Антифоны вседневные (будничные)



Замечания по оформлению

При чтении нужно учитывать следующие замечания.

1. Напечатанное курсивом (пояснения и названия молитв) не читается во время молитвы.

2. Когда написано «Слава», «И ныне», надо читать полностью: «Слава Отцу и Сыну и Святому Духу», «И ныне и присно и во веки веков. Аминь».

3. В церковнославянском языке нет звука ё, а поэтому надо читать "зовем", а не "зовём", "твое", а не "твоё", "мое", а не "моё" и т. д.

Семь Таинств Церкви

1. Крещение

2. Миропомазание

3. Евхаристия

4. Покаяние

5. Священство

6. Брак

7. Елеосвящение (Соборование)

Блаженства Евангельские

Евангелие от Матфея. Глава 5, стихи 3-12.

Блажени нищии духом, яко тех есть Царство Небесное.

Блажени плачущии, яко тии утешатся.

Блажени кротцыи, яко тии наследят землю.

Блажени алчущии и жаждущии правды, яко тии насытятся.

Блажени милостивии, яко тии помилованы будут.

Блажени чистии сердцем, яко тии Бога узрят.

Блажени миротворцы, яко тии сынове Божии нарекутся.

Блажени изгнани правды ради, яко тех есть Царство Небесное.

Блажени есте, егда поносят вам, и ижденут, и рекут всяк зол глагол на вы лжуще Мене ради.

Радуйтеся и веселитеся, яко мзда ваша многа на небесех.

Богослужения

Божественная литургия

О литургии

В разделе Божественная Литургия приведены песнопения Божественных литургий святителей Иоанна Златоуста и Василия Великого. Избранные песнопения литургии Преждеосвященных Даров помещены в главе "Песнопения из служб Триоди постной".

Литургия святителя Иоанна Златоуста совершается в Православной Церкви в течении всего года, кроме Великого Поста, когда она совершается по субботам, в Благовещение Пресвятой Богородицы и в Неделю ваий.

Литургия святителя Василия Великого совершается 10 раз в году: в воскресенье дни Великого поста, в Великие четверг и субботу, в день памяти святителя Василия Великого (1 января), в Рождественский и Крещенский сочельники (если же эти дни выпадают на субботу или воскресенье, то совершается в самые праздники Рождества Христова и Крещения Господня).

Литургия состоит из трех частей: проскомидии, литургии оглашенных и литургии верных.

Проскомидия

До чтения третьего и шестого часов, или во время чтения их, в алтаре совершаются священнодействия проскомидии, через которые из принесенных хлеба и вина приготовляется вещество для Св. Евхаристии и при этом совершается предварительное поминовение членов Церкви Христовой — небесной и земной. От древнего обычая приносить в храм хлеб и вино для таинства Св. Евхаристии первая часть литургии и называется проскомидией — приношением.

Литургия оглашенных

Вторая часть литургии называется литургией оглашенных. Такое название эта часть службы получила от содержания в ее составе молитвословий, песнопений, священнодействий и поучений, имеющих учительный, огласительный характер. В древней Церкви во время ее совершения могли присутствовать, вместе с верными, и оглашенные, т. е. лица, готовящиеся ко Св. Крещению, а также кающиеся, отлученные от Св. Причастия.

Диакон: Благослови, владыко.

Иерей: Благословено Царство Отца и Сына и Святаго Духа, ныне и присно и во веки веков.

Хор: Аминь.

Великая ектения

Диакон: Миром Господу помолимся.

Хор: Господи, помилуй (на каждое прошение).

О свышнем мире и спасении душ наших, Господу помолимся.

О мире всего мира, благостоянии Святых Божиих Церквей и соединении всех, Господу помолимся.

О святем храме сем и с верою, благоговением и страхом Божиим входящих в онь, Господу помолимся.

О Великом Господине и Отце нашем Святейшем Патриархе Алексии, и о Господине нашем Преосвященнейшем митрополите (или: архиепископе, или: епископе) (имярек) , честнем пресвитерстве, во Христе диаконстве, о всем причте и людех, Господу помолимся.

О Богохранимей стране нашей, властех и воинстве ея, Господу помолимся.

О граде сем (или: o веси сей, если в монастыре, то: о святей обители сей), всяком граде, стране и верою живущих в них, Господу помолимся.

О благорастворении воздухов, о изобилии плодов земных и временех мирных, Господу помолимся.

О плавающих, путешествующих, недугующих, страждущих, плененных и о спасении их, Господу помолимся.

О избавитися нам от всякия скорби, гнева и нужды, Господу помолимся.

Заступи, спаси, помилуй и сохрани нас, Боже, Твоею благодатию.

Пресвятую, Пречистую, Преблагословенную, Славную Владычицу нашу Богородицу и Приснодеву Марию, со всеми святыми помянувше, сами себе, и друг друга, и весь живот наш Христу Богу предадим.

Хор: Тебе, Господи.

Иерей: Яко подобает Тебе всякая слава, честь и поклонение, Отцу и Сыну и Святому Духу, ныне и присно и во веки веков.

Хор: Аминь.

Антифоны

Антифоны на литургии бывают трех родов: праздничные, изобразительные и вседневные (будничные). Какие из них поются, определяется на каждый день церковным Уставом. Праздничные антифоны поются в праздники Господни, за исключением Сретения (праздничные антифоны в Неделю ваий, на Пасху, на Вознесение и в День Святой Троицы приведены в главе «Песнопения из служб Триоди цветной»).

Вседневные антифоны положено петь в будни. Чаще всего в воскресные и праздничные дни, поются антифоны изобразительные (псалмы 102, 145 и Блаженны — Мф. 5, 3-12)

Первый антифон

1. Благослови, душе моя, Господа. Благословен еси, Господи. Благослови, душе моя, Господа, и вся внутренняя моя Имя святое Его.

2. Благослови, душе моя, Господа, и не забывай всех воздаяний Его.

1. Очищающаго вся беззакония твоя, исцеляющаго вся недуги твоя.

2. Избавляющаго от истления живот твой, венчающаго тя милостию и щедротами.

1. Исполняющаго во благих желание твое: обновится, яко орля, юность твоя.

2. Творяй милостыни Господь, и судьбу всем обидимым.

1. Сказа пути Своя Моисеови, сыновом Израилевым хотения Своя.

2. Щедр и милостив Господь, долготерпелив и многомилостив.

1. Не до конца прогневается, ниже в век враждует.

2. Не по беззаконием нашим сотворил есть нам, ниже по грехом нашим воздал есть нам.

1. Яко по высоте небесней от земли, утвердил есть Господь милость Свою на боящихся Его.

2. Елико отстоят востоцы от запад, удалил есть от нас беззакония наша.

1. Якоже щедрит отец сыны, ущедри Господь боящихся Его.

2. Яко Той позна создание наше, помяну, яко персть есмы.

1. Человек, яко трава дние его, яко цвет сельный, тако оцветет.

2. Яко дух пройде в нем, и не будет, и не познает ктому места своего.

1. Милость же Господня от века и до века на боящихся Его.

2. И правда Его на сынех сынов, хранящих завет Его, и помнящих заповеди Его творити я.

1. Господь на небеси уготова Престол Свой, и Царство Его всеми обладает.

2. Благословите Господа, ангели Его, сильнии крепостию, творящии слово Его, услышати глас словес Его.

1. Благословите Господа, вся силы Его, слуги Его, творящии волю Его.

2. Благословите Господа, вся дела Его, на всяком месте владычества Его.

1. Слава Отцу и Сыну и Святому Духу.

2. И ныне и присно и во веки веков. Аминь.

1. Благослови, душе моя, Господа, и вся внутренняя моя, имя святое Его. Благословен еси, Господи.

Ектения малая

Диакон: Паки и паки миром Господу помолимся.

Хор: Господи, помилуй.

Диакон: Заступи, спаси, помилуй и сохрани нас, Боже, Твоею благодатию.

Хор: Господи, помилуй.

Диакон: Пресвятую, Пречистую, Преблагословенную, Славную Владычицу нашу Богородицу и Приснодеву Марию, со всеми святыми помянувше, сами себе, и друг друга, и весь живот наш Христу Богу предадим.

Хор: Тебе, Господи.

Иерей: Яко Твоя держава, и Твое есть Царство, и сила, и слава, Отца и Сына и Святаго Духа, ныне и присно и во веки веков.

Хор: Аминь.

Второй антифон

Во время второго антифона зажигается пономарская свеча. Алтарник берёт свечу во время «Единородный Сыне…» и становится с ней на горнем месте.

1. Хвали, душе моя, Господа. Восхвалю Господа в животе моем, пою Богу моему, дондеже есмь.

2. Не надейтеся на князи, на сыны человеческия, в них же несть спасения.

1. Изыдет дух его, и возвратится в землю свою: в той день погибнут вся помышления его.

2. Блажен, емуже Бог Иаковль помощник его, упование его на Господа Бога своего.

1. Сотворшаго небо и землю, море и вся, яже в них.

2. Хранящаго истину в век, творящаго суд обидимым, дающаго пищу алчущим.

1. Господь решит окованныя, Господь умудряет слепцы.

2. Господь возводит низверженныя, Господь любит праведники.

1. Господь хранит пришельцы, сира и вдову приимет, и путь грешных погубит.

2. Воцарится Господь во век, Бог твой, Сионе, в род и род. И ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Песнь Господу Иисусу Христу

Единородный Сыне и Слове Божий, Безсмертен Сый, и изволивый спасения нашего ради воплотитися от Святыя Богородицы и Приснодевы Марии, непреложно вочеловечивыйся; распныйся же, Христе Боже, смертию смерть поправый, един Сый Святыя Троицы, спрославляемый Отцу и Святому Духу, спаси нас.

Ектения малая

Диакон: Паки и паки миром Господу помолимся.

Хор: Господи, помилуй.

Диакон: Заступи, спаси, помилуй и сохрани нас, Боже, Твоею благодатию.

Хор: Господи, помилуй.

Диакон: Пресвятую, Пречистую, Преблагословенную, Славную Владычицу нашу Богородицу и Приснодеву Марию, со всеми святыми помянувше, сами себе, и друг друга, и весь живот наш Христу Богу предадим.

Хор: Тебе, Господи.

Иерей: Яко Твоя держава, и Твое есть Царство, и сила, и слава, Отца и Сына и Святаго Духа, ныне и присно и во веки веков.

Хор: Аминь.

Третий антифон; Блаженны

«Блаженны» положено петь с тропарями, назначенными в этот день церковным Уставом: особыми тропарями на «Блаженных», или тропарями из песней утреннего канон празднику или святому.

1. Во Царствии Твоем помяни нас, Господи, егда приидеши во Царствии Твоем. На 12

1. Блажени нищий духом, яко тех есть Царство Небесное.

2. Блажени плачущии, яко тии утешатся. На 10

1. Блажени кротции, яко тии наследят землю.

2. Блажени алчущии и жаждущии правды, яко тии насытятся. На 8

1. Блажени милостивии, яко тии помиловани будут.

2. Блажени чистии сердцем, яко тии Бога узрят. На 6

1. Блажени миротворцы, яко тии сынове Божии нарекутся.

2. Блажени изгнани правды ради, яко тех есть Царство Небесное. На 4

1. Блажени есте, егда поносят вам, и изженут, и рекут всяк зол глагол на вы, лжуще Мене ради.

2. Радуйтеся и веселитеся, яко мзда ваша многа на небесех.

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу.

И ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Антифоны вседневные (будничные)

Антифон 1-й

1. Благо есть исповедатися Господеви. Молитвами Богородицы, Спасе, спаси нас.

2. Благо есть исповедатися Господеви, и пети имени Твоему, Вышний. Молитвами Богородицы, Спасе, спаси нас.

1. Возвещати заутра милость Твою, и истину Твою на всяку нощь. Молитвами Богородицы, Спасе, спаси нас.

2. Яко прав Господь Бог наш, и несть неправды в Нем. Молитвами Богородицы, Спасе, спаси нас.

1. Слава Отцу и Сыну и Святому Духу: Молитвами Богородицы, Спасе, спаси нас.

2. И ныне и присно и во веки веков. Амин. Молитвами Богородицы, Спасе, спаси нас.

Антифон 2-й

1. Господь воцарися, в лепоту облечеся. Молитвами святых Твоих, Спасе, спаси нас.

2. Господь воцарися, в лепоту облечеся,/ облечеся Господь в силу, и препоясася. Молитвами святых Твоих, Спасе, спаси нас.

1. Ибо утверди вселенную, яже не подвижится. Молитвами святых Твоих, Спасе, спаси нас.

2. Свидения Твоя уверишася зело: дому Твоему подобает святыня, Господи, в долготу дний. Молитвами святых Твоих, Спасе, спаси нас. Слава, и ныне:

Песнь Господу Иисусу Христу

Единородный Сыне и Слове Божий, Безсмертен Сый, и изволивый спасения нашего ради воплотитися от Святыя Богородицы и Приснодевы Марии, непреложно вочеловечивыйся; распныйся же, Христе Боже, смертию смерть поправый, един Сый Святыя Троицы, спрославляемый Отцу и Святому Духу, спаси нас.

Антифон 3-й

1. Приидите возрадуемся Господеви, воскликнем Богу Спасителю нашему. Спаси ны, Сыне Божий, во святых дивен сый, поющия Ти: аллилуиа.

2. Предварим лице Его во исповедании, и во псалмех воскликнем Ему: Спаси ны, Сыне Божий, во святых дивен сый, поющия Ти: аллилуиа.

1. Яко Бог Велий Господь, и Царь Велий по всей земли. Спаси ны, Сыне Божий, во святых дивен сый, поющия Ти: аллилуиа.

2. Яко в руце Его вси концы земли, и высоты гор Того суть. Спаси ны, Сыне Божий, во святых дивен сый, поющия Ти: аллилуиа.

1. Яко Того есть море, и Той сотвори е, и сушу руце Его создаете. Спаси ны, Сыне Божий, во святых дивен сый, поющия Ти: аллилуиа.

 

Вход с Евангелием

Вход с Евангелием. Дьякон заходит в алтарь, открывает Царские врата, вместе со священником крестится и целует престол и берёт евангелие, алтарник в этот момент крестится с ними синхронно, кланяется, горнему месту, священнику и в момент перехода священника от престола к горнему месту идёт к северным вратам. Когда священник с диаконом тоже направятся к вратам, открывает дверь и по амвону проходит до царских врат, затем сворачивает к аналою и становится перед ним спиной к народу, когда священник зайдёт в алтарь, алтарник заходит через южные врата. В алтаре понамарь проходит до горнего места, крестится, кланяется горнему месту, священнику и проходит, чтобы поставить свечу на место.

Диакон: Премудрость, прости.

Хор: Приидите, поклонимся и припадем ко Христу. Спаси Сыне Божий, воскресый из мертвых, поющия Ти: аллилуиа.

(B таком виде это песнопение поется во все обычные воскресенья, на Пасху и все дни пасхальной седмицы. Вместо слов «воскресый из мертвых» в будни поется  «во святых Дивен сын», а на праздники — по смыслу праздника, как указано в Церковном уставе: на Рождество —  «рождейся от Девы»; на Крещение —  «во Иордане крестивыйся»; на Вознесение —  «вознесыйся ко славе» в Пятидесятницу и в День Святого Духа —  «Спаси ны. Утешителю Благий»; на Преображение —  «преобразивыйся на горе»; на Воздвижение —  «плотию распныйся»; в Неделю ваий —  «возседый на жребя». В праздники Богородицы —  «молитвами Богородицы». Праздничные входные стихи поются и в дни попразднства, до отдания.)

Тропари и кондаки «по входе»

Хор поет тропари и кондаки «по входе», назначенные в этот день церковным Уставом (воскресные тропари и кондаки приведены в главе «Песнопения из служб воскресных», дневные — в главе «Песнопения из служб будничных», общие ликам святых — в главе «Песнопения из служб общих ликам святых», праздничные — в главе «Песнопения из служб праздничных»).

Иерей: Яко Свят еси, Боже наш, и Тебе славу возсылаем, Отцу и Сыну и Святому Духу, ныне и присно.

Диакон: И во веки веков.

Хор: Аминь.

Трисвятое

(В праздники Рождества Христова, Богоявления, в Лазареву и Великую субботы, во все дни пасхальной седмицы и в период Пятидесятницы вместо Трисвятого поется:  «Елицы во Христа крестистеся, во Христа облекостеся. Аллилуиа». В праздник Воздвижения Креста Господня и в Неделю крестопоклонную поется:  «Кресту Твоему покланяемся, Владыко, и Святое Воскресение Твое славим»)

Святый Боже, Святый Крепкий, Святый Безсмертный, помилуй нас (трижды) .

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аминь. Святый Безсмертный, помилуй нас.

Святый Боже, Святый Крепкий, Святый Бессмертный, помилуй нас.

(В праздники Рождества Христова, Богоявления, в Лазареву и Великую субботы, во все дни пасхальной седмицы и в период Пятидесятницы вместо Трисвятого поется:  «Елицы во Христа крестистеся, во Христа облекостеся. Аллилуя». В праздник Воздвижения Креста Господня и в Неделю крестопоклонную поется:  «Кресту Твоему поклоняемся Владыко, и Святое Воскресение Твое славим».)

Прокимен

Дьякону подаётся кадило

Диакон: Вонмем.

Иерей: Мир всем.

Чтец Апостола: И духови твоему. Прокимен. Псалом Давидов, глас.

(В Богородичные праздники:  «Прокимен, песнь Богородицы: Величит душа Моя Господа и возрадовася дух Мой о Бозе Спасе Моем».)

Произносится один или два прокимна, назначенные в этот день на литургии церковным Уставом (воскресные прокимны со своими стихами приведены в главе «Песнопения из служб воскресных восьми гласов», дневные (будничные) — в главе «Песнопения из служб будничных», из служб Триодей постной и цветной — в главах «Песнопения из служб Триоди постной» и «Песнопения из служб Триоди цветной».

Чтец произносит Прокимен, называя глас его, хор поет прокимен, чтец произносит стих, хор повторяет прокимен, чтец произносит первую половину прокимна, хор поет вторую половину его. Когда Устав назначает два прокимна, первый поется дважды, т. е. чтец: прокимен, хор: прокимен, чтец: стих, хор: прокимен, затем чтец произносит второй прокимен, и хор поет его один раз.


Дата добавления: 2019-02-12; просмотров: 303; Мы поможем в написании вашей работы!

Поделиться с друзьями:






Мы поможем в написании ваших работ!