Поучение против язычества (XII–XIII вв.)



 

...И приступиша къ идоломъ и начаша жрети молнiи и грому, и солнцю и луне, а друзiи Переуну, Хоурсу, вилам и Мокоши, упиремъ и берегынямъ, ихже нарицають тридевять сестриниць, а инiи въ Сварожитца верують и в Артемиду, имже невеглаши человечи молятся, и куры имъ режуть... и инеми въ водахъ потопляеми суть. А друзiи къ кладезямъ приходяще моляться и въ воду мечуть... жертву приносяще, а друзiи огневи и каменiю, и рекамъ, и источникомъ, и берегынямъ, и в дрова — не токмо же преже въ поганьстве, но мнози и ныне то творятъ.

 

Вопрошание Кириково» (XII в.)

 

Аже се Роду и Рожанице крають хлебы и сиры и мед...

 

Слово некоего христолюбца» (XII в.)

 

Веруютъ въ Перуна и въ Хърса, и въ Сима, и въ Рьгла... моляться подъ овиномъ огневи и вилам и Мокоши, Симу, Рьглу и Перуну, и Волосу скотью богу.

 

Слово св. Григория о том, како первое погани суще языци кланялися идолом и требы им клали» (XII (?) в.)

 

Тем же богом требу кладоуть и творят, и словеньскый язык, вилам, и мокошьи, диве. Пероуноу херсоу, родоу и рожаници, оупирем и берегыням, и переплутоу, и верьтячеся пьют емоу в розех, и огневи сварожицю молятся, и навьмь мевь творять... се же словен начали тряпезоу ставити, родоу и рожаницям, переже пероуна бога их, а преже того клали требы оупирем и берегыням по святем крщении пероуна отринуша, а по Христа господа бога яшася, не и ныня по оукраинам их, молятся проклятомоу богоу их пероуноу херсоу и мокоши и вилам, не то творят акы отаи, сего же не могутся лишити... проклятаго того ставлення вторыя тряпезы родоу и рожаницам...

Извыкоша елени класти требы Атремиду и Артемиде, рекше Роду и Роженице, тации же игуптяне. Також и до словен доиде се слов, и ти начаша требы класть Роду и Рожаницам,... а се егуптяне требы кладут Нилу и огневе, рекуще Нил плододавецъ и раститель класом.

 

Слово о полку Игореве» (XII (?) в.)

 

Абы ты сиа плъкыhttp://feb-web.ru/feb/slovo/texts/a50/A50-369-.htm - Текст_слова.33 ущекоталъ, скача, славию, по мыслену древу, летая умомъhttp://feb-web.ru/feb/slovo/texts/a50/A50-369-.htm - Текст_слова.34 подъ облакы, свивая славы оба полы сего времени, рища въ тропу Трояню чресъ поля на горы...

Чи ли въспѣти было, вѣщей Бояне, Велесовь внучеhttp://feb-web.ru/feb/slovo/texts/a50/A50-369-.htm - Текст_слова.37...

Се вѣтри, Стрибожи внуци, вѣютъ съ моря стрѣлами на храбрыя плъкыhttp://feb-web.ru/feb/slovo/texts/a50/A50-369-.htm - Текст_слова.100 Игоревы...

Были вѣчи Трояни, минула лѣта Ярославля...

Въстала обида въ силахъ Дажьбожа внука, вступилаhttp://feb-web.ru/feb/slovo/texts/a50/A50-369-.htm - Текст_слова.141 дѣвою на землю Трояню...

О, далече зайде соколъ, птиць бья, — къ морю! А Игорева храбрагоhttp://feb-web.ru/feb/slovo/texts/a50/A50-369-.htm - Текст_слова.150 плъкуhttp://feb-web.ru/feb/slovo/texts/a50/A50-369-.htm - Текст_слова.151 не крѣсити! За нимъhttp://feb-web.ru/feb/slovo/texts/a50/A50-369-.htm - Текст_слова.153 кликну Карна и Жля, поскочи по Руской земли, смагу людемъhttp://feb-web.ru/feb/slovo/texts/a50/A50-369-.htm - Текст_слова.154 мычючи въ пламянѣ розѣ...

Всеславъ князь людемъ судяше, княземъ грады рядяше, а самъ въ ночь влъкомъhttp://feb-web.ru/feb/slovo/texts/a50/A50-369-.htm - Текст_слова.324 рыскаше: изъhttp://feb-web.ru/feb/slovo/texts/a50/A50-369-.htm - Текст_слова.325 Кыева дорискаше до куръ Тмутороканя, великому Хръсови влъкомъhttp://feb-web.ru/feb/slovo/texts/a50/A50-369-.htm - Текст_слова.326 путь прерыскаше.

 

Слово о мздоимании» (XVI в.)

 

Того ради не подобает хрстiаном игръ безовскых играти, иже ест плясанie, гудба, песни мырскыя и жрътва идлъскаа, иже молятся огневи пред овином и вилам и Мокошiи и Симу и Ръглу и Перуну и Роду и Рожаници...

 

Слово и откровение святых апостолов» (XVI в.)

 

Иные по оукранiамь молятся емоу проклятым болваном Переноу, Хорсоу, Мокши, виламь... в прелесть великоу не внидят мняще богы многы пероуна и хорса дыя и трояна и инии мнози, ибо яка то человецы были суть старейшины пероунь в елинех, а хорс в Кипре, Троянь бяше царь в Риме... Ибо сего дне ессе в поганых, глят бо ово сут бози небнии, а дроузии земнии, а дроузии польстии, а дроузии воднии...

 

Сказание о построении града Ярославля» (XVIII в.)

 

Идол, ему же кланястася сии (жители будущего Ярославля), бысть Волос, сиречь скотий бог. И сей Волос, в нем же бес живя, яко и страхи мнози твори, стояще осреди логовины, нарицаемой Волосовой, отселе же и скотии по обычаю и пажити изгоше. Сему многокозненному идолу и кереметь створена бысть и волхв вдан, а сей неугасимы огнь Волосу держа и жертвенная ему кури.

 

Слава Роду!

Приложение 2:


Дата добавления: 2019-02-12; просмотров: 625; Мы поможем в написании вашей работы!

Поделиться с друзьями:






Мы поможем в написании ваших работ!