Семінарське заняття № 33. О. Уальд – драматург (2 год.)



План

1.Естетизм як основа світогляду i філософія життя О.Уайльда. Teopiя
естетизму в творчості («Занепад мистецтва брехні», «Пензль, перо i
отрута», передмова до «Портрету Доріана Грея»).

2. О. Уальд – драматург.

3. Трагедія «Соломея»: тематика, проблематика, система образів.

4. Трагедія «Свята блудниця, або Жінка, покрита коштовностями»: тематика, проблематика, система образів.

5. Комедія «Як важливо бути поважним»: тематика, проблематика, система образів.

Твори для читання: О. Уайльд «Соломея», «Свята блудниця, або Жінка, покрита коштовностями», «Як важливо бути поважним», Занепад мистецтва брехні.

Література:

Основна

1. Аникст А. Оскар Уайльд и его драматургия // Оскар Уайльд. Пьесы. Перевод с английского и французького.- M.: Государственное издательство "Искусство", - 1960.

2. Гавришко Г. “Принц Парадокс”? “Апостол естетизму”? “Король життя”? Зраджений, в’язень, вигнанець, злидар? // ВЛ – 2000. – №3.

3. Гладишев В. Літературознавчий контекст – засіб виявлення своєрідності естетизму О.Вайльда // ВЛК – 2009. - № 3. – С. 2 – 5.

4. Захарченко Н. Раб краси чи співець краси? // ЗЛ - 2003. - № 7. - С.8-12.

5. Маламура О. Оскар Уайльд: “естетизм” в контексті романтичного проекту // Актуальні філософські та культурологічні проблеми сучасності (альманах). - К., 2000. - С.302-309.

6. Шахова К. Оскар Вайльд // ЗЛ - 2004. - № 6–7.–С.29–35.

Додаткова

1.  Гениева Е.Ю. Уайльд // История всемирной литературы: В 9 т. - Т.8. -
М., 1994.-С. 374-378.

2.  Соколянский М.Г. Оскар Уайльд. Очерк творчества. - К.- Одесса,
1990.

3. Урнов М. На рубеже веков. (Очерки английской литературы. ( Конец XIX - начало XX в.). - М., 1970.

Семінарське заняття №4. А.П.Чехов – драматург (2 год.)

План                                      

1. Сутність чеховського перевороту в драматургії; відкриття нових можливостей у зображенні на сцені психології людини та плину буденного життя («Вишневий сад»).

2. Особливості художнього стилю драматурга: відмова від ефектного сюжету, атмосфера світлої печалі, ліризм, глибинний підтекст, морально-філософська проблематика, роль деталей та символів («Чайка», «Вишневий сад», «Три сестри»).

3. Новий тип драматичного конфлікту. Переплетіння ліризму та іронії, специфіка підтексту в чеховських п'єсах.

4. Чехов та Україна. Світове значення творчості митця.

Твори для прочитання: А.П.Чехов «Вишневий сад», «Чайка», «Три сестри».

Література

Основна

1. Манакін В. “Неминуча буденність життя” як концепт художнього світу М. М. Коцюбинського та А. П. Чехова // Наукові записки. — Кіровоград, 2003. - Вип.50. - С.195–201.

2. Борбунюк В. А. Архетипическая символика в пьесах А. П. Чехова // Вісник. - Х., 2005. - Сер.: Філологія, вип.46. - С.156–162.

3. Зингерман Б.И. Театр Чехова и его мировое значение. – М., - 1988.

4. Ніколенко О.М. Головний режисер – життя: Комедія Антона Чехова “Чайка”// ЗЛ – 1999. - № 11. – С.32 – 36.

5. Теплинський М. Новаторські принципи драма-тургії Чехова у п’єсі “Чайка”// ВЛ - 1999. - №3.

Додаткова

1. Абдулаева Л. Х. Поэтика ремарок у Б.Шоу и А.П.Чехова // Поэтика жанра и стиля в зарубежной литературе. - Самарканд, 1993. - С.5–13.

2. Ларин Б. “Чайка” Чехова. Исследование по эстетике слова и стилистике художественной литературы. - Л, 1964.

3. Милованова В. В. Роль и место пьесы Константина Треплева в комедии А. П. Чехова “Чайка” // Філологічні науки.—Суми, 2007. —Ч. 1.— С. 223–229.

4. Опарий А.А. Воплощение принципов экзистенциализма в драматургии Чехова //Філологічні науки.-Суми, 2007.-Ч. 1.- С. 241–249.

5. Режиссерские экземпляры К.С.Станиславского (“Чайка” Чехова и др.). – М., 1982.

6. Шахова К. Антон Павлович Чехов // ЗЛ - 2003. - № 43. – С.4 -13.

ЗМІСТОВИЙ МОДУЛЬ 10

Історія світової літератури першої половини ХХ століття

Семінарське заняття №35. Особливості творчого методу Джеймса Джойса (2 год.)

План

1. Джойс - ірландський письменник-модерніст, його світоглядні й естетичні позиції.

2. Вплив концепції З.Фройда на творчий метод письменника.

3. Характерні риси поетики модерністських творів Джойса: “потік свідомості”, аналіз психології людини, елемент пародійності й іронізму, яскраво виражена інтертекстуальність, ремінісценсії.

4. Поняття епіфанії та приклади її застосування в тексті роману «Портрет митця замолоду».

5. Міфоцентризм роману «Портрет митця замолоду». Проаналізуйте систему міфів, що складають підґрунтя роману.

Твори для прочитання: «Портрет митця замолоду».

Література

Основна

1. Бігун Б.Я. Історія та міфи у творах письменника-модерніста // ВЛ - 2002. - №2. – С. 56-59.

2. Жлуктенко Н.Ю. Английский психологический роман ХХ века. – К., 1988.

3. Ковбасенко Ю. Дж.Джойс. Штрихи до портрета. // Тема. – 2002. – № 2.

Додаткова

1. Эко У. Поэтики Джойса. – СПб., 2006.

2. Козорог О. В. Флобер и Джойс: поиски стиля // Харківський держ. пед. ун-т ім. Г. С. Сквороди. Наукові записки. Сер. Літературознавство. - Х., , 2000. - Вип.2 (26). - С.158–160.


Дата добавления: 2018-05-02; просмотров: 768; Мы поможем в написании вашей работы!

Поделиться с друзьями:






Мы поможем в написании ваших работ!