Д) Анаксагор, Протагор, Эмпедокл.



Студенттің оқу дәрежесін бақылау және бағалау материалдары 1. Дүниетаным анықтамасы: A) қоғам туралы білімдердің жиынтығы Б) +дүниеге, адамның өмірдегі орнына деген көзқарастар жиынтығы В) адамгершіліктік принциптердің жүйесі Г) дүниені танып-білуге болатындығын білдіретін ұйғарымдар қосындысы Д) жоғарғы болмыстың дүниені жаратқандығын мойындау 2. Эмоцианалдық пен рационалдық, объективтілік пен субъективтілік, фантастикалық пен реалдылық, табиғилық пен табиғаттан тысқарылық араласып жатқан дүниетанымның тарихи формасы:

A) дін

Б) мистика

В) +миф

Г) философия

Д) өнер

3. Философияның функциялары:

A) ғылыми негізделген практикалық ұсынылымдар беру

Б) мәңгі мен мызғымас туралы абстрактылы теориялар ұсыну

в) қоршаған шындықты ғылыми тұрғыдан түсіндіру

г) барлық ғылымның ғылымы болып, қоғамдық сананың барлық формаларын басқару

д) +дүниетанымдық, гносеологиялық, әдіснамалық

4. Философиялық әдістердің ерекше белгісі:

A) теориямен тығыз байланысы

б) адамдардың практикалық іс-әрекетінен пайда болатыны

в) тек қана адамдардың сезімдік іс-әрекетіне бағытталғандығы

г) нақтылы зерттеулердің белгілі облысында қолданылатындылығы

д) +жалпылаудың жоғары деңгейінде негізделгендігі, әмбебаптығы

5. Философиялық танымның негізгі бөлімдері:

A) +онтология, гносеология, әдіснама

б) өнертану, лингвистика, шығыстану;

в) софистика, эклектика, догматизм;

г) идеология, космология, аңыз;

д) әлеуметтану, мәдениеттану, саясаттану.

6. Философиядағы негізгі екі бағыт:

A) Скептицизм және стоицизм;

б) Апологетика және патристика;

в) Реализм мен номинализм;

г) Позитивизм жәненеокантшылдық;

д) +Материализм мен идеализм.

7. Дүние бір бастамадан турады деп есептейтін философиялық ілім:

A) плюрализм;

б) +монизм;

в) релятивизм;

г) дуализм;

Д) конвенционализм.

8. Дүние екі бастамадан турады деп есептейтін философиялық ілім:

A) релятивизм;

б) монизм;

в) +дуализм;

г) плюрализм;

Д) кондиционализм.

9. Көп субстанцияны мойындайтын философиялық ілім:

A) монизм;

б) конвенционализм;

в) дуализм;

г) +плюрализм;

Д) пантеизм.

10. «Тек қана өзінің бар екенін және өзінің түйсігінің бар екенін белгілі деп мойындап..., басқа ештеңеге жол бермейтінң (Д. Дидро) философтардың позициясы:

A) механикалық материализм;

б) объективтікидеализм;

в) дуализм;

г) +субъективтік идеализм;

д) диалектикалық материализм.

11. Материалдық шындықты абсолюттік идеяның өзгелей болмысының формасы деп есептейтін дүниетанымдық позиция:

A) субъективтік идеализм;

б) метафизикалық материализм;  

в) диалектикалық материализм;

г) +дуализм;

Д)объективтік идеализм.

12. Философия пайда болды:

A) +Көне Үнді, Қытай және Ежелгі Грекияда;

б) Вавилонда, Көне Иранда;

в) КөнеМысырда, КөнеГрекияда;

г) Көне Иранда, КөнеҚытайда;

д) Көне Римде, КөнеҚытайда, КөнеҮндіде;

13. Көне Қытай философиясында қолданған өзара әсерлесетін және алмасатын қарама-қарсылықтарды белгілейтін ұғымдар:

A) «жэнь және «лиң;

б) «цзы- жань және «у-вэй;

в) «цзюнь-цзы және «сяо-жэнь;

г) +инь және ян;

д) «фэн-шуй және «кун-фу.

14. Өркениет жолынан бас тартып, қайтадан «нәрестелік күйге қайта оралуға шақырған Көне Қытай философы?

A) Конфуций;

б) +Лао-Цзы;

в) ХаньФэй-Цзы;

г) Мо-Цзы;

Д) Сюнь-Цзы.

15. У-вэй (әрекетсіздік) адамның өзін-өзі ұстау принципі ретінде қайда қалыптасты?

A) Араб-мұсылман философияда

б) Антикалық философиясында

в) Көне Үнді философиясында

г) +Көне Қытай философиясында

д) Ортағасырлық батыс философиясында

16. Көне Қытай философиясындағы заттардың табиғи жолы

A) инь;

б) ян;

в) жень;

г) сяо;

д) +Дао.

17. Әрбір индивидтің мәдениеттілігі мен моралдылығы арқылы барлық қоғамның жақсы өмір сүруін байланыстырып қарастырған Көне Қытай философы:

A) Хань Фэй-Цзы;

б) Мо-Цзы;

в) +Конфуций;

г) Лао-Цзы;

д) Ле-Цзы;

18. Конфуций философиясындағы ізгіліктің орталық принципі:

A) құдайылық мәңділіктерге көтерілу жолы

б) тіршілік қажеттіктерін қанағаттандыру

в) +гуманизм принципі

г) әр адамның өз принципі

д) азаптан құтылу

19. «Алтын орта жолы өзара үйлесімділік, іс пен сөздің сәйкестігі-бұл этикалық принциптер:

A) моизмдікі;

б) даосизмдікі;

в) легизмдікі;

г) +конфуцишілдіктікі;

д) буддизмдікі;

20. Конфуцийдің этикалық-саяси көзқарастарының мәні:

A) комунизм құрылысшыларының моральдық кодексін жасауында

б) +ізгілік арқылы мемлекетті басқару концепциясында

в) жаңа мемлекет құруға талпынуында

г) қоғамның демографиялық мәселелерін шешуінде

д) саяси төнкеріс жасауында

21. Тоталды азаптану және одан айығу қай философияның орталық мәселесі?

A) +Көне Үнді философиясының

б) Көне Грекия философиясының

в) Көне Қытай философиясының

г) Көне Иран философиясының

д) Бүкіл Көне Шығыс философиясының

22. Көне Үнді философиясындағы адамгершіліктік құлшыну заңы мына ұғыммен белгіленеді

A) нирвана;

б) +карма;

в) атман;

г) сансара;

Д) джива.

23. Көне Үнді философиясындағы ортодоксалды мектеп, йоганың теориялық негізі

A) ньяя;

б) буддизм;

в) чарвака-локаята;

г) джайнизм;

д) +санкхья.

24. Дүниенің алғашқы бастамасы от, су, жер деп санаған Көне Үнділік ортодоксалды емес мектеп:

A) буддизм;

б) йога;

в) вайшешика;

г) веданта;

г) +чарвака-локаята.

25. Көне Үнді философиясының өкілі:

A) Сенека;

б) Парменид;

в) Зенон;

г) +Джина;

Д) Лао-цзы.

26. Махавира Вардхамана негізін қалаушы:

A) буддизмнің;

б) классикалық йоганың;

в) индуизмнің;

г) кришнаизмнің;

д) +джайнизмнің.

27. Джайнизм метафизикасындағы мәңгі тәуелсіз екі субстанция:

A) Брахман мен Атман;

б) Пракрити мен Пуруша;

в) +Джива мен Аджива;

г) Астика мен Настика;

Д) Шрути мен Смрити.

28. Қазіргі дүниежүзілік діндердің бірі болып табылатын көне үнділік діни-философиялық ілім:

A) +буддизм;

б) йога;

в) брахманизм;

г) джайнизм;

Д) чарвака-локаята.

29.Буддизмнің пайда болуы мен таратылуы кімнің атымен байланысты?

A) Лао-цзының;

б) Махавиры Вардхамананың;

в) +Сиддхартхи Гаутаманың;

г) Патанджалидің;

д) Бадараяның.

30. Буддизм онтологиясының басты категориясы:

A) мокша;

б) +дхарма;

в) пракрити;

г) брахман;

Д) анну.

31. Антикалық философияның сипатты белгісі:

A) теоцентризм;

б) +космоцентризм;

в) монотеизм;

г) ғылымицентризм;

д) мәденицентризм.

32. «Космос, «Логос, «Архе, «Эйдос, «Сан, «Өлшем...-қандай философияның маңызды ұғымдары?

A) Көне Үнді философиясының;

б) Қытай философиясының;

в) +Грекия философиясының;

г) бүкіл Көне Шығыстың;

д) Көне әлемнің.

33. Фалес іліміндегі дүниенің түп негізі:

A) ауа;

б) +су;

в) от;

г) идея;

Д) апейрон.

34. Шындықтың сандық өлшемі, қатынасына көңіл аударған көнегрек ойшылы:

A) Анаксагор;

б) +Пифагор;

в) Гераклит;

г) Сократ;

Д) Аристотель.

35. Анаксимандр іліміндегі дүниенің алғы бастамасы:

A) атом;

б) сан;

в) су;

г) +апейрон;

Д) ауа.

36. Апейрон–ол:

A) философиялық трактат;

б) +шексіз, белгісіз зат;

в) көнегрек философы;

г) көнегрек құдайшасы;

д) Платонның Отаны.

37. «Барлығы да ағын үстінде, «Бір өзенге екі рет қайтып түсуге болмайды деген кімнің сөзі?

A) Фалестің;

б) +Гераклиттің;

в) Парменидтің;

г) Зенонның;

д) Пифагордың.

38. «Санға барлық заттар ұқсас деген кімнің сөзі?

а) Гераклиттің;

б) Горгидің;

в) +Пифагордың;

г) Парменидтің;

д) Фалестің.

39. «Бұл космосты еш құдай да, ешбір адам да жасаған жоқ, ол әрқашанда болған, бар, бола да береді, бірде жанып, бірде сөнетін мәңгі от сияқты деген сөз кімдікі?

A) Ксенофандікі;

б) +Гераклиттікі;

в) Пифагордікі;

г) Анаксимендікі;

Д) Зенондікі.

40. Болмыс мәселесін ең алғашқы қойған философиялық мектеп:

A) Милеттік мектеп;

б) Афиналық мектеп;

в) Атомистік мектеп;

г) Пифагорейшілер мектебі;

д) +Элей мектебі.

41. Антикалық философиядағы ойлау мен болмыстың тепе-теңдігі идеясы кімге жатады?

A) Анаксименге;

б) Сократқа;

в) Горгиге;

г) +Парменидке;

Д) Антисфенге.

42. Апория–бұл:

A) +алынбайтын логикалық қиындық;

б) сұлулық туралы ілім;

в) математикалық термин;

г) көне оқу орны;

д) Элей мектебінің өкілі.

43. Атышулы «Дихотомия», «Ахиллес пен тасбақа», «Жебе» апориялардың авторы:

A) Анаксимен;

б) Пифагор;

в) Левкипп;

г) Аристотель;

д) +Элейлік Зенон.

44. Көне Грек атомистері:

A) Фалес, Анаксимандр, Анаксимен;

б) Парменид, Зенон, Мелисс;

в) +Левкипп, Демокрит, Эпикур;

г) Сократ, Платон, Аристотель;

д) Анаксагор, Протагор, Эмпедокл.

45. Демокриттің атомистика ілімін жалғастырушы:

A) Сократ;

б) Протагор;

в) +Эпикур;

г) Софокл;

Д) Цицерон.

46. Антикалық алғашқы ағартушылар деп атауға болады:

A) элеаттарды;

б) пифагорейшілерді;

в) скептиктерді;

г) +софистерді;

Д) стоиктерді.

47. «Адам–барлық заттардың өлшемі деген пікірді кім айтты?

A) Горгий;

б) Эмпедокл;

в) Сократ;

г) Платон;

д) +Протагор.

48. «Сөз-ұлы билеуші деген софист:

A) +Горгий;

б) Фалес;

в) Гераклит;

г) Пифагор;

Д) Анаксагор.

49. «Өзіңді өзің танып біл деген дельфийлік сөзге философиялық мән берген ойшыл:

A) Фалес;

б) Платон;

в) Пифагор;

г) Критий;

д) +Сократ.

50. Өзінің философиясының негізгі әдісін Сократ былай атады:

A) есімдерді түзету ережесі

б) әмбебапты математика

в) құмырсқаның жолы

г) +майевтика

Д) софистика

51. Қайырымдылықтың қайнар көзі білімде, жауыздықтың тамыры адамның надандығында дейтін Сократтың позициясы:

A)ағартушылық

б) +этикалық рационализм

В) натурализм

г)моралдық утопизм

Д) утилитаризм

52. Сократ бойынша, ізгілік дегеніміз-ол:

A) өлшемді сезіну

б) табиғатпен келісімділік өмір

в) мемлекеттің заңдарына бағыну

г) +даналық

д) сыртқы әсемдік

53. Платон – қандай флософиялық бағыттың негізін қалаушы?

A) диалектикалық материализмнің;

б) +объективтік идеализмнің;

в) панволюнтаризмнің;

г) субъективтік идеализмнің;

д) метафизикалық материализмнің.

54. Платон философиясындағы басты ұғым:

A) форма;

б) атом;

в) +эйдос (идея) ;

г) әлемдік ерік;

Д) апейрон.

55. Платон «заттар әлемін қалай анықтайды?

A) ақиқат болмыс

б) +көрнеу болмыс

В) болмыс -емес

г) өзгеше болмыс

д) қоғамдық болмыс

56. Платон бойынша таным жүзеге асады:

A) интуиция арқылы

б) тәжірибе арқылы

в) мистикалық экстазда

г) +жанның ақиқатты еске түсіруі арқылы

д) логикалық ойлау жолымен

57. Идеалды мемлекет туралы ілімді қалыптастырған «Мемлекет атты философиялық-саяси шығарманың авторы?

A) К.Маркс;

б) Сократ;

в) +Платон;

г) Эпикур;

Д) Конфуций.

58. Платон философиясындағы жоғарғы идея («Барлық идеялардың идеясы) :

A) әділеттілік идеясы

б) даналық идеясы

В) махаббат идеясы

Г) билік идеясы

д) +ізгілік идеясы

59. «Платон менің досым, бірақ ақиқат қымбатырақ деген сөздің авторы:

A) Цицерон;

б) Эпикур;

в) Горгий;

г) +Аристотель;

Д) Теофраст.

60. «Бірінші философияның (метафизиканы) Аристотель қандай ғылым ретінде анықтайды?

A) табиғаттану ғылымы

б) саясаттану ғылымы

в) +болмыстың алғашқы себептері мен бастамалары туралы

Г) ізгілік туралы

Д) адам туралы

61. Аристотель бойынша, субстанцияның екі жағы:

A)форма және мазмұн

б) құрылым және элемент

в) себеп және салдар

Г) болмыс пен болмыс-емес

д) +форма мен материя

62. Табиғаттың мақсаттылығы мен заттардың өзгермелілігін мойындау кімнің философиясына тән?

A) Платонның;

б) Гераклиттің

в) +Аристотельдің;

г) Горгийдің;

д) Демокриттің.

63. Аристотельдің философисын жалғастырушылар:

A) +перипатетиктер;

б) скептиктер;

в) картезиандықтар;

г) реалистер;

Д) иррационалистер.

64. Өзі өмір сүрген қоғамдағы барлық нормалар мен құндылықтарды, қоғам институттарын теріске шығарған философиялық мектеп?

A) стоиктер;

б)киниктер;

в) скептиктер;

г) неоплатониктер;

д) неопифагорейшілер;

65. Стоиктер үндеген «табиғи өмір - бұл өмір немен үйлесімді болуы керек?

A) өзінің физиологиялық сұраныстарымен

б) өмір үшін күрес заңымен

в) +зердемен

г) жалпы қабылданған құндылықтармен және нормалармен

д) өлшемдік сезіммен

66. Сенеканың айтуынша, барлық стоиктерге тән ереже:

A) + «Көзге түспей өмір сүр

б) «Заттар табиғатымен есептесіп өмір сүр

в)«Өзді-өзіңізге шамшырақ болыңыз

г) «Өзіңді-өзің танып біл

д) «Құдайды сүй, сонда ойыңа не келсе соны істейсің

67. Плотин философиясы бойынша, дүние ненің нәтижесінде пайда болады?

A) атомдардың бостықта қосылуының нәтижесінде

б) ештеңе еместен Құдайдың жаратуы нәтижесінде

в) +бірегейдің эманациясында

г) идеялардың материяға әсері нәтижесінде

д) материяның өзді-өзіндік формалылануынан.

68. Теология-ол:

A) Логос туралы ілім

Б) Таным туралы ілім

в)+ Құдай туралы ілім

Г) Адам туралы ілім

д) Табиғат туралы ілім

69. «Философия-теологияның қызметшісі деген анықтама қай кезеңге жатады?

а) антикалық кезеңге

б) қайта өрлеу дәуіріне

в) жаңа заманға

г) ағартушылық дәуіріне

д) +ортағасырлық кезеңге

70. Ортағасырлық философияға тән сипаттама:

A) космоцентризм;

б) антропоцентризм;

в) ғылымицентризм;

г) +теоцентризм;

Д) пантеизм.

71 Ортағасырлық философиялық ой кешу әдістерінің ерекшелігі мынадай принциппен айшықталады:

A) +ашылу принципімен

б) қайшылық принципімен

в) тарихилық принципімен

Г) эмпиризм принципімен

Д) психазм принципімен

72. Құдайдың дүниені ештеңеден жасауы концепциясы:

A) хилиазм;

б) эсхатология;

в)креационизм;

г) сотериология;

Д) монотеизм.

73. Христиандық «Шіркеу әкейлерінің ілімі:

A) +патристика;

б) маевтика;

в) евгеника;

г) схоластика;

Д) аскетика.

74. Патристиканың көрнекті өкілі, «Құдай қаласы туралы» және «Тәубе» («Исповедь») кітаптарының авторы?

A) Иоанн Златоуст;

б) Ориген;

в) Татиан;

г) Дионисий Ареопагит;

д) +Аврелий Августин.

75. Ортағасырлық батысеуропалық схоластиканың гүлдену кезеңі:

A) ІX ғасырға дейін

б) ІX-XІІ ғ.ғ.

в) +XІІІ ғ.

г) XІV ғ.

д) XV ғ.

76. Схоластикалық философияның әйгілі өкілі, «Сумма теологии, «Сумма против язычников шығармаларының авторы?

A) Пьер Абеляр;

б) Уильям Оккам;

в) Дунс Скот;

г) +Фома Аквинский;

Д) Раймонд Луллий.

77. Ортағасыр философтарының жалпы ұғымдар мен жеке табиғатына қатысты пікірталастарының қарама-қайшы позициялары

A) материализм және идеализм;

б) +реализм және номинализм;

в) рационализм және иррационализм;

г) диалектика және метафизика;

д) монизм және дуализм.

78. У. Оккамның схоластардың жалған білімділігіне қарсы қолданған әдісінің образды атауы:

A) «Алтын қағида

б) «Алтын қиылыс

в) +Ұстара (Бритва)

Г) «Маятник

д) «атауларды түзету қағидасы

79. Адамның ең жоғарғы мүмкіндігі болып табылатын ақыл мен ақиқат өлшемі жайындағы ілімді қалыптастырушы ортағасырлық мұсылмандық ойлау ішіндегі бағыт:

A) калам;

б) джайнизм;

в) +фәлсафа;

г) сопылық;

Д) иррационализм.

80.«Екінші ұстаз атанған араб-мұсылман ойшылы:

а) +Әл-Фараби;

б) Әл-Газали;

в) Ибн-Сина;

г) Ибн-Рушд;

д) Әл-Кинди.

81. «Қайырымды қала тұрғындарының көзқарасытары туралы трактат еңбегінің авторы:

A) әл-Кинди;

б) Әл-Бируни;

в) Ибн Сина;

г) +Әл-Фараби;

Д) Ибн Рушд.

82. Әл-Фараби философиясының айшықты белгісі:

A) адамның құдіретті табиғаты

б) адамның ғарыштық табиғаты

в) адамның күнәхарлық табиғаты

г) адамның қолжетпес табиғаты

д) +адамның әлеуметтік табиғаты

83. Ибн Рушдтың «Терістеуді терістеу» кітабы кімге қарсы бағытталған:

A) Әл-Фарабиге;

б) Әл-Бируниге;

в) +Әл-Ғазалиге;

г) Ибн Синаға;

д) Ибн Баджаға.

84. «Философтарды терістеу» кітабының авторы

A) +Әл-Ғазали;

б) Яссауи;

в) Ибн Араби;

г) Руми;

д) Әл-Ансари.

85. Исламдағы аскеттікті уағыздаушы ортағасырлық діни-мистикалық ілім:

A) джайнизм;

б) перипатетизм;

в) пантеизм;

г) «Тазалық ағайындарың ілімі»;

д) +суфизм.

86. «Екі ұдай ақиқат» теориясының негізін салушы:

A) Әл-Ғазали;

б) Әл-Кинди;

в) Ибн-Сина;

г) Әл-Фараби;

д) +Ибн-Рушд.

87. Ибн Сина «Ақиқат жолындағы ағайындар» деп кімдерді атады?

A) каламиттерді;

б) +сопыларды;

в) дәрігерлерді;

г) неоплатониктерді;

д) еуропалық сопыларды.

88. Қайта өрлеу дәуірі философиясының өкілдерін көрсет:

A) Ф. Бэкон, Р. Декарт, Дж. Локк;

б) Ф. Аквинский, П. Абеляр, Д. Скот;

в) Гераклит, Демокрит, Зенон;

г) +Н. Кузанский, Дж. Бруно, Н. Коперник;

E) Вольтер, Руссо, Дидро.

89. Қайта өрлеу дәуірі философиясының негізгі ерекшелігі:

A) космоцентризм;

б) теоцентризм;

в) сциентизм;

г) технократизм;

д) +антропоцентризм.

90. Қарама-қайшылықтардың сәйкес келуі жайлы диалектикалық ілімнің негізін қалаушы Ренесанс дәуірінің ірі кардинал-философы әрі ойшылы:

A) МарсилиоФичино;

б) Альберт Великий;

в) Николай Коперник;

г) +Николай Кузанский;

Д) Николо Макиавелли.

91. Әлемнің гелиоцентрлік жүйесінің негізін калаушы Қайта өрлеу дәуірі ойшылы:

A) Птолемей;

б) +Н. Коперник;

в) Архимед;

г) Лаплас;

Д) Галилей.

92. Шіркеу инквизициясының әмірімен отқа өртенген Қайта өрлеу дәуірінің көрнекті философы:

A) Леонардо да Винчи;

б) Н. Кузанский;

в) Л. Вала;

г) Т. Кампанелла;

д) +Дж. Бруно.

93. Томмазо Кампанелланың кемел мемлекетінің атауы:

A) +«Күн қаласы»;

б) «Гиперурания»;

в) «Қайырымды қала»;

г) «Утопия»;

д) «Жаңа Атлантида».

94. Эссе жанрын өз идеяларын баяндау үшін қолданған XVІ ғ. француз гуманисті, ойшыл – скептик:

A) Пьер Абеляр;

б) Жан Кальвин;

в) Д.Дидро;

г) Ж.-Ж. Руссо;

д) +Мишель де Монтень.

95. Реформация өкілі:

A) Фр.Петрарка, Д.Алигьери, К.Салютати;

б) Н.Макиавелли, Т.Мор, Т.Кампанелла;

в) М.Фичино, Дж.Пико деллаМирандола, Ж.-Б. Альберти;

г) Н.Кузанский, Н.Коперник, Дж.Бруно, Б.Телезио;

д) +М.Лютер, Ж.Кальвин, Т.Мюнцер, У.Цвингли.

96. Жаңа дәуір философиясындағы эмпирикалық бағытың (тәжірибелік-индуктивтік) өкілдері:

A) И.Кант, И.Г.Фихте, Ф.Шеллинг, Г.В.Ф.Гегель;

б) +Ф.Бэкон, Г.Гоббс, Дж.Локк;

в) Р.Декарт, Б.Спиноза, Г.В.Лейбниц;

г) Демокрит, Эпикур, Тит Лукреций Кар;


Дата добавления: 2018-05-09; просмотров: 5270; Мы поможем в написании вашей работы!

Поделиться с друзьями:






Мы поможем в написании ваших работ!