ПРАКТИЧНИЙ БЛОК (СПЕЦІАЛЬНИЙ)

ТЕОРЕТИЧНИЙ БЛОК (ЗАГАЛЬНИЙ)

1. Модернізм як культурна домінанта І половини ХХ ст.: філософська база, естетичні принципи, основні напрями та течії

2. Авангардистські напрями та течії І пол. ХХ ст.: дадаїзм, сюрреалізм, експресіонізм

3. Література «потоку свідомості»: загальна характеристика, філософська база, основні представники

4. Література «втраченого покоління»: загальна характеристика, генетичні риси, естетика й поетика, основні представники

5. Екзистенціалізм як філософське й літературне явище: загальна характеристика, різновиди, система екзистенціальних категорій, поетика й проблематика

6. Неоміфологізм у літературному процесі І пол. ХХ ст.: філософські засади, естетика й поетика, провідні різновиди, основні представники

7. Загальна характеристика школи «нового роману»: ідейно-філософська програма, основні представники, провідні різновиди

8. Загальна характеристика театру абсурду: філософська база, основні представники, поетика й проблематика

9. Загальна характеристика латиноамериканського магічного реалізму

10. Загальна характеристика літературного процесу Японії ІІ пол. ХХ ст.: естетико-філософські засади, проблема історичної наступності, вплив глобалізації, основні представники

11. Постмодернізм як культурфілософський феномен ІІ пол. ХХ ст.: проблема визначення, основні підходи до вивчення, філософська база, естетичні засади

12. Антична література: хронологія, періодизація, естетична неповторність

13. Поняття про міф. Походження міфу. Ознаки міфологічного мислення

14. Героїчний епос Давньої Греції: шляхи виникнення, форми побутування, ідейний зміст

15. Походження давньогрецької трагедії: значення елементів культової обрядності

16. Ґенезис романтизму: соціально-історичні, філософські, естетичні передумови

17. Жанри літератури бароко

18. Загальна характеристика естетики і поетики класицизму

19. Реалізм ХІХ ст. як літературний напрям. Художні принципи реалізму

20. Ґенезис романтизму: соціально-історичні, філософські, естетичні передумови

21. Героїчний епос пізнього середньовіччя: історія становлення, основні теми і сюжети, репрезентативні зразки.

22. Загальна характеристика літератури Середньовіччя у Західній Європі: фактори становлення та розвитку, періодизація, основні естетичні принципи, концепція світу та людини, різновиди літератури.

23. Особливості розвитку західноєвропейської літератури доби Відродження: періодизація, географічні межі, основні характеристики поетики, найвизначніші літературні персоналії та їхні твори.

24. Гуманізм як провідна ідеологія Ренесансу та його вплив на розвиток літератур країн Західної Європи.

25. Ренесансна концепція світу та людини, її репрезентація у Західноєвропейській літературі.

26. Декаданс як відображення кризи світового літературного процессу кінця 19 – поч. 20 ст. (Філософська база, естетичні показники, основні представники).

27. Натуралізм як літературний напрямок у західноєвропейській літературі кінця 19 – поч. 20 ст. (Філософська база, естетичні принципи, основні представники).

28. Імпресіонізм у західно-європейській літературі, у живопису та музиці. кінця 19 – поч. 20 ст. (Філософська база, естетичні показники, основні представники).

29.  4. Символізм у західноєвропейській літературі кінця XIX – початку XX ст. (філософська база, естетичні засади, основні представники) У. Б.Йейтс,. П.Верлен, А.Рембо, С.Малларме та інші.

30. Естетизм у західноєвропейській літературі кінця XIX – початку XX ст. (філософська база, естетичні засади, основні представники)

31. Неоромантизм у західноєвропейській літературі кінця XIX – початку XX ст. (філософська база, естетичні засади, основні представники).

32. Феномен «нової драми» у літературі кінця XIX – початку XX (Г.Ібсен. Д.Б.Шоу, Г.Гауптман, Б.-І- Мартінес, М.Метерлінк.)

33. Соціально-психологічна лінія реалізму кінця 19 – поч. 20 ст. (Гі де Мопассан. Д.Голсуорсі, ранній Т.Манн ,Т.Драйзер та ін.)

34. Соціально-філософська лінія реалізму кінця 19 поч. 20 ст. (А.Франс, К.Чапек та інші.)

35. Сатирико-реалістична лінія реалізму кінця 19 поч. 20 ст. ( Г.Манн. М.Твен, О.Генрі)

36. Героїчна лінія реалізму кінця 19 поч. 20 ст. ( Р.Роллан., Дж.Лондон).

 

ПРАКТИЧНИЙ БЛОК (ЗАГАЛЬНИЙ)

1. Концепція епічного театру у драматургії Бертольта Брехта

2. Концепція людини і світу у творчості Франца Кафки («Перетворення», «Замок», «Процес»)

3. «Принцип айсбергу» та його реалізація у творах Ернеста Хемінгуея («Старий і море», новели)

4. Міфологічний універсум роману Джеймса Джойса «Улісс»

5. Екзистенціальна проблематика творчості Альбера Камю («Чума», «Сторонній», «Калігула»)

6. Поетика постмодернізму у новелістиці Хорхе Луіса Борхеса («Вавілонська бібліотека», «Дім Астерія», «Троянда Парацельса» та ін.)

7. Поетика відкритості у романі Умберто Еко «Ім’я рози»

8. Естетика дзен у японській літературі ІІ пол. ХХ ст. (Ясунарі Кавабата, Кобо Абе)

9. Давньогрецька лірика: походження, представники, жанрове розмаїття

10. Художні новаторства драматургії Софокла

11. Філософсько-психологічна трагедія Еврипіда

12. Комедії Аристофана: тематика, структура, засоби комічного

13. Есхіл як «батько трагедії»: естетичні особливості драми

14. Синтез міфу та історії в поемі Вергілія «Енеїда»

15. «Людська комедія» О. де Бальзака: задум, структура, значення передмови

16. Особливості світосприйняття та естетична програма Г. Флобера

17. Втілення художніх принципів реалізму в романі Стендаля «Червоне і чорне»

18. Лірика Дж. Г. Байрона. Провідні теми і мотиви. Поняття «байронічного героя» і «байронізму»

19. В. Скотт як творець жанру романтичного історичного роману: специфіка розуміння історичного минулого, співвідношення історичної правди і вигадки

20. Творчість Ч.Діккенса у контексті вікторіанської літератури

21. Особливості висвітлення англійської дійсності в романі В.М. Теккерея «Ярмарок марнославства»

22. Література Відродження в Італії: періодизація, соціокультурні обставини розвитку, національні особливості, провідні автори та художні зразки.

23. Творчість трубадурів і труверів та її вплив на розвиток західноєвропейської лірики.

24. Англосаксонська епічна поезія: розвиток, основні сюжети та мотиви, специфіка мови, етико-естетичний підтекст.

25. Своєрідність художньої системи Е. Золя. Елементи натуралізму та реалізму у романі «Жерміналь».

26.  Своєрідність ранньої драматургії М.Метерлінка ( драми «Сліпі», «Непрохана», «Там, усередині»; риси «театру мовчання». «театру очікування». «текатру маріонеток», роль символів, звуків, кольорів. Концепція двоєсвіття. Місце «трагічного повсякдення» у драмах.

27.    Жанр сімейної хроніки у літературі кінця XIX -початку XX століття.(Е.Золя. Д.Голсуорсі, Т.Манн та інші).

28. Конфлікт Краси, Мистецтва та Власності у романі «Власник» Дж. Голсуорсі.

29.  Концепція людини та світу у творчості англ.-х неоромантиків. (А.К.Дойл, Р.Л.Стівенсон, Р.Кіплінг та інші).

30.  Трагедія обдарованної особистисті у романі Д.Лондона «Мартін Іден».

31.  «Жіноче питання» у творчості Г.Ібсена («Ляльковий дім»).

32. Гумор та сатира у романаз М.Твена про дітей.

33.  Збірка оповідань К. Ісігуро « Ноктюрни…» семантика назви. Структуротворча роль музики.

 

ПРАКТИЧНИЙ БЛОК (СПЕЦІАЛЬНИЙ)

Англійська мова:

1. Естетична програма блумсберійської групи. Своєрідність психологізму у романі Вірджинії Вулф «Місіс Деллоуей». 

2. Своєрідність літературного процесу США І пол. ХХ ст. (Ф.С.Фіцджеральд, Д.Стейнбек, Ю.О’Ніл, У.Фолкнер)

3. Британський інтелектуальний роман 50-70-х років: Уільям Голдінг, Айріс Мердок, Джон Фаулз

4. «Світ як текст» у романі Дж.М. Кутзеє «Осінь у Петербурзі»

5. Абсурдний світ у драматургії Гарольда Пінтера

6. Екзистенціальна проблематика у романі Доріс Лессінг «П’ята дитина»

7. Своєрідність художнього світобачення у романі Боба Ділана «Хроніки»

8. Поетика постмодернізму у романах Джуліана Барнса («Як усе було», «Любов і т.ін.», «Англія, Англія»)

9. Значення художньої і теоретико-літературної спадщини поетів-лейкістів в історії англійського романтизму

10. Загальна характеристика англійського романтизму: періодизація, представники, жанри, поетика.

11. Література просвітницького раціоналізму в Англії

12. Феномен вікторіанського роману: періодизація, жанрові різновиди, представники

13. Жінки-письменниці вікторіанської Британії: світогляд, творчість, характер переосмислення ґендерних стереотипів доби

14. Проблематика, система образів персонажів та жанрова своєрідність великих трагедій В.Шекспіра (на прикладі одного-двох прочитаних творів).

15. Основні етапи та жанровий діапазон творчості Шекспіра. Основні етапи та жанровий діапазон творчості Шекспіра.

16. «Пісня про Беовульфа» як центральний зразок англосаксонської літератури доби Середньовіччя.

17. Особливості поетики “Кентерберійських оповідань” Дж.Чосера у контексті англійського проторенесансу.

18. Особливості поетики “Божественної комедії” Данте. Особливості поетики “Божественної комедії” Данте.

19. Риси символізму, естетизму та неоромантизму у романі О. Уайльда «Портрет Доріана Грея».

20. Теодор Драйзер – яскравий представник американської літератури межі століть .(«Сестра Керрі»)

21. Жанрова своєрідність епопеї Дж. Голсуорсі «Сага про Форсайтів»

22. Художня своєрідність творчого спадку Р.Кіплінга («Мауглі»)           

23. Гумор та сатира у романах марка Твена про дітей «Пригоди Тома Сойєра» та «Пригоди Геккльбері Фінна»

24. Символи «емоціальні» та «інтелектуальні» у поезії У.Б.Йєйтса.

25. Драматургія Г. Ібсена та Б.Шоу (Порівняльна характеристика).

26. Основні художні засоби створення характерів персонажів у романі Дж.Голсуорсі «Власник»

27.  Вікторіанство як феномен культури. Письменники-вікторіанці: світогляд, жанрові новаторства.

28.   Драма французького класицизму: проблематика, характери, поетика.

29.   Творчість Дж. Остен – синтез художніх традицій кінця 18 – поч. 19 ст.

30. Естетика В.М. Теккерея – реаліста і сатирика

31. «Посмертні нотатки Піквікського клубу» Ч.Діккенса як енциклопедія вікторіанської Британії

 

Німецька мова:

1. Міфологічні архетипи у романі Германа Гессе «Степовий вовк»

2. Абсурдний світ у драматургії Фрідріха Дюрренматта

3. «Група 47» та її вплив на літературний процес у Німеччині ІІ пол. ХХ ст.

4. Своєрідність символізму у романі Генріха Бьолля «Більярд о пів на десяту»

5. Поетика постмодернізму у романі Патріка Зюскінда «Парфуми»

6. Функції циклічної композиції у романі Ельфріди Єлінек «Коханки»

7. Проблема міфологізації історії у романі Гюнтера Грасса «Траекторія краба»  

8. Концепція людини і світу у творчості Герти Мюллер

9. Німецький романтизм: періодизація, представники, жанрові новаторства

10. Жанрова специфіка романтичної філософської казки в творчості Е.Т.А. Гофмана

11. Філософська, теоретико-літературна і художня практика романтиків Єнської школи

12. Гейдельберзький гурток романтиків: представники, ідеї, жанри художньої творчості

13. Лірика Г. Гейне: жанри, поетика, характер ліричного героя

14. Штюрмерство як ідейний і мистецький рух в німецькій літературі ХVIII ст.

15. Творчість Ф. Шиллера: періоди, жанри, естетичні принципи

16. «Страждання юного Вертера» Й-В. Гете в контексті європейського сентименталізму

17. «Фауст» Й.В. Гете: жанрово-стильова своєрідність, філософська проблематика, вічні образи.

18. “Пісня про Нібелунгів”: історія створення, провідні теми і мотиви, взаємодія казково-міфологічного та історико-легендарного компонентів, головні персонажі та етико-естетичне значення твору.

19. Основні етапи та жанровий діапазон творчості Шекспіра.

20. Проблематика, система образів персонажів та жанрова своєрідність великих трагедій В.Шекспіра (на прикладі одного-двох прочитаних творів).

21. Розвиток німецької літератури доби Відродження: хронологічні межі, вплив Реформації, основні естетичні принципи, жанрові різновиди, представники.

22. Особливості творчого методу Дж. Боккаччо та реалізація гуманістичних ідеалів у збірці “Декамерон”.

23. Драма Г.Гауптмана «Перед сходом сонця» як один з кращих зразків німецького натуралізму.

24. Концепція людини та світу у романі Г.Манна «Вірнопідданий»

25.  Поетика заголовку епопеї Т.Манна «Будденброки».

26. Своєрідність поезії Р. М. Рільте. (зб. «Нові вірші»)

27.  Специфіка комічного у творчості Г. Манна («Вчитель», «Вірнопідданий»).

28. Жанр сімейної хроніки у літературі кінця XIX – початку XX століття.

29.   Майстерність психологічного аналізу у зображенні представника четвертого покоління Будденброків (Ганна).

30. «Романтичний театр» М.Метерлінка («Синій птах»)

31. Брати А. і Ф. Шлегелі як теоретики романтизму

32. Е.Т.А. Гофман як творець жанру романтичної літературної казки. Аналіз одного з творів.

33. Особливості реалізації художніх принципів романтизму у казці «Білявий Екберт» Л. Тіка

34. «Книга пісень» Г.Гейне: провідні мотиви, характер ліричного героя, особливості стилю

35. Естетика і поетика літератури бароко

36. Гейдельберзька школа німецького романтизму: представники, ідеї, художні новаторства

37. Романтична іронія і гротеск в казках Е.Т.А. Гофмана

38. Значення філософських ідей німецьких романтиків у становленні європейського романтизму

Іспанська мова:

1. «Покоління 98 року», «покоління 27 року» та їхній вплив на літературний процес в Іспанії І пол. ХХ ст.

2. Універсальне й національне у ліриці Антоніо Мачадо та Хуана Рамона Хіменеса

3. Своєрідність художнього світобачення Федеріко Гарсіа Лорки («Поема про канте-хондо», «Дім Бернарди Альби», «Криваве весілля»)

4. Концепція людини і світу у творчості Мігеля де Унамуно («Туман», «Життя Дон Кіхота й Санчо», «Мир серед війни»)

5. Своєрідність художнього світобачення у романі Боба Ділана «Хроніки»

6. «Диктаторський роман» у літературах Іспанії та Латинської Америки («Тиран Бандерас» Рамона Марії дель Вальє-Інклана, «Мінливості методу» Алехо Карпентьєра, «Сеньор Президент» Мігеля Астуріаса, «Я, Верховний» Аугусто Роа Бастоса, «Свято цапа» Маріо Варгаса Льоси)

7. Універсальне й національне у творчості Маріо Варгаса Льоси

8. Абсурдний світ у творчості Ежена Іонеско

9. Драматургія П. Кальдерона в контексті розвитку європейської літератури бароко

10. Основні етапи та жанровий діапазон творчості Шекспіра.

11. Проблематика, система образів персонажів та жанрова своєрідність великих трагедій В.Шекспіра (на прикладі одного-двох прочитаних творів).

12. Драми Лопе де Вега і розвиток іспанського національного театру.

13. Жанрово-стильова своєрідність та історико-культурне значення роману Сервантеса “Дон Кіхот”.

14. “Пісня про мого Сіда”: історія створення, провідні теми і мотиви, головні персонажі та етико-естетичне значення твору.

15. Особливості поетики “Божественної комедії” Данте.

16. Характер втілення принципів класицизму у драмі П. Корнеля «Сід»

17. Значення Стендаля в становленні європейського реалізму

18. Сентименталізм як художній напрям європейської літератури ХVIII ст.

Французька мова:

1. Пам’ять і час у циклі романів Марселя Пруста «У пошуках втраченого часу»

2. Своєрідність екзистенціалізму у критичному й художньому доробку Жана-Поля Сартра («Нудота», «Стіна», «Мухи»)

3. Абсурдний світ у творчості Ежена Іонеско

4. Своєрідність художнього світобачення Патріка Модіано

5. Поетика постмодернізму у творчості Гюстава Леклезіо

6. Симулякри та симуляція у романі Федеріка Бегбедера «99 франків»

7. Критика суспільства споживання у творчості Мішеля Уельбека («Платформа», «Елементарні частинки»)

8. Поетика постмодернізму у творчості Амелі Нотомб

9. Загальна характеристика французького романтизму: періодизація, жанри, представники

10. В. Гюго як теоретик французького романтизму (передмова до драми «Кромвель»)

11. Новелістика П. Меріме: жанрові новаторства, полеміка із романтизмом, особливості структури.

12. «Рюї Блаз» В.Гюго як зразок романтичної драми: специфіка історизму, особливості конфлікту, характерологія

13. Література сентименталізму у Франції

14. Ж.-Б. Мольєр як творець жанру «високої комедії»

15. Характер втілення принципів класицизму у драмі П. Корнеля «Сід»

16. Роман Ф.Рабле “Гаргантюа і Пантагрюель” (основні теми, головні персонажі, специфіка гумору).

17. «Пісня про Беовульфа» як центральний зразок англосаксонської літератури доби Середньовіччя.

18. Творчість Петрарки та “петраркізм”.

19. “Пісня про Роланда” як репрезентативний зразок героїчного епосу доби пізнього Середньовіччя.

20. Творчість П.де Ронсара та розвиток поезії у Франції.

21.  Специфіка драматургії Б.-і-Мартінеса («Гра інтересів»)

22.  Імпрессіонізм та симоволізм у світі поезії П.Верлена. («Романси без слів», вірш-маніфест «Поетичне мистецтво»).

23.  Теорія «яснобачення» у художньому світі А.Рембо («П’яний корабель» «Озаріння»)

24.  Своєрідність реалізму Г. де Мопассана (Новела «Пампушка», роман «Життя»)

25.  Форми та засоби комічного у романі А. Франса «Острів пінгвінів».

26.  Загальна характеристика творчості Ст.Малларме.

27.  «Романтичний театр» М.Метерлінка («Синій птах»)

28.  Синтез реалізму та романтизму у творчості Ромена Роллана («Жан Кристоф»)

29. Література просвітницького раціоналізму у Франції (Вольтер, Д.Дідро)

30. Творчість О. де Бальзака у контексті становлення реалізму у французькій літературі

31. Особливості висвітлення французької дійсності в романі Стендаля «Червоне і чорне»

32. Творчість Г.Флобера в контексті розвитку художніх тенденцій реалізму ХІХ ст.

33. Роман Г. Флобера «Мадам Боварі» як втілення естетичних принципів реалізму

34. Естетика і поетика літератури бароко

35. Драма французького класицизму: проблематика, характери, поетика.

36. Література сентименталізму у Франції

37. Значення творчості Жорж Санд в історії французького романтизму

 


Дата добавления: 2018-05-12; просмотров: 689; Мы поможем в написании вашей работы!

Поделиться с друзьями:




Мы поможем в написании ваших работ!