Тема: Роман Ф.М.Достоєвського «Злочин і кара»: проблематика, особливостіпоетики.
(2 години)
Мета:Зрозумітиідейно-художнюсвоєрідність роману «Злочин і кара» як одного з вершинних у творчості Ф. Достоєвського.
Завдання
1.Опрацювати вказані в списку літератури джерела (праці М. М. Бахтіна, Г. М. Фрідлендера, В. Я. Кірпотіна, Ю. Карякіна).
2.Зробити висновки про художні відкриття Ф.Достоєвського, про особливості стилю його романів.
3.Довести, що роман «Злочин і кара» має риси поєднує риси філософського, ідеологічного, психологічного, поліфонічного роману.
План
1.Історія написання роману Ф. Достоєвського «Злочин і кара».
2.Образ Петербурга в романі. Значеннясоціальнихпротиріч у змалюванніцього образу.
3.Трагізмбуття як поштовх до створеннятеоріїРодіонаРаскольнікова. СутністьтеоріїРаскольнікова, їїсуперечливий характер.
4.Засобихарактеротворення(портрет, пейзаж, внутрішні монологи, діалоги, вчинкитощо) та роль поліфонії в романі.ОбразиРаскольнікова та його «двійників»у романі – Лужина і Свидригайлова.
5.Мотиви людських страждань, біль за людину в романі. Значення образ Соні Мармеладової для втілення авторського задуму. Християнські мотиви в романі.
6.Особливості композиції роману. Роль фіналу та авторської післямови.
7.Значення художніх відкриттів Ф. Достоєвського та його роману «Злочин і кара».
Література
1.Бахтин М. М. Проблемы поэтики Достоевского. – М. : Советская Россия, 1979. – 320 с.
2.Карякин Ю. Самообман Раскольникова: Роман Ф. М. Достоевского «Преступление и наказание». – М. : Художественная литература, 1986. – 315 с.
|
|
3.Карякин Ю. Ф. Достоевский и канун XXI века / Ю. Ф. Карякин – М. : Советский писатель, 1989. – 656 с.
4.Кирпотин В. Я. Достоевский – художник: этюды и исследования. – М. : Советский писатель, 1972. – 319 с.
5.Кирпотин В. Я. Разочарование и крушение Родиона Раскольникова. – М. : Художественная литература, 1968. – 346 с.
6.Фриндлер Г. М. Достоевский и мировая литература. – Л. : Наука, 1985. – 315 с.
7.Этов В. И. Достоевский: Очерк творчества. – М. : Просвещение, 1968. – 384 c.
Практичне заняття № 5
Тема: Ернест Хемінгуей як представник літератури «втраченого покоління».
(1 година)
Мета: Визначити місце Ернеста Хемінгуея у світовій літературі. З’ясувати чому творчість митця відносять до «літератури втраченого покоління».
Завдання
1.Письмово визначте «моральний кодекс» старого за повістю Е. Хемінгуея «Старий і море».
2.Занотуйте образ старого у повісті «Старий і море». Простежте як письменник змальовує свого персонажа в залежності від ситуації.
План
1.Основні аспекти життя та творчості Е. Хемінгуея. Нобелівська премія 1954 р.
2.«Прощавай, зброє» (1929) – один з найвідоміших романів письменника:
|
|
· своєрідна творча манера митця – «стиль айсберга»;
· розкриття проблеми «втраченого покоління»;
3.Роман «По кому дзвін» (1940) як проблема відповідальності кожної людини за долю всього людства.
4.«Старий і море» (1952):
· сюжет повісті;
· тематика і проблематика твору;
· образна характеристика персонажів (рибалки Санть’яго, хлопчика, образ риби, моря та ін).
Література
1.Анастасьев Н. Творчество ЭрнэстаХэмингуэя. – М., 1981.
2.Драч І. Кілька слів про Хемінгуея// Духовний меч. – К., 1993.
3.Затонський Д. Гостра радість боротьби. // Дніпро. – 1979. – №7.
4.Юсін А. Інтерв’ю, якого не було. – К., 1984.
5.Белов С. Война и мир Э. Хэмингуэя // Э. Хемингуэй. Избранное. – М. :Риполклассик, 2004 – С. 5–17.
6.Старцев А. Краткая летопись жизни и творчества Э. Хемингуэя // Э. Хемингуэй. Избранное. – М. :Рипол классик, 2004 – С. 781–798.
7.Симонов К. Думая о Хэмингуэи. – Кишенев :КартяМолдовеняскэ. – 1974 – С. 3–9.
8.Росс Лилеан. Портрет Хэмингуэя. – Кишенев :КартяМолдовеняскэ. – 1974 – С. 609–634.
Дата добавления: 2018-05-01; просмотров: 358; Мы поможем в написании вашей работы! |
Мы поможем в написании ваших работ!