Екзистенціалізм у французькій літературі. Ж.-П.Сартр «Нудота». А.Камю «Сторонній»
1. Основні філософські категорії екзистенціалізму.
2. Художнє втілення ідей екзистенціалізму: поетика твору «Нудота»: особливість жанру щоденника.
3. Стан нудоти як усвідомлення буття світу.
4. Категорії смерті, свободи, відповідальності у творчості А.Камю.
5. Поетика роману «Сторонній» Камю: абсурдна людина. Своєрідність структури. Техніка айсберга, телеграфнй стиь письма.
Рекомендована література
1. Алхімія слова живого. Французький роман 1945 – 2000 рр.: Навчальний посібник / Автор-упорядник В.І.Фесенко. – К.: Промінь, 2005. – 388 с.
2. Історія зарубіжної літератури XX ст. : навч. посіб. / В. Г. Кузьменок, О. О. Гарачковська, М. В. Кузьменко та ін. – К. : ВЦ «Академія» , 2010 – 496 с.
3. Еремеев Л. Французский литературный модернизм: Традиции и современность/ Л. Еремеев. – К.: Наукова думка, 1991. – 119с.
4. С Францией в сердце. Французские писатели и антифашистское Сопротивление 1939 – 1945: Сборник/ Сост. и справки об авт. В.Козового. Предисл. П.Антокольского и Ф.Наркирьера (С.5 – 29). – М.: Прогресс, 2003. – 623 с.
Практичне заняття № 6
Тема мистецтва в романі Айріс Мердок «Чорний принц».
1. Місце «Чорного принца» у творчості письменниці.
2. Наративні стратегії А.Мердок в романі «Чорний принц». Структура твору. Бредлі Пірсон як надійний/ненадійний наратор. Проблема автора та героя. Прийом авторської гри. Проблема стилю.
3. Основні теми та мотиви твору.
|
|
4. Значення символів для розкриття головної ідеї.
5. Ідея мистецтва Айріс Мердок, його джерела, сутність та функції.
Практичне заняття № 7
Творчість У.Еко. Аналіз роману «Ім’я троянди».
1. У. Еко – вчений та письменник.
2. Жанрова поліваріантність роману “Ім‘я троянди”.
3. Аналіз роману «Ім’я троянди».
4. Система образів.
5. Особливості сюжету та композиції.
6. Интертекстуальна основа твору. Приклади ремінісценцій та алюзій у тексті.
7. «Ім’я троянди» як втілення культурологічних метафор:
- метафора лабіринту;
- метафора бібліотеки;
- метафора дзеркала та задзеркалля.
8. «Ім’я троянди» як семіотичний роман. Образ Храміни як системи знаків.
9. Твір та авторський коментар як ознака постмодерної доби: аналіз «Нотаток на берегах «Імені троянди».
Література:
1. Еко У. Поетика відкритого твору //Антологія світової літературно- критичної думки ХХ ст. За ред Марії Зубрицької. - Львів, 2002. - С. 525-538.
2. Енциклопедія постмодернізму / За ред. Ч. Енквіста, В.Е. Тейлора / Пер. з англ. – Київ: Основи, 2003. – 504 с.
3. Зарубежная литература ХХ века: Учебник для вузов / Л.Г.Андреев, А.В.Каельский, Н.С.Павлова и др. Под ред. Л.Г. Андреева. 2-е узд.испр. и доп. – М.: Высшая школа, 2003.
|
|
4. Затонский Д. В. Модернизм и постмодернизм. Мысли об извечном коловращении изящных и неизящных искусств. — Харьков, 2000. — 256 с.
5. Киченко О. Європейський постмодернізм: витоки і сучасна літературна традиція. / /Всесвіт. — 2004. — № 5 — 6. — С. 24—26.
6. Лотман Ю.М. Выход из лабиринта // Еко У. Имя розы. - Спб., 2000. - С.650-670.
7. Руднев В. Словарь культуры ХХ века: http://www.philosophy.ru/edu/ref/rudnev/index.html
Практичне заняття № 8
«Магічний реалізм» у літературі Латинської Америки.
1. Латинська Америка як особливе культурне середовище.
2. Визначення поняття «магічний реалізм». Представники «магічного реалізму» у літературі.
3. Співвідношення тексту та реальності у есе Х.Л.Борхеса («Три версії зради Іуди», «Троянда Парацельса», «Вавілонська бібліотека» та ін.).
4. Гра як структурно моделююча сутність творчості Х.Кортасара (на прикладі одного з романів) .
5. Міфологічна модель роману Г. Гарсіа Маркеса «Сто років самотності». Цілісний аналіз твору.
Література:
1. Грищенко Л. «Від історії людства до історії духовності». Матеріали до вивчення роману Г. Г. Маркеса «Сто років самотності» // Всесвітня література та культура. — 2001. — № 5. — С. 41 — 44.
2. Дітькова С.Ю. Приречені на самотність. До вивчення роману Г. Г. Маркеса «Сто років самотності» // Всесвітня література та культура. — 2005. — № 9. — С. 13—18.
|
|
3. Зарубежная литература ХХ века: Учебник для вузов / Л.Г.Андреев, А.В.Каельский, Н.С.Павлова и др. Под ред. Л.Г. Андреева. 2-е узд.испр. и доп. – М.: Высшая школа, 2003.
4. Кабкова О.В. Коли відлітають ангели… (Проблемний аналіз новели Г. Г. Маркеса «Стариган з крилами») // Всесвітня література. — 1998. — № 12. — С. 15—17.
5. Квіт С. Борхес, що косить галявинки // Зарубіжна література. — 2002. — № 20. — С. 5.
6. Нев’ярович Н. Ю. Основні риси поетики «магічного реалізму» (На матеріалі оповідання Г. Г. Маркеса «Стариган з крилами») // Всесвітня література. — 2006. — № 6. — С. 4—7.
7. Покальчук Ю. Сучасна латиноамериканська проза. — К., 1978. — 210 с
8. Фуэнтес К. Новый латиноамериканский роман // Писатели Латинской Америки о литературе. — М., 1982.
Практичне заняття № 9
Постмодернізм у (пост-)тоталітарному суспільстві.
1. Політика і кохання в романі М.Кундери «Нестерпна легкість буття».
2. Ризомна основа «Хазарського словника» М.Павича
3. Особистість – система в повісті В.Пєлєвіна «Омон Ра».
Дата добавления: 2018-08-06; просмотров: 401; Мы поможем в написании вашей работы! |
Мы поможем в написании ваших работ!