Частина 2. Творчість Д.Дідро. Роман-сповідь «Черниця»



План

1. Особливості творчості Д.Дідро, його філософські погляди.

2. Роман-сповідь «Черниця»: жанрова специфіка, тематика та проблематика твору.

3. Три плани роману. Образна система твору.

4. Образ головної героїні – Сюзанни Сімонен.

Твори для прочитання: Д.Дідро «Черниця».

Література

Основна

1. Андреев и др. История французской литературы. – М., 1987

2. Барская Т. Дени Дидро. – Л., 1962.

3. Жирмунский В.М. История западноевропейской литературы. – Л., - 1981.

Додаткова

  1. История зарубежной литературы ХVII века / Под ред. З.И. Плавскина. – М., 1987.

2. Штейн А.Л., Черневич М.Н., Яхонтова М.А. История французкой литературы. – М., 1988.

Семінарське заняття №24. Філософська трагедія Й.В.Гете«Фауст» (2 год.)

План

1. Особливості творчості Ґете

2. Джерела сюжету «Фауста» Ґете. Переосмислювання відомого сюжету в дусі просвітницьких та гуманістичних ідей.

3. Проблема жанру і творчого методу, специфіка композиції та її зв’язок з ідейним задумом автора.

4. Філософська проблематика трагедії. Роль «Прологу у театрі» і «Прологу на небі».

5. Система образів трагедії.

– Шлях пошуків Фауста, його еволюція.

– Ідейно-композиційне значення образу Мефістофеля.

– Місце Маргарити в духовних пошуках Фауста.

– Вагнер і Фауст. Смисл зіставлення. Концепція наукового пізнання.

– Біблійні, міфологічні образи, алегоричні фігури, їх функції в творі Ґете.

6. Смисл фіналу твору.

Твори для прочитання: Гете «Фауст».

Література

Основна

1. Бич В. Історія життєвих шукань Фауста // Зарубіжна література. – 2004. – № 46.2. Маркіна Л. Пізнати світ: Методичні нотатки до першої частини «Фауста» Гете // Вікно в світ. – 1999. – № 3.3. Тарасова Н. Образ Фауста у світовій літературі // Всесвітня література та культура в навчальних закладах України. – 2000. – № 2.4. Шалагінов Б.Б. Й.В.Гете // Вікно в світ. – 1999. – № 1.5. Шалагінов Б. «Фауст» Й.В. Гете: людина поміж Богом і дияволом // Всесвітня література та культура в навчальних закладах України. – 2000. – № 12.6. Шалагінов Б.Б. Шлях Гете: Життя. Філософія. Творчість. Посібник для вчителя. – Харків, 2003.Додаткова

1. Аникст А. «Фауст» Гете. - М., 1980

2. Угрин А. Конфликт добра и зла в изображении человеческой природы (Опорная схема к «Фаусту» Гете // Вікно в світ. – 1999. – № 3.

Семінарське заняття №25. Традиції та новаторство у трагедії

Ф. Шиллера «Підступність та кохання»  ( 2 год.)

План

1. Етапи творчого шляху Ф. Шиллера. Штюрмерський період в творчості Шиллера.

2. Просвітницька проблематика драми Шиллера «Підступність та кохання».

3. Жанрове новаторство п’єси.

4. Особливості драматичного конфлікту в творі та його художнього втілення. Використання відомого літературного мотиву.

5. Новаторство Ф. Шиллера в зображенні характерів. Образна система трагедії.

6. Руссоїстський пафос драми «Підступність та кохання».

Твори для прочитання: Шиллер «Підступність і кохання».

Література

Основна

1. Шалагінов Б. Зарубіжна література. Від античності до початку ХІХ сторіччя. – Київ, 2007.2. Ланштейн П. Жизнь Шиллера. — М., 1984.3. Шалагінов Б.Б. Німецька література XVIII ст. / Вікно в світ. – 1999. – № 1.Додаткова1. Либинзон З.Е. Фридрих Шиллер. – М., 1990.2. Лозинская Л.Ф. Шиллер. – М., 1990.3. Наливайко Д.С.Искусство: направления, течения, стили. – К., 1981.

СЕМЕСТР VI

ЗМІСТОВИЙ МОДУЛЬ 7

Література першої половини XIX століття

Семінарське заняття №26. Специфіка німецького романтизму в фантастичних казках – повістях Е.Т.А.Гофмана (2 год.)

План

1. Загальна характеристика творчості Е.Т.А.Гофмана.

2. Побудова моделі романтичного універсуму у творах письменника. Місце Зла в романтичному універсумі.

3. Казка-повість «Малюк Цахес на прізвисько Циннобер»: основний конфлікт, сатирико-метафоричний та філософський зміст.

4. Тема «чар» Цахеса та здатність інших персонажів протидіяти їм.

5. Жанрові складові літературної казки у творах Е.Т.А.Гофмана: функціональне навантаження образів фантастичних істот (магів, фей, чаклунів), мотиви казкових перетворень-метаморфоз і мотиви двійництва і двійників.

6. Руйнування романтичної концепції «абсолютно вільної особистості».

Твори для прочитання: «Малюк Цахес на прізвисько Циннобер».

Література

Основна

1. Берковский Н.Я. Романтизм в Германии / Берковский Н.Я. – Л.:Худож. Лит., 1973. – 568с.

2. Буніч-Ремізов Б.Б. Чар неймовірного / Буніч-Ремізов Б.Б. // Гофман Е.Т.А. Крихітка Цахес. – К., 1998. –С. 3-12.

Додаткова

1. Тураев С.В. Немецкая література / Тураев С.В. // История всемирной литературы: В 9 т. – Т. 6. – М.: Наука, 1989. – С. 51-55.

2. Шамрай А.П. Ернст Теодор Амадей Гофман / Шамрай А.П. – К.: Рад. Письменник, 1969. -224 с.


Дата добавления: 2018-05-02; просмотров: 1135; Мы поможем в написании вашей работы!

Поделиться с друзьями:






Мы поможем в написании ваших работ!