І пророки приходять до тієї ж істини, але з своєї епохи. Месія, Той, хто прийде, задовольнить всі наші запити, очікування, сподівання, які в нашому серці є.



ТЕМА МЕСІЯ  І тому наша тема так і називається Месія – ще одна спільна тема для всіх пророків. Так звані месіанські пророцтва. Ми говорили перед тим чим пророки займалися. Це і єдинобожжя, критика порядків з точки зору Закону Мойсея, відповідності цьому Закону. Це і позитив. як з того виходити – покаяння.

Це попередження, що буде, коли не буде покаяння. День гніву, день Господній буде, коли те все, що люди накоїли по людях же і вдарить. Нехай люди не дивуються, чому їм погано. Нехай згадають, де вони закладали ці підстави до того, що це є поганим. Разом з тим, оце очікування на краще, яке родиться з покаяння, одночасно і готує людей до кращого, більшого, повнішого. І отут це одкровення пророків. Це більше, повніше, краще – це Хтось. Це перше, що Бог через них людям відкриває.

І властиво те, що пророки насправді накреслили певним чином лик, постать, образ Спасителя. Це також без сумніву. Якщо ми зіставимо разом дуже різні пророцтва, різних людей, різних епох, зведемо в щось одне, ми отримаємо дуже органічний образ, який, ще перед тим як статися, з’явився попередньо у пророцтвах. Пророки не просто казали, що це буде хтось конкретний, в кому сфокусуються і здійсняться оці людські сподівання. Вони завдяки діянню Святого Духа і своєму пророчому дарові, будучи на відстані декілька сот років від цієї дати, неначе вбачають певні риси цього Лику і тоді у пророцтвах про це пишуть. Тому вони не просто кажуть: «Це буде хтось в історії». Вона навіть казали по чому, по яких рисах ми можемо Його розпізнати, щоб зрозуміти час, в який Він мав прийти.

Пригадуєте, коли вже Христос прийшов, які були суперечки, часто навіть до Нього ходили перепитувати: «Чи Ти є Той, який мав прийти?» В Євангелії , наприклад , зафіксовано спір на тему Христа: Месія Він чи не Месія. Знали, що Ісус із Назарету (там Він виховувався) не знали, що Він з Віфлієму. Це знали дехто. Коли стояв той спір, то опоненти того, що Христос не мав бути Месія, саме тим аргументували, що Він з Назарету, а пророки писали, що Месія має бути з Віфлієму.

Коли три мудреця зі Сходу, прийшли в Єрусалим шукати новонародженого Царя, відкрили пророцтва, зачитали і порадили шукати Його не в Єрусалимі, а йти до Віфлієму, що в семи кілометрах від Єрусалиму. Ті мудреці були зі Сходу і Писання не читали. Вони прийшли чисто по-людськи.

Цар де має народитися?    - В столиці.

- Столиця яка?     - Єрусалим.

- Де Новонароджений?   - В палаці Ірода.

- І вони думали, що в палаці банкети, цар тішиться, бо цареве народилося. І мудреці хотіли свою лепту внести.

Якщо звести разом усі пророцтва, то виходить надзвичайно цікава картина. Це ми і хочемо сьогодні зробити.

       Отже, насамперед, ми вже про це казали, первісне пророцтво, яке каже про те, що спасіння, вирішення проблем людей здійсниться кимсь із людей. Це насамперед ми прочитуємо у так званому Прото Євангелії - у книги Буття третій розділ 15 стих, коли Бог каже до змія ці слова: «І Я покладу ворожнечу між тобою й між жінкою, між насінням твоїм і насінням (тобто потомством ) її. Воно зітре тобі голову». Цим сказано, що хтось із людського роду, конкретна людина, яка народиться від жінки, як і кожен з нас народжений від матері, знешкодить зло, переможе зло. І апостол Павло каже: «Як в людині стався гріх, так в людині мала статися перемога над гріхом».

Там, де людина програла, в тій же площині вона мала виграти. Тому це перше Євангеліє – перша блага вість. Тому і така назва «Прото Євангелія». В чому її благость? –Зло не завжди буде панувати. Прийде і на нього час, управа, коли Хтось із людського роду, народжений від жінки це зло переможе. Це вже певний орієнтир того, яким шляхом Бог бачить порятунок, спасіння, яке прийде не від людських очікувань, бажань, мрій, а від конкретного Спасителя, одного з поміж людей.

       Потім ми бачимо в Ісаї пророка конкретизацію цих слів Прото Євангелія. Це дуже відоме місце 7 розділ,14 стих. Де сказано, що от вам буде знак, по чому можна буде пізнати, по яких обставинах можна буде розпізнати, що саме це Дитя, саме ця Людина спасе від гріха «14 Тому Господь Сам дасть вам знака: Ось Діва в утробі зачне, і Сина породить, і назвеш ім'я Йому: Еммануїл», що означає Бог з нами».


Дата добавления: 2018-10-27; просмотров: 181; Мы поможем в написании вашей работы!

Поделиться с друзьями:






Мы поможем в написании ваших работ!