Поезії 80-90років 20 ст: зміна ідеологічних орієнтирів



- вплинула революція 1978-1979, отримала назву «ревлюційна література»

- перська поезія кінця ХХ століття представлялася відображенням процесів, що відбувалися в країні, в суспільній свідомості + світова література

- продовжує функціонувати характеристика 1970 років (розвиток творчої індивідуальності)

- тим не менш, поезія революції нічим особливим не відрізнялася, причини - велич і стрімкість, що відбувається і молодість поетів

- тематика 1980- революційна боротьба, героїзм, мужність

 

окремо писали про Хомейні:

Твори про Хомейні написані майже в усіх класичних жанрах. Це і маснаві, і касиди, і газелі, і кит'а, і рубаї. Цікаво, що в них в основному використовується традиційна образність, лексика, зберігається знайома композиція і малюнок, але за всім цим проступає інше завдання. Часто поети вдаються до прийому іносказання, який взагалі характерний для революційної поезії. Її образи нерідко сягають легендарного минулого та історії ісламу. Образ Хомейні в поезії постає як уособлення позитивного початку, він є предметом загального поклоніння, викликає небувале натхнення мас. Поети підкреслюють особисті якості і достоїнства вождя революції, говорять про його залізну волю і рішучість; відзначається і всенародна любов до нього, причому нерідко ця любов приймає характер містичної спрямованості. У такому плані написані, наприклад, маснаві «аташе-і гахр-і ходу» ( «Вогонь люті Бога») Махмуда Шахрохі, «Пайіз-і лалеха» ( «Осінь тюльпанів») Ахмада Азізі

 

-після революції були надії у людей і поезія уявити майбутнє в алегоричній формі, картина нового життя, немає насильства

- До революційної поезії періоду після 1979р. тісно примикає «сучасна релігійна поезія»: (війна Ірану і Іраку)

 

Увага до релігійних мотивів, викликана, з одного боку, ісламським характером революції, з іншого, було обумовлено, що почалася в 1980 р. війною з Іраком. Надихаючи людей на боротьбу з ворогом, поезія звертала свої погляди до героїчного минулого країни, історії ісламу. І одним з кращих прикладів для наслідування в цьому сенсі представлявся імам Алі, який, як відомо, був відважним і майстерним воїном. Трагедія ж в Кербелі добре знайома іранському суспільству служила як би наочною історичнюї ілюстрацією ідеї шахадата.

 

шахіди:

 

Сучасна релігійна поезія в Ірані різна за своїм змістом. Вона включає до свого складу кілька тематичних пластів. Один з них пов'язаний з подіями, що відбулися в Мецці вже після ісламської революції. Влітку 1987 р. тут мали місце криваві зіткнення, активними учасниками яких стали паломники з Ірану. Тоді загинуло кілька сотень людей, в тому числі велика кількість іранців. Ці події отримали великий відгук в країні. Не могла не відреагувати на них і поезія, яка надала їм в основному відтінок мученицької смерті за віру. Мотиви шахадата, органічно вплітаються в релігійну поезію, проте найбільше відображення знайшли в роки ірано-іракської війни 1980 1988рр. Якраз в цей час був потрібен прояв мужності і героїзму, готовності пожертвувати всім заради досягнення перемоги над ворогом, і тисячі людей гинули, віддаючи свої життя в ім'я цієї благородної мети. Поезія військових років, виступаючи з патріотичних позицій, набувала бойової наступальний характер.

 

- була шаере джаньг але більш поетична

- сучасний стиль (відсутність специфіки, несформованість)

+ Взагалі філософський підхід до навколишніх явищ, інтерес до глобальних питань буття характерний для поезії Ірану кінця 1980-х початку 1990-х років. У творчості таких поетів, як Мухаммад Алі Сепанлу, Ахмад Реза Ахмаді, Манучехр Аташи, Зійа Моваххед та інших розглядаються теми життя і смерті, вічності світу і скороминущість індивідуального існування, незворотності часу, призначення людини на землі.

 

 

Нові грані поет творчості , жанрове та стильове розмаїття - мосаві гармароді, амінпур, гяраті та ін

- продовження 80 років. Це стосується як її ідейно - тематичної основи, так і жанрів, художньої образності, методу і стилю. + Бог, пророк Мухамед і т.д. Публікуються збірники релігійного змісту

- релігійна поезія дуже нагадує за своїми образами, настроем попередній період, АЛЕ менше емоційності

- Синтез релігійного і земного почуття в любовній ліриці 1990-х років зустрічається частіше в порівнянні з поезією 1980-х років. більше ЗЕМНЕ

- менше шахідів, більше навколишньої реальності

- У поезії частіше, ніж раніше, і, головне, різкіше починають звучати нотки невдоволення результатами революції, забуття її благородних ідеалів, зневіри в завтрашній день, засудження панує байдужість і черствість людей.

- Питання громадського звучання в перської поезії 1990-х років знайшли відображення в творчості багатьох авторів.

- У 1990-х рр., так само як в 1980-і роки, нерідко розробляються мотиви відмови від дійсності, занурення у власний світ. Як і раніше, вони в більшості випадків виглядають необхідною віддушиною, пасивним протестом проти реальності. Художник, ніби не бачить або не хоче бачити того, що відбувається; він охоплений переживаннями і турботами. А свій психологічний стан описує, використовуючи знайомі поетичні прийоми, зокрема вдається до образу дзеркала.

+ Пейзажна лірика в тій чи іншій мірі співвідносилася з загальним плином перської поезії останнього десятиліття ХХ століття. У цей період, всупереч триваючому тиску ідеологічного фактора, поезія не була однорідного явища, а виглядала досить різноманітною. У порівнянні з 1980-ми роками в ній не відбулося якісних змін. І в той же час вона не стояла на місці, в ній намітився ряд нових тенденцій, пов'язаних насамперед зі зміненим підходом до зображення дійсності. В ній посилюється розсудливість, критичний початок; релігійна тематика не відсуває розробку інших питань.

У 1990-ті роки розвивалася пейзажна, філософська, соціальна лірика; поезія твердо спиралася на літературну традицію, удосконалювалася її художня сторона. У ці роки вдало поєднувалися творчі пошуки маститих авторів і діяльність молодих поетів. Це додало нові імпульси поезії, забезпечило її поступальний рух.

 


Дата добавления: 2018-08-06; просмотров: 319; Мы поможем в написании вашей работы!

Поделиться с друзьями:






Мы поможем в написании ваших работ!