Творчість В.Фолкнера як представника американського Півдня.
Практичне заняття № 1
Т. С. Еліот – концепція творчості та її втілення у «Любовній пісні сера Альфреда Пруфрока» та в поемі «Безплідна земля»
1. Місце Т.С.Еліота в «поетичній революції» першої половини ХХ ст. Нарис біографії поета.
2. Погляди Т. С. Еліота на природу поезії: «об’єктивний корелят», «традиція», «герметизм», «алюзія», «інтертекстуальність». Аналіз літературно-критичних робіт.
2. Новий тип героя в «Любовній пісні сера Альфреда Пруфрока».
3. Коментування поеми «Безплідна земля» – міфологічна основа, інтертекстуальні зв’язки, паралелі з сучасністю.
ЗАВДАННЯ:
- Знати визначення термінів «імажизм», «неокласицизм», алюзія, парафраз, ремінісценція; «потік свідомості», герметизм, інтертекстуальність.
- подати цитатну характеристику головного героя «Любовній пісні сера Альфреда Пруфрока»;
- виписати з поеми «Безплідна земля» усі наявні алюзії, парафрази.
Рекомендована література
1. Гузь О. Універсалізм новаторської поезії Т.С. Еліота / О. Гузь // Зарубіжна література («Шкільний світ»). – 2011. – № 47 (грудень). – С. 16–24.
2. Денисова Т. Літературний процес ХХ сторіччя [Текст] : Між двома світовими війнами: людина і світ (Езра Паунд, Т.С.Еліот, Е.Хемінгуей, Ф.С.Фіцджеральд, Дж.Дос Пассос, Т.Вулф, У.Фолкнер) / Т. Денисова // Вікно в світ. – 1999. – № 5. – С. 17–38.
3. Зарубежная литератураXX века: Учеб. для вузов / Л.Г. АндреевА.В. Карельский, Н.С, Павлова и др.; Под ред. Л.Г. Андреева. 2-е изд. испр. и доп. — М.: Высш. шк., 2004. – С. 332–339.
|
|
4. Кам'янець О. Т.С. Еліот і Д. Лодж - стратегії відтворення інтертекстуальної іронії [Текст] / А. Б. Кам'янець // Проблеми семантики, прагматики та когнітивної лінгвістики : Збірник наукових праць / М-во освіти і науки України, Київський нац. ун-т ім. Т. Шевченка. – К. : Логос, 2007. – Вип. 12. – С. 188–192.
5. Орлова О. Поетичний всесвіт Томаса Стернза Еліота / О. Орлова // Вікно в світ. – 1999. – № 6 – С. 143–149. (* стаття присутня у читальній залі університету)
6. Павличко С. Лабіринти Томаса Стернза Еліота [Текст] / С. Павличко // газ. Зарубіжна література. – 1999. – № 16. – С. 3–10.
7. Стефанів Ю. Літературно-теоретичні концепції Томаса Стернза Еліота / Ю. Стефанів // Проблеми гуманітарних наук. Випуск 26. Філолгія– К. : Логос, 2011. – С. 213–223.
8. Слово. Знак. Дискурс. Антологія світової літературно-критичної думки ХХ століття. За ред. М.Зубрицької. – Львів : Літопис, 1996. – С. 65–73.
Практичне заняття № 2
Міф як засіб моделювання світу у літературі. Техніка «потоку свідомості» у романі Дж. Джойса «Улісс» ( Епізоди 1-4, 14, 18)
Універсальність міфічної моделі.
2. «Потік свідомості» як форма внутрішнього монологу героя/героїв, його стильова і мовна організація в романі.
|
|
3. Роман «Улісс» як енциклопедія літератури модернізму:
а) хронотоп твору – його модерністське значення;
б) символічний характер твору: система персонажів, їх конкретне та загальне значення;
в) співвіднесеність мікро- та макросвітів (внутрішнього та зовнішнього) в романі (на прикладі епізоду «Телемак»);
г) Міфологізм у творі (засоби створення міфологічних паралелей на прикладі епізоду «Нестор»);
д) «Улісс» як одіссея форми; техніка «потоку свідомості»: стуктура, засоби організації, особливості жіночого (епізод «Пенелопа») та чоловічого (епізод «Протей») «потоків свідомості».
4. Інтертекстуальність, її вираження та функції у твроі. Роль «коментарів» для прочитання роману.
Теоретичне завдання до семінару:
· Навіть відмінності, які спостерігаються між оповідним і міфічним методом зображення.
· Чому Джойс вважається класицистом свого часу?
Рекомендована література
1. Элиот Т. «Улисс», порядок и миф / Т Элиот // Иностранная литература. – 1988 .– № 12. – С. 4 –8.
2. Шахова К. Література Англії XX століття / К. Шахова. –К.: Наукова думка, 1993 – 345 с.
3. Хоружий С. Комментарии к роману «Улисс» Д. Джойса / С. Хоружий. – М. : б. и. ,2009 – С. 921 –1150.
|
|
Практичне заняття № 3
Організація часопростору у романі М. Пруста «У пошуках втраченого часу» (робота над романом «На Сваннову сторону»)
1. Естетичні погляди М. Пруста. Яким уявляється Прусту співвідношення інтелекту та відчуття у процесі пізнання? (есе «Проти Сент-Бева»).
2. Художній світ роману «На Сваннову сторону» (відповідь має бути проілюстрована аналізом самостійно обраного уривку із художнього тексту):
· потік свідомості і потік асоціацій як один із головних художніх прийомів твору;
· ознаки «суб’єктивної епопеї» (переломлення світу зовнішнього через світ внутрішній; відтворення широкого полотна тогочасного французького суспільства);
· синестезія як один з провідних художніх засобів твору;
· пам'ять як засіб організації тексту, «інтуїтивістська пам'ять»;
· неоімпресіоністичний стиль твору.
Теоретичне завдання до семінару
*Уважно прочитайте статтю М. Пруста «Предисловие к книге «Против Сент-Бева». Знайдіть в ній приклади, які ілюструють художній засіб «інтуїтивістської пам'яті». Розкрийте особливості ретроспективної організації твору ,що виникає внаслідок переживань-згадок автора.
|
|
* Проінтерпретуйте першу фразу зі статті відповідно авторської концепції творчості.
Рекомендована література
1. Беньямин В. К. К портрету Пруста / В. К. Беньямин. Озарения. – М. : СПб, 2004 – 234 с.
2. Делез Ж. Марсель Пруст и знаки / Ж. Делез– М. : СПб, 2004 – С. 45 –49 с.
3. Женетт Ж. Метонимия у Пруста. Пруст-палимпест. Пруст и «Непямой» язык / Ж. Женетт – М. : Фигуры, 1998 –з 198 с.
Практичне заняття № 4
Творчість В.Фолкнера як представника американського Півдня.
1. Нарис біографії письменника.
2. Основні риси творчості.
3. Поліфонічний роман В.Фолкнера «Шал і лють».
4. Прийом «точки зору».
5. Історія родини Компсонів – історія занепаду американського Півдня.
Рекомендована література
1. Гребенникова Н.С. Зарубежная литература ХХ в / Н. С. Гребенникова. – М.:ВЛАДОС, 1999. – 128 с.
2. Історія зарубіжної літератури XX ст. : навч. посіб. / В. Г. Кузьменок, О. О. Гарачковська, М. В. Кузьменко та ін. – К. : ВЦ «Академія» , 2010 – 496 с.
3. Шабловская И.В. История зарубежной литературы (ХХ век, I половина) / И. В. Шабловская. – Минск : Экономпресс, 1998. – 382 с.
4. Brooks C. William Faulkner : Toward Yoknapatawpha and Beyond / Cleanth Brooks. – Baton Rouge (La.) : Yale UP, 1978. – XVIII, 445
5. Faulkner W. Carcassonne//Кухаренко ВА Інтерпретація тексту. Навч. посібник.–Вінниця : Нова книга,м2004.–С. 233 - 236.
6. Hemingway E. Cat in the Rain//Кухаренко ВА Інтерпретація тексту. Навч. посібник.–Вінниця: Нова книга, 2004.–С. 200 - 202
Практичне заняття № 5
Дата добавления: 2018-08-06; просмотров: 293; Мы поможем в написании вашей работы! |
Мы поможем в написании ваших работ!