Полемічна література кін.16-17 ст.



1596р. – Берестейська унія – утворилася греко-кат.церква. у ході полеміки(богословський напрямок) між представниками правосл., катол.та греко-кат.церков усі сторони апелювали до історії. Звернення полемістів до минувшої іст.давало підстави розглядати руський народ як такий, що має богом дане право самост.розвиток на своїй землі, як такий, що повинен мати рівні права з поляками, литовцями,а значить неправомірним входжен.україн.земель до Польщі. Касьян Сакович «Перспектива» - обстоював розвиток народної освіти і кул.на укр.землях як найважливіший чинник збереження духовності та іст.памяті. Іов Борецький «Протестанція» - наголошував, що ми боремося за те, що ми мали раніше. Обстоював права коз. Мелетій Смотрицький «Оборона виправдання» - обстоював право білор.і укр. На нац-реліг свободу. Розвивається протягом 200 років.

 

 

Києво-Могилянська академія. Інокентій Гізель. Феофан Прокопович.

Створена у 1632 р. там вперше почала викладатися історія як окремий навч.предмет. Покровитель академії – П. Могила. Там навчалися 500-1200 студ. Працювали Гізель, ДанилоТуптало, Прокопович, Кониський. Гізель був ректором академії. «Києво-Печерський патерик» - перший підр.з укр.історії. Імовірний автор «Синопсиса». Аналізував пол.,соц., дух. І моральні проблеми сусп.розвитку. «Мир з богом людини», присвяч. Цареві Олексію Михайловичу. Змалював картину спустошення Укр.чужоземцями, внутрішніми чварами. Прокопович – вів лекції з риторики, філ,геогр. Трагікомедія «Володимир» - присв.історії прийняття Х., прославляв кул. І держ.діяльність Мазепи. «Про метод писання історії» - велич людини у творчій праці. Вчення про просвітницько-абсолютиську державу.


Дата добавления: 2018-10-26; просмотров: 220; Мы поможем в написании вашей работы!

Поделиться с друзьями:






Мы поможем в написании ваших работ!