Із літератури другої половини 20 століття



(17 год.)

Світова література 2 пол. 20 ст. Розвиток існуючих і виникнення нових літературних напрямів, течій і тенденцій. Постмодернізм, його теоретичні засади й художня (літературна) практика.

Теорія літератури. Початкове поняття про постмодернізм.

Альбéр KAMЮ (1913-1960)

«Чума»

Камю - французький письменник, його філософські й естетичні погляди. Камю і екзистенціалізм. Метафізика абсурду і етика трагічного стоїцизму в романі «Чума». Проблема вибору людини в межовій ситуації та відповідальності за цей вибір. Композиція і стиль твору.

Теорія літератури. Поняття про екзистенціалізм як літературний напрям; поглиблення поняття про композицію літературного твору.

Ернéст Мíллер ХЕМІНГУÉЙ (1899-1961)

«Старий і море»

Творчий шлях американського письменника Хемінгуея.

«Старий і море» - повість-притча про людину. «Життєподібний» сюжет і філософсько-символічний зміст твору.

Вплив Хемінгуея на розвиток художньої прози 20 століття.

Теорія літератури. Поглиблення поняття про притчу, символ і символіку, сюжет і фабулу твору.

Тематична атестація

КАВАБÁТА Ясунáрі (1899-1972)

«Тисяча журавлів»

Кавабата Ясунарі - «красою Японії народжений». Відображення національної етики та естетики в романі. Гармонія людини і природи - одна з головних проблем твору. Вишукана простота стилю письменника.

Теорія літератури. Поглиблення поняття про індивідуальний стиль письменника; національний колорит художнього твору.

Габріéль Гарсíа МÁРКЕС (нар. 1928)

«Сто років самотності»

Характерні риси «магічного реалізму» в романі колумбійського письменника Гарсіа Маркеса «Сто років самотності». Проблематика та система образів твору. Родина Буендіа у художньому часі й просторі твору. Міфопоетика роману.

Теорія літератури. Поглиблення поняття про «магічний реалізм»; національний колорит художнього твору.

Тематична атестація

Гéнріх БЬОЛЛЬ (1917-1985)

«Подорожній, коли ти прийдеш у Спа...»

Васúль БИКОВ (1924 - 2003)

«Альпійська балада»

Трагедія Другої світової війни і світова література. Засудження жахів війни в творчості білоруса Бикова та німця Бьолля. Герой «Подорожнього...» та Іван Терешко як жертви однієї війни. Принципова різниця між їхніми ідеалами.

Високий антивоєнний і гуманістичний пафос обох творів.

Із літератури постмодернізму

(4 год.)

Мúлорад Пáвич (нар. 1929)

«Дамаскúн»

(або інший твір за вибором учителя)

«Перший письменник третього тисячоліття» серб М.Павич. Всесвітня популярність його творів. Втілення в оповіданні «Дамаскин» рис постмодернізму: боротьба за читача та її засоби. Інтенсивне використання фактів візантійської і поствізантійської культури («віртуальний історизм»). Засоби відтворення «місцевого колориту» (балканські топоніми й антропоніми, побутові деталі тощо).Улюблені художні засоби письменника (розгорнуті, «необарокові» метафори із квазісимволістичними вкрапленнями, парадоксальні портрети та пейзажі, каталогізація, «плетення словес» тощо).

Теорія літератури. Поглиблення поняття про літературу постмодернізму, її характерні риси. Поглиблення поняття про індивідуальний стиль письменника.

Українська перекладацька школа, її найвидатніші представники й здобутки.

Підсумок

(1 год.)

Узагальнення та систематизація вивченого протягом року матеріалу; основні етапи перебігу всесвітнього літературного процесу; модернізм і його різновиди; авангардизм; «магічний реалізм»; екзистенціалізм як напрям літератури; література постмодернізму.

Для вивчення напам’ять

Ахматова Анна. Вірш за вибором учня

Блок О. Вірш за вибором учня

Гарсіа Лорка Ф. Вірш за вибором учня

Ґійóм Аполлінéр. Вірш за вибором учня

Маяковський В. Вірш за вибором учня

Пастернак Б. Вірш за вибором учня

Рільке P. M. Вірш за вибором учня

Основні вимоги до знань і вмінь учнів 11-го класу

Учні повинні знати:

авторів і перекладачів вивчених творів;

основні етапи всесвітнього літературного процесу;

найважливіші відомості про творчі методи та літературні напрями (акмеїзм, екзистенціалізм, експресіонізм, імпресіонізм, сюрреалізм, футуризм);

місце і значення вивчених творів у доробку письменника та літературному процесі певного періоду;

основні ознаки понять авангардизм, «магічний реалізм», модернізм, постмодернізм, потік свідомості;

проблематику, системи образів та особливості композиції вивчених творів.

Учні повинні вміти:

аналізувати й інтерпретувати художній твір в єдності його змісту і форми;

обґрунтовувати свою думку з приводу прочитаного;

виявляти основні проблеми, поставлені у творі, що вивчається;

визначати жанрові особливості вивчених творів;

розрізняти літературні напрями;

визначати роль системи образів у розкритті ідейного змісту твору;

порівнювати твори, їх проблеми та системи образів;

готувати доповідь на філологічну тему;

користуватися словниково-довідковою літературою.

 

 


Дата добавления: 2018-02-15; просмотров: 778; Мы поможем в написании вашей работы!

Поделиться с друзьями:






Мы поможем в написании ваших работ!