Містобудування США другої половини ХІХ- початку ХХ ст.



А, Б.)Середньовічній релігійній ідеології було протиставлено гуманізм, який шукав взівців в давньоримській античній спадщині, що яскраво відбилося в архітектурі громадських будівель, палаців, заміських маєтків. Будівельника-ремісника змінює широко освічений спеціаліст-архітектор, що спирається на всі досягнення сучасної йому культури (Альберті Леон-Баттіста, Арістотель Фіораванті, Філарете). Високий період розвитку відродження — Собор Святого Петра в Римі архітектора Д. Браманте. Рим XV - XVII вв был малонаселённым городом. Доходы Рима были связаны с казной католической церкви, в отличие от Флоренции и Венеции, которые зависели от международной торговли и в XV-нач. XVI в. испытывали экономические трудности в связи с завоеванием турками Византийской империи. Рим превратился в крупный центр культуры Возрождения. В XVI в в Рим в поисках заказов приехали архитекторы, скульпторы, художники, которые пытались графически выразить идеализированную модель «Вечного города» (во Флоренции и в Венеции – решали конкретные локальные градостроительные задачи). Геометрическим центром являлся холм Капитолий. Перестройку района Ватикана – дворца и базилики св.Петра – поручили арх. Браманте.

В 1547 г. к работам по строительству собора был привлечён Микеланджело. Завершали купол по модели Микеланджело (к моменту его смерти собор был возведен до барабана) архитекторы Джакомо делла Порта и Доменико Фонтана.

В 1538 г. Микеланджело было поручено благоустроить центральную часть Капитолийского холма. В том же году зодчий поставил в центре пустыря античную конную статую Марка Аврелия. Пропорциональное соотношение больших и малых ордеров в зданиях, формирующих площадь, близко к соотношению абсолютных размеров античного монумента с реальными размерами человеческого тела.

Площадь Капитолия была окружена тремя зданиями. Центральное – палаццо Сенаторов– было отмечено более крупным ордером, парадной лестницей и башней. Два боковых – палаццо Консерваторов и Капитолийский музей – фланкировали площадь. Трапециевидная площадь имела небольшие размеры 40 – 60 м – основания трапеции, а высота трапеции – 80 м.

Насыщенность площади античной скульптурой, особый рисунок её замощения, подчёркивающий повышение рельефа к центру – аллегорическая форма, воссоздающая древнее значение Капитолия, как центра античного Рима и бескрайней Римской империи (столб, служивший точкой отсчета в Древнем Риме).

Площадь Капитолия раскрывалась в сторону города и была рассчитана не столько на осевое, сколько на восприятие её по мере движения по овальной траектории. Огромное значение в развитии градостроительства имела реконструкция уличной системы архитектора Доменико Фонтаны Население города увеличилось до 100 тыс.человек. Для заселения свободных территорий в восточной и южной частях города необходимо было проделать большие работы по очистке, обводнению и строительству городских дорог.

Для водоснабжения города был построен новый акведук Аква Феличе.Прокладывались прямолинейные магистрали. В наиболее важных градостроительных узлах расставлены египетские обелиски. Обелиски были извлечены из руин большого цирка Д.Фонтана – архитектор позднего Возрождения видел в улицах не только городские коммуникации, но и важные элементы городского ансамбля.

В.Г.)Створення просторових коридорів, виявляється важливість фокусних планів, розташування об'єктів у вузлах перетину вулиць. Рим - католицький центр. Створення паломницького шляху для проходження 7 головних базилік за 1 день. Система по раніше пов'язана з топографією - пагорби.
Найбільш важливі фокусні точки, які з'явилися випромінювального ядрами. Центральна фокусна точка - це площа Дель Пополо, від якої йде знамените трелучіе з центральною Ведель Корса. Це відбулося вперше в історії містобудування.
Рим на початку XV століття знаходився в жалюгідному стані. Однак, в XV-XVII ст. ситуація змінюється, Рим - центр папської області, доходи від зборів католицької церкви по всій Європі, заборона на руйнування пам'ятників, інтерес до античності. У XVI, XVII вв - масштабні містобудівні рішення. Папа Сікст V доручає планувальні роботи Доменіко Фонтана.
Д.Фонтана намітив систему головних прямолінійних вулиць, що зв'язали основні планир. вузли міста. В т.ч. площа дель Пополо від якої відходять три променя вулиць. Майбутні площі позначив монументами, обелісками, які згодом визначали масштаб і організацію простору площ.
Три промені складають вулиці:
1. Ріпетта (виводить до березі Тибру),
2. Корса (кол. Віа Фламіні, з'єднує північний в'їзд в Рим з Капітолійського пагорба)
3. Бабуїно - до Іспанських сходах.
Таке рішення - вперше в історії містобудування. Характерний прийом - висотна домінанта в місці сходу променів. Площа перестає бути незабудованим простором. Вулиці набувають архітектурне оформлення, початок і кінець.

Доменіко Фонтана-сучасникДжакомоделлаПорта,різнобічно освіченаархітектор,містобудівникі видатнийінженер.Два десятиліттяйого діяльності вРимі булиприсвячені головним чиноммістобудівнимроботам.

2.)Швидкий розвиток капіталізму і перетворення США в високорозвинену капіталістичну країну, наявність великих, малонаселених земель, масова імміграція з Європи, незаймані природні ресурси - всі ці фактори сприяли швидкому розвитку США, які до 1894 вийшли на перше місце серед індустріальних країн. Необхідно було заснування нових поселень на освоювати землі, що супроводжувалося витісненням корінного індіанського населення. Походив захоплення територій поселенцями, які прагнули отримати ділянки землі безкоштовно. Тому основне завдання полягала в тому, щоб швидше інших поставити намет, а потім перш інших побудувати дерев'яну хатину. Всі нові території охоплював міський бум, пов'язаний з придбанням і перепродажем земель, будівництвом в нових містах і ін. Швидким розвитком промисловості визначалося швидкий розвиток міст, в якому виділяються наступні напрямки: 1) розширення старих міст, на периферії яких будувалися великі заводи; 2) розвиток виробництва та будівництво нових міст; 3) створення залізничних міст, які будувалися компаніями головним чином з метою створення залізниць; 4) реконструкція центрів найбільших міст.
Більшість найбільших американських міст, на відміну від більш ранніх Бостона, Вашингтона, Філадельфії, отримали планувальний розвиток на основі прямокутної сітки. Такі сітки виникали, коли розбивалися ділянки поселень перших колоністів. Прямокутне планування давала можливість робити це найпростішим способом. Зручна орієнтація сітки дозволяла вдало розміщувати житлові будинки по відношенню до сонця. Найчастіше вони розбивалися по меридіанах і широт.

Містобудування в США в XIX ст. розвивалося так само, як і вся економіка держави, гігантськими, все наростаючими темпами. За XIX ст. Нью-Йорк зріс з 40 тис. До 4 млн. Жителів, тобто збільшився в 100 разів. Зростання населення у великих американських містах супроводжувався надзвичайним ущільненням забудови, появою хмарочосів в центральних районах міст і найсильнішим розвитком автомобільного транспорту.
Характерний план американського міста XIX ст. - Прямокутна сітка. Крім міських вулиць, по прямокутній системою проводилися польові дороги, а також і межі окремих штатів і провінцій. Типовий приклад прямокутного планування американського міста дає план Чикаго +1908, прямокутна сітка містить по 50 міських кварталів в кожному квадратному кілометрі. Прямокутне планування території міста створює у багатьох відношеннях зручні й економічні ділянки, які можна розбивати найпростішим способом. При правильній орієнтації прямокутне планування може забезпечити житловим будинкам вдале розташування відносно сонця і переважаючих вітрів. Як правило, прямокутну планування застосовують там, де всяке ускладнення плану є необгрунтованим, наприклад в невеликих містах, при плануванні окремих житлових районів великих міст і взагалі в тих випадках, коли природні умови території не суперечать правильної розбивці міського плану. Однак прямокутна система планування втрачає свої позитивні якості у великих містах внаслідок труднощі в повідомленні окремих районів і особливо коли міста розташовані на пересіченій місцевості (Сан-Франциско).

ЗАВДАННЯ № 20


Дата добавления: 2018-02-15; просмотров: 136; ЗАКАЗАТЬ РАБОТУ