Проект 8. «ЛАСКАВО ПРОСИМО АБО СТОРОННІМ ВХІД ЗАБОРОНЕНО»
Мета роботи – створити програму-пароль. Вона працюватиме наступним чином:
При завантаженні програма попросить ввести пароль, якщо Ви введете пароль вірно, програма напише "Ласкаво просимо ! ! !"
Для виходу з програми необхідно натиснути кнопку Вихід.
Якщо пароль невірний — відповідь буде "Стороннім вхід заборонено ! ! !".
Для виходу з програми необхідно натиснути спочатку "ОК" на Project 1, а потім на кнопку Вихід.
Опис плану розробки програми
1. Відкрити|відчиняти| новий проект.
2. Розмістити на формі екземпляри компонентів.
Таблиця 5.
Виділений об ' єкт | Закладка вікна Odject Inspector | Ім ' я властивості / і м 'я події | Подія |
Form1 | Properties | Caption | Встановити ім'я форми " Ласкаво просимо або стороннім вхід заборонено " |
Label1 (закладка Standard) | Properties
| Caption | Очистити надпис |
Font | Вибрати шрифт, розмір,колір | ||
Edit1 (закладка Standard) | Properties | Text | Очистити надпис |
Button1 (закладка Standard) | Properties | Caption | Встановити текст надпису "ОК" |
Events | OnClick | Вписати код програми | |
Button2 (закладка Standard) | Properties | Caption | Встановити ім'я кнопки " Вихід " |
Events | OnClick | Close |
Зробимо клацання|натиснення| кнопці « ОК» для переходу в редактор.
Редактор коду програми :
procedure TForm1.Button1Click(Sender: TObject);
begin
if edit1.Text='111'
Then
begin
Label1.Caption:=' Ласкаво просимо !!!';
edit1.Enabled:=false;
end
|
|
Else
begin
ShowMessage (' Стороннім вхід ЗАБОРОНЕНО !!!');
edit1.Text:='';
edit1.SetFocus;
k:= k+1;
if k=3 then form1.close;
end;
end;
unit Unit1;
interface
uses
Windows, Messages, SysUtils, Variants, Classes, Graphics, Controls, Forms,
Dialogs, StdCtrls;
type
TForm1 = class(TForm)
Label1: TLabel;
Edit1: TEdit;
Button1: TButton;
Button2: TButton;
procedure Button1Click(Sender: TObject);
procedure Button2Click(Sender: TObject);
private
{ Private declarations }
public
{ Public declarations }
end;
var
Form1: TForm1;
k:integer;
implementation
{$R *.dfm}
procedure TForm1.Button1Click(Sender: TObject);
begin
if edit1.Text='111'
Then
begin
Label1.Caption:=' Ласкаво просимо !!!';
edit1.Enabled:=false;
end
Else
begin
ShowMessage (' Стороннім вхід ЗАБОРОНЕНО !!!');
edit1.Text:='';
edit1.SetFocus;
k:= k+1;
if k=3 then form1.close;
end;
end;
procedure TForm1.Button2Click(Sender: TObject);
begin
close
end;
end.
3. Збережіть проект, запустіть і протестуйте його.
Проект 9. «ТАЙМЕР»
Мета роботи - створити програму, яка виводить поточний час і поточну дату.
після|потім| запуску програми з'являється|появляється| вікно.
для виходу з програми необхідно клацнути мишею на кнопці «вихід».
Опис плану розробки програми
1. Відкрити новий проект.
2. Розмістити на формі екземпляри компонентів: Button, Edit.
3. Виконати наступні дії:
Таблиця 6.
Виділений об ' єкт | Закладка вікна Odject Inspector | Ім ' я властивості / Ім ' я події | Подія | ||
Form1 | Properties | Caption | Встановити ім'я форми " Таймер " | ||
Edit1 (закладка Standard) |
Properties
| Text | Очистити | ||
Edit2 (закладка Standard) | |||||
Button1 (закладка Standard) | Properties | Caption | Встановити ім'я кнопки " Поточний час " | ||
Events | OnClick | Записати код програми | |||
Button2 (закладка Standard) | Properties | Caption | Встановити ім'я кнопки " Поточна дата " | ||
Events | OnClick | Записати код програми | |||
Button3 (закладка Standard) | Properties | Caption | Встановити ім'я кнопки " Вихід " | ||
Events | OnClick | Close |
Редактор коду програми :
Пропишемозначення змінної . Описати змінну - це вказати її ім’я та тип.
Опис виконуються у розділі даних після слова Var.
Var
DateTime : TdateTime;
Для Button1 прописуємо:
DateTime:=Time;
Edit1.Text:=TimeToStr(DateTime);
Для Button2 прописуємо:
Edit2.Text:=DateToStr(Date);
Для Button3 просто пишемо Close.
У лістингу наводиться повний текст даної програми.
unit Unit1;
interface
uses
Windows, Messages, SysUtils, Variants, Classes, Graphics, Controls, Forms,
Dialogs, StdCtrls;
type
TForm1 = class(TForm)
Edit1: TEdit;
Edit2: TEdit;
Button1: TButton;
Button2: TButton;
Button3: TButton;
procedure Button1Click(Sender: TObject);
procedure Button2Click(Sender: TObject);
procedure Button3Click(Sender: TObject);
private
{ Private declarations }
public
{ Public declarations }
end;
var
Form1: TForm1;
DateTime : TdateTime;
implementation
{$R *.dfm}
procedure TForm1.Button1Click(Sender: TObject);
begin
DateTime:=Time;
|
|
Edit1.Text:=TimeToStr(DateTime);
end;
procedure TForm1.Button2Click(Sender: TObject);
begin
Edit2.Text:=DateToStr(Date);
end;
procedure TForm1.Button3Click(Sender: TObject);
begin
close
end;
end.
4 Збережіть проект, запустіть і протестуйте його.
Проект 10. «КАЛЬКУЛЯТОР»
Мета роботи - створити калькулятор, за допомогою якого можга було би роводити прості математичні дії .
після|потім| запуску програми з'являється|появляється| вікно.
для очищення екрану достатньо нажати на кноску С.
для виходу з програми натиснути на кнопку OFF .
Опис плану розробки програми
1. Відкрити|відчиняти| новий проект.
2. Розмістити на формі екземпляри компонентів: Edit і вісімнадцять кнопок BitBtn .
3. Виконати наступні|слідуючі| дії:
Таблиця 7.
Виділений об ' єкт | Закладка вікна Odject Inspector | Ім ' я властивості / і м 'я події | Подія | ||
Form1 | Properties | Caption | Встановити ім'я форми " Калькулятор " | ||
Edit1 (закладка Standard) | Properties | Text | Очистити | ||
BitBtn1 …… BitBtn1 0 (закладка Additional) | Properties | Caption | Встановити ім'я кнопки " 0 " , …, "9" | ||
Events | OnClick | Записати код програми від edit1.Text:=edit1.Text+'0'; до edit1.Text:=edit1.Text+'9' | |||
BitBtn1 11 (закладка Additional) | Properties | Caption | Встановити ім'я кнопки "," | ||
Events | OnClick | Записати код програми edit1.Text:=edit1.Text+','; | |||
BitBtn1 1 3
(закладка Additional) | Properties | Caption | Встановити ім'я кнопки "+" | ||
Events | OnClick | Записати код програми i:=StrToFloat(edit1.Text); mode:=1; edit1.Text:=' ' | |||
BitBtn1 1 4 (закладка Additional) | Properties | Caption | Встановити ім'я кнопки " - " | ||
Events | OnClick | Записати код програми i:=StrToFloat(edit1.Text); mode:=2; edit1.Text:='' | |||
BitBtn1 1 5 (закладка Additional) | Properties | Caption | Встановити ім'я кнопки " * " | ||
Events | OnClick | Записати код програми i:=StrToFloat(edit1.Text); mode:=3; edit1.Text:=' ' | |||
BitBtn1 1 6 (закладка Additional) | Properties | Caption | Встановити ім'я кнопки "/" | ||
Events | OnClick | Записати код програми i:=StrToFloat(edit1.Text); mode:= 4 ; edit1.Text:=' ' | |||
BitBtn1 1 7 (закладка Additional) | Properties | Caption | Встановити ім'я кнопки "OFF" | ||
Events | OnClick | CLOSE | |||
BitBtn1 1 8 (закладка Additional) | Properties | Caption | Встановити ім'я кнопки "C" | ||
Events | OnClick | Очищаемо форму edit1.Text:=' ' |
Описуємо параметри програми, де i – перше число, p – друге число,
r – результат обчислень:
Var
Form1: TForm1;
i,p,r:real;
Mode:integer
Для підрахунку в нашому калькуляторі ми використовуємо одну з математичних дій :
mode:=1 – додавання;
mode:= 2 – віднімання;
mode:= 3 – множення;
mode:= 4 – ділення.
Пропишемо код прорами для BitBtn1 1 2, яка відповідає математичному знаку " = ":
procedure TForm1.BitBtn12Click(Sender: TObject);
begin
case mode of
1: begin
p:=StrToFloat(edit1.Text);
r:=i+p; {дія додавання}
edit1.Text:=FloatToStr(r);
end;
2: begin
p:=StrToFloat(edit1.Text);
r:=i-p; {дія віднімання}
edit1.Text:=FloatToStr(r);
end;
3: begin
p:=StrToFloat(edit1.Text);
r:=i*p; { дія множення }
edit1.Text:=FloatToStr(r);
end;
4: begin
p:=StrToFloat(edit1.Text);
r:=i/p; { дія ділення }
edit1.Text:=FloatToStr(r);
end;
end;
Повний текст прорами виглядає таким чином.
Unit Unit1;
Interface
Uses
Дата добавления: 2018-10-27; просмотров: 344; Мы поможем в написании вашей работы! |
Мы поможем в написании ваших работ!