом? Спробуйте обгрунтувати його з точки зору благодійності.

Задача № 38.

В романі О. Дюма-батька «Граф Монте Крісто» головний герой Едмон Дантес не тільки карає тих, хто його зрадив і заподіяв йому шкоду (зло), а й винагороджує тих, хто піклувався у свій час про нього і пізніше про його батька. Він робить добро. Перегорніть сторінки роману і нагадайте, на кого були спрямовані ці добрі діла? Їх – кілька. Проаналізуйте, якого вигляду вони фактично набули: милостині, меценатства чи іншої форми? Якої саме?

Задача № 39.

Спробуйте пояснити вислів «Шлях до мудрості і досконалості ніколи не оплачується кров’ю» (східна мудрість) стосовно милосердя.

Задача № 40.

Виходячи з принципу «Не убий», на кого, на Вашу думку, не поширюється ця норма:

* на комарів;

* на всіх тварин;

* на інопланетян;

* на ворогів Вітчизни;

* на особистих ворогів;

* на вбивць.

Задача № 41.

Спробуйте підібрати аргументи «за» і «проти» смертної кари.

Задача № 42.

Якщо Ви прихильник заповіді «Не убий», то з яких мотивів (причин) Ви вважаєте, що вбивати не слід:

* тому, що розплатою буде ув’язнення;

* тому, що у відповідь ви самі можете втратити життя;

* тому, що життя людини священне;

* тому, що ніякий злочин не вартий життя;

* тому, що не можна воскресити тих, хто помер (загинув, був убитий, помер від хвороби, помер через халатність лікарів та ін.).

 

ПИТАННЯ ДО ДРУГОГО МОДУЛЬНОГО КОНТРОЛЮ

 

1. Бог краси в давньогрецькій міфології:

а) Зевс;

б) Аполлон;

в) Гермес;

г) Прометей.

2. З давньогрецької міфології відомі дев’ять сестер – муз Божественного Олімпу – богині поезії; мистецтв і наук. Пригадайте їхні імена за видами мистецтва, які вони символізували:

а) трагедії;

б) комедії;

в) ліричної поезії;

г) любовної лірики;

ґ) танців;

д) епічної поезії;

е) гімнів;

є) історії;

ж) астрономії;

(Калліопа, Талія, Кліо, Полігімнія, Мельпомена, Євтерпа, Уранія, Ерато, Терпсихора).

3. Хто є автором названих естетичних праць (поєднайте цифри з відповідними літерами):

1) «Гіппій Більший», «Бенкет», «Іон», «Держава»;

2) «Поетика»;

3) «Лекції з естетики»:

а) Сократ б) Платон      в) Аристотель       г) Гегель?

4. Якій філософській школі епохи Еллінізму належить естетичне судження:

«Жодна наука про мистецтво неможлива, оскільки пізнати речі неможливо»:

а) стоїки;

б) скептики;

в) епікурейці;

г) неоплатоніки?

5. Найвищий носій гармонії серед мистецтв, за Піфагором:

а) живопис;

б) музика;

в) архітектура;

г) література.

6. Ще давньогрецькою наукою був відкритий «принцип золотого перетину» – геометрично-математичного співвідношення пропорцій, алгебраїчна форма якого:

5:8 = 8:13 = 13:21 =...

Знайдіть закономірність і продовжите ряд.

7. Цей давньогрецький філософ пов’язував категорію прекрасне з добром і доцільністю. Назвіть його:

а) Піфагор;

б) Сократ;

в) Платон;

г) Аристотель.

8. Єдність прекрасного та доброго була виражена ним у давньогрецькому понятті:

а) катарсис;

б) калокагатія;

в) мімезис;

г) естаномай.

9. Кому належать такі міркування про прекрасне:

А. Природа прекрасного в Богові: абсолютна «краса в собі» є Бог. Проникнення надчуттєвої краси здійснюється в силу божественної дозволеності. Мистецтво дає не реальні образи цієї краси, а лише її «субстанційні форми». Тож заслуговує уваги не власне сприймана краса, а лише вкладений у неї смисл, і подобається нам не власне твір мистецтва, а божественна ідея, вкладена в нього.

Б. Прекрасне існує не в цьому світі, а в світі ідей. Прекрасне як ідея існує вічно – воно не виникає та не зникає, не збільшується й не зменшується. Воно осягається не чуттями, а розумом.

В. Прекрасне є життя. Критерієм прояву прекрасного є людина.

Г. Краса об’єктивно існує, це ознака власне предметів, речей. Основні форми прекрасного – це порядок (у просторі), співмірність і визначеність.

а) Платону;

б) Аристотелю;

в) Августинові Блаженному;

г) М. Чернишевському.

10. Кому належать такі міркування про пізнавальне значення мистецтва:

А. Мистецтво – це відтворення дійсності. Воно має пізнавальний характер.

Б. Мистецтво – «тінь тіней», наслідування з наслідування. Як вторинне відображення, воно позбавлене пізнавальної цінності. Мистецтво оманне.

В. Мистецтво може бути інтерпретатором, популяризатором природничих наук і «об’єктивного» знання.

а) Платону;

б) Аристотелю;

в) Г. Гегелю;

г) О. Конту.

11. Кому належать такі міркування про творчість (творчий процес):

А. В основі художньої та інших видів людської діяльності сублімація сексуального життя – один з механізмів психологічного захисту, що знімає напругу в ситуації Конфлікту через трансформацію інстинктивних форм психіки в більш прийнятній для індивіда та суспільства.

Б. Процес створення художніх творів і їх сприйняття – суть інтелектуальні акти. Тож творчий процес осяжний і підлягає контролю.

В. Художнє натхнення протиставляється пізнавальному процесові. Воно ірраціональне, протирозумне. Художник отримує від музи послання, тому він творить, сам не розуміючи, що робить. Творчий процес не можна пізнати.

а) Платону;

б) Аристотелю;

в) І. Канту;

г) З. Фрейду.

12. Кому належать такі міркування про виховне значення мистецтва:

А. Мистецтво відтворює не лише прекрасні, а й потворні та негідні речі. Зображуючи все це, поети, художники, музиканти самі переживають такі ж відчуття та спонукають до поганого слухачів і глядачів. Отож в ідеальному суспільстві немає місця мистецтву.

Б. Мистецтво пов’язане з моральним життям людей. Основне його завдання – «удосконалювати в доброчинності». Твір мистецтва облагороджує людей тим, що через очищення душі – «катарсис» – звільняє їх від негативних пристрастей.

а) Сократу;

б) Платону;

в) Аристотелю;

г) І. Канту.

13. Хто з названих мислителів вважається засновником естетики як науки:

а) Аристотель;

б) Г. Гегель;

в) А. Баумгартен;

г) Ж.-П. Сартр?

14. Негативне ставлення до терміна «естетика» висловив:

а) І. Кант;   

б) Г. Гегель;

в) О. Конт;

г) З. Фрейд.

15. Кому належать наведені визначення естетики як науки:

А. Естетика – це наука про прекрасне в мистецтві. 

Б. Естетика – це наука про досконале в світі явищ, про досконалість чуттєвого пізнання й удосконалення смаку:

а) А. Баумгартену;

б) І. Канту;

в) Г. Гегелю;

г) М. Чернишевському?

16. Г. Гегель вважав за необхідне замінити термін «Естетика» наступним:

а) мистецтвознавство;

б) теорія мистецтва;

в) філософія мистецтва    ;

г) історія культури.

17. Хто є автором теорії очищення в античній естетиці та поняття «катарсис»:

а) Аристотель;

б) Платон;

в) Сократ;

г) Піфагор?

18. Яка естетична традиція надала самостійного значення поняттю «ідеал»:

а) естетика Класицизму;

б) естетика Античності;

в) Середньовічна естетика;

г) модерністська естетика?

19. Трагедія виникла в VІІ-VІ століттях до нашої ери на теренах якої давньої держави:

а) у Стародавньому Римі;

б) Єгипті;

в) Стародавній Греції;

г) Месопотамії?

20. Трагедія народилася з культових свят на честь:

а) бога Аполлона;

б) бога Зевса;

в) богині Деметри;

г) бога Діоніса.

21. Хто ввів у науковий обіг поняття «трагедія»:

а) Піфагор;

б) Аристотель;

в) А.-Г. Баумгартен;

г) Платон?

22. Трагедія – це:

а) безвихідне становище;

б) жах;

в) страх;

г) песимізм;

ґ) оптимізм;

д) компроміс;

е) пафос;

є) велич;

ж) зрада;

з) відчай.

23. Види мистецтва можна класифікувати за певними ознаками.

Зробіть обернену дію – за наведеною класифікацією визначте види мистецтва:

А) часове, незображальне, невидовищне, неутилітарне, просте;

Б) просторово-часове, зображальне, видовищне, неутилітарне, синтетичне;

В) часове, зображальне, невидовищне, неутилітарне, просте;

Г) просторове, зображальне, невидовищне, неутилітарне, просте;

Ґ) просторове, незображальне, невидовищне, утилітарне, синтетичне;

а) скульптура в) театр, кіно ґ) архітектура

б) література г) музика   д) живопис.

24. Назвіть художніх монополістів (лідерів серед видів, родів та жанрів мистецтва) великих епох людства:

а) Прадавні часи;

б) Античність;

в) Середньовіччя;

г) Відродження;

ґ) ХVІІ ст.;

д) XVIII ст.;

е) ХІХ ст.;

є) ХХ ст.

25. Назвіть види творчої діяльності, що мають особливий державний статус про «професіоналізм»:

а) політична;     

б) наукова;

в) технічна;

г) художня;

ґ) історична;

д) екологічна;

е) моральна;

є) релігійна.

26. Визначте, що характеризує: А) пряму, Б) опосередковану творчість:

а) реалізація внутрішньої творчої свободи художника (відсутність обмеження в просторі та часі);

б) обмеженість в просторі й часі;

в) наявність подвійної об’єктивної основи (два об’єкта);

г) здійснюється колективно.

27. Які види художньої творчості належать до:

А) прямої, Б) опосередкованої творчості:

а) архітектура;

б) музика;

в) скульптура;

г) кіно;

ґ) живопис;

д) театр?

Поясніть чому.

28. Сполучіть попарно стиль і його ознаки:

а) нормативність творчості;

б) зображення правди почуттів;   

в) зображення правди буття;

г) поєднання патетичної піднесеності з особливою тривогою;

ґ) втеча від реальності в сферу безтурботних розваг;

д) зображення первинного, безпосереднього сприйняття натури;

е) геометризація образів;

є) кольорова фантазія, стихійно-імпульсивне вираження, моментальний знімок душі людини, принципова відмова від зображення реального;

ж) підвищена емоційність, експресивність;

з) прокламація хаосу світу та спроба художньою формою відтворити розірваний зв’язок речей і людей;

и) протиставлення й зіткнення кольорів як засіб зображення безпредметно-суперечливих відчуттів;

і) естетизація буденних речей;

А) рококо      Г) абстракціонізм Е) класицизм З) романтизм

Б) реалізм      Ґ) поп-арт         Є) кубізм        И) імпресіонізм

В) сюрреалізм Д) фовізм         Ж) бароко   І) експресіонізм.

 


Дата добавления: 2019-02-12; просмотров: 523; Мы поможем в написании вашей работы!

Поделиться с друзьями:




Мы поможем в написании ваших работ!