Мотиви перестороги в антиутопічній казці Дж Оруела «Ферма тварин».



ПЛАНИ СЕМІНАРСЬКИХ ЗАНЯТЬ

Семінарське заняття №1.

Проблема трагічного відчуження людини у творчості Ф. Кафки. Модерністська поетика новели «Перевтілення» та притчі «Пасажири залізниці».

1. Своєрідність світосприйняття Франца Кафки. Естетичні погляди письменника та проблема його творчого методу .

2. Художня своєрідність модерністської притчі («Пасажири залізниці». «У ворот Закону»)

3. Трагедія відчуженої особистості в новелі “Перевтілення”.

4.  Метафоричний характер роману Кафки “Процес”

5. Художні особливості стилю Кафки ( прийом «відчуження», експресивність, образи-конструкції, образи-маски стану відчуженої душі, фантасмагорія, абсурд, психологічна та побутова деталь тощо).

 

Література

1. Днепров В. Метафорический роман Франца Кафки // Днепров В. Идеи времени и формы времени . – Л., 1980.

2. Затонський В. Д. Франц Кафка // Всесвіт. - 1993. - № 7.

3. Карельский А. Лекция о творчестве Кафки // Иностранная литература. – 1995. - № 8. – С. 241-248.

4. Набоков В. Франц Кафка // Всесвіт. - 1993. - № 3/4.

5. Сучков Б. Франц Кафка // Сучков Б. Л. Собр. Соч.: В З-х т.. - М., 1985. - Т. 2.

 

Теми рефератів

1. Образ “маленької людини” у творчості М. Гоголя та Ф. Кафки.

2. Особливості жанру новели у творчості Ф. Кафки.

3. Притчі Ф. Кафки: Модель світу та людини.

 

 

Семінарське заняття №2.

Театр Б. Брехта. Принципи «епічного театру» в п’єсі «Матінка Кураж та її діти»

1. Поняття про “нову драму”. Естетичні пошуки та відкриття драматургів-новаторів початку ХХ століття.

2. Теорія “епічного театру” Б. Брехта: концепція, основні положення, новаторська сценографія.

3. Новаторський характер п’єси “Матінка Кураж та її діти”. Антимілітаристичне спрямування твору.

4. Прийоми «епічного театру» у творі.

 

Література

1. Клюев В. Г. Театрально-эстетические взгляды Брехта. Опыт эстетики Брехта. – М., 1966.

2. Райх Б. Ф. Брехт. Очерк творчества. - М., 1960.

3. Федоров А. А. Бертольд Брехт и современный театр // Федоров А.А. Зарубежная литература ХІХ – ХХ веков. Эстетика и художественное творчество. - М.,1989.

4. Шумахер Э. Жизнь Брехта. – М., 1988.

 

Теми рефератів

1. Хроніка тридцятирічної війни у Німеччині ХVІІ століття Ганса Гриммельсгаузена як основа п’єси Б. Брехта “Матінка Кураж та її діти”.

2. Брехт – романіст.

3. Брехт і естетика експресіонізму.

 Семінарське заняття №3.

Гуманістичні ідеали А. де Сент-Екзюпері в філософських творах «Планета людей» та «Маленький принц».

1. А. де Сент-Екзюпері – письменник і льотчик. Творча біографія митця.

2. Основна тематика та проблематика казки «Маленький принц».

3. Система образів у творі. Образ Маленького принцу

4. Особливості композиції. Мотив подорожі у казці.

5. Засоби художнього зображення. Роль символіки та алегорії.

 

Література

1. Буковская А. Сент-Экзюпери, или Парадоксы гуманизма. – М., 1983.

2. Ваксмахер М. Французская литература наших дней. – М., 1967. - С.30-67.

3. Мижо М. Сент-Экзюпери. – М., 1963.

4. Невярович Н. Ю. Восхождение к Человеку. – Херсон, 1995. - 50с.

 

Теми рефератів

1. Традиції європейської літератури у казці Сент-Екзюпері “Маленький принц”.

2. Образ Маленького принца у сучасній гуманітарній культурі.

3. Морально-естетичні погляди А. де Сент-Екзюпері та їх відображення у творчості.

 

Семінарське заняття №4.

Тема «втраченого покоління» в романі Е.М. Ремарка «Три товариша».

1. Тема “втраченої генерації” у світовій літературі: історико-культурні витоки та художня своєрідність

2.  Тема Першої світової війни та її наслідків в романі Е.М. Ремарка «Три товариша»

3.  Система образів роману. Особливості світогляду «ремарківського героя».

4. Композиційні та стилістичні особливості твору.

Література

1. Дмитриев А. О юморе и оптимизме во что бы то ни стало // Вопросы литературы. – 1963. - № 6.

2. Затонський Д. Шляхи переоцінок // Всесвіт. – 1960.- № 5.

3. Иванов А. //Ремарк Э.М. На Западном фронте без перемен. Три товарища. – М., 1992.

4. Лейтес Н.С. Немецкий роман 1918-1945 годов. – Пермь, 1975.

5. Фрадкин И. Ремарк и споры о нем // Вопросы литературы. – 1963. - № 1.

 

Теми рефератів

1. Особливості ремарківського героя.

2. Психологізм прози Ремарка.

3. Антифашистський пафос романів Е. М.Ремарка.

 

Семінарське заняття №5.

Морально-філософська проблематика роману-меніппеї М. Булгакова «Майстер і Маргарита».

1. Проблема “письменник і влада” в житті та творчості М. Булгакова.

2.  Жанрова та структурно-композиційна своєрідність роману “Майстер і Маргарита”.

3. Тематика та проблематика роману.

4. Біблійні мотиви та їх трансформація в творі.

5. Сатиричне зображення Москви 30-х рр.. ХХ ст..

6. Традиції світової літератури в романі Булгакова “Майстер і Маргарита”.

 

Література

1. Боборыкин В. Г. Михаил Булгаков. – М., 1991.

2. Вулис А. З. Роман М. Булгакова “Мастер и Маргарита”. – М., 1991.

3. Соколов В. В. Роман М. Булгакова “Мастер и Маргарита”. – М., 1991.

4. Чудакова М. Жизнеописание Михаила Булгакова. – М., 1988.

 

Теми рефератів

1. Фауст и Воланд.

2. Біблійні мотиви в романі М. Булгакова “Майстер і Маргарита”.

3. Традиції російської сатири у творчості Булгакова.

 

Семінарське заняття №6

Мотиви перестороги в антиутопічній казці Дж Оруела «Ферма тварин».

1. Утопія та антиутопія у англійській літературі: проблема жанру.

2. Антиутопічний характер сатиричної притчі Дж. Орвелла “Ферма тварин”: соціально-філософська тематика та проблематика твору.

3. Система образів-персонажів казки.

4. Своєрідність поетики твору: алегорія, абсурд, іронія сарказм тощо.

Література

1. Зверев А. Зеркала антиутопий // Антиутопии ХХ века. – М., 1989.

2. Мосина В. Г. История «русского Оруэлла». – М., 1997.

3. Недошивин В. Можно ли погасить звезды? Проза отчаяния и надежды Джорджа Оруэлла // Оруэлл Д. Проза отчаяния и надежды. – Л., 1990.

4. Чаликова В. А. Размышления о «Скотном дворе» под названием «Встреча с Оруэллом» // Антиутопии ХХ века. – М., 1989.

5. Чертово колесо. Сборник научной фантастики: В 2-х т.- М, 1992.

 

Теми рефератів

1. Проблема виховання молоді в романі Дж. Орвелла “1984”.

2. Мова й свідомість у тоталітарній системі (за романом Дж. Орвелла “1984”).

3. Дж. Орвелл – літературний критик.

 

Семінарське заняття №7.


Дата добавления: 2018-05-02; просмотров: 402; Мы поможем в написании вашей работы!

Поделиться с друзьями:






Мы поможем в написании ваших работ!