Індивідуальна робота студентів. Консультації щодо виконання індивідуальних завдань студентами щочетверга та щоп’ятниці.



2 бали.

Консультації щодо виконання індивідуальних завдань студентами щочетверга та щоп’ятниці.

 

Модульний контроль

37,5 балів.

Здійснюється на підставі самостійної та індивідуальної робіт, результатів навчальних занять та вміння проникати в зміст художнього твору (складання партитур) за рейтинговою системою.


Модуль ІІІ.Елементи внутрішньої техніки словесної дії. Декламаційний аналіз

2.1.1. Зміст теми

Студенти усвідомлюють:

ü що бачення, уявлення, увага, ставлення є основними відправними точками у творчій діяльності вчителя;

ü що спілкування як засіб контакту із аудиторією залежить від характеру літературного твору;

ü що донесення ідеї-підтексту твору до слухачів є основним виконавським завданням;

ü що пошук інтонації лежить в практичному застосуванні основного виконавського завдання.

Студенти засвоюють теоретичні знання, на основі яких виробляють вміння готувати текст до виразного читання (декламаційний аналіз художнього тексту, його етапи та компоненти).

Студенти демонструють свої творчі, індивідуальні можливості з виконавської майстерності (виразне читання художніх текстів).

 

2.1.2. Види навчальної діяльності студентів:

 

Лекції

Таблиця 6 А

Тематика і зміст лекцій К-сть годин Література Обладнання, ресурси К-сть балів
  4     Лекція №4 Елементи внутрішньої техніки словесної дії                        Бачення. Уявлення, увага, ставлення – відправні точки у творчій діяльності читця. Нерозривність зв’язку бачення і ставлення до прочитаного. Бачення автора, бачення читця і бачення слухача. Кінострічка бачень. Розвиток творчого бачення і фантазії.                    Загальна характеристика підтексту. Особливості передачі підтексту в процесі виконання твору.                    Жест і словесна дія педагога. Внутрішньо-емоційний стан і зовнішньо-виражальні засоби читця. Спілкування як засіб контакту з аудиторією. Форми спілкування.                   Засоби емоційно-образної виразності і їх взаємозв’язок. Змістовна диференційованість цих засобів залежно від тексту художнього твору, педагогічних умов, психологічного стану аудиторії, вікових особливостей слухачів.   2  
  1. Томан Іржі. Мистецтво говорити. – К., 1986.
  2. Буяльський Б. А. Поезія усного слова. – К., 1969, 1990.
  3. Олійник Г. А. Виразне читання: Основи теорії: Навч. посібник. – К., 1995.
Підручники, журнали   5    

Практичні заняття

Тематика і зміст практичних занять К-сть годин Література (основна, додаткова) Обладнання, ресурси Кількість балів
    2 Практичне заняття №3-4 Тема: Емоційно-образна виразність 1. За якими показниками можна визначити досконалий професійний голос? 2. Назвіть основні закономірності виділення логічних центрів при підготовці партитури тексту. Їх значення у пошуках інтонаційного варіанта до тексту. 3. Особливість пауз за тривалістю, звучанням та характером. 4. В чому полягає суть роботи при підготовці партитури тексту? 5. Розкрити засоби вираження логічної перспективи мовлення. Завдання 4. Підібрати з художніх текстів приклади до відповідей. 5. Зробити партитуру уривка із казки «Хо» М. Коцюбинського «Ранок у лісі». 6. Прокоментувати голосові властивості і використання їх при читанні тексту.   4 1. Капська А. Й. Практикум з виразного читання. – К., 1990. 2. Буяльський Б. А. Поезія усного слова. – К., 1969, 1990. 3. Олійник Г. А. Виразне читання: Основи теорії: Навч. посібник. – К., 1995.   Підручники, партитури художнього тексту, посібники, рекомендовані художні тексти.     10
  3 Практичне заняття №5 Тема: Декламаційний аналіз художнього тексту 1. Місце літературознавчого аналізу у декламаційному. 2. Виконавське завдання, засоби його реалізації. Завдання 1.Визначити основне виконавське завдання у рекомендованих текстах. (Див. додаток) 2.Зробити декламаційний аналіз рекомендованого уривка із повісті «Микола Джеря» І. С. Нечуя-Левицького (Див. додаток)   2 Буяяльський Б. А. Декламаційна хрестоматія. // Буяльський Б. А. Поезія усного слова. – К., 1969, 1990.     5

Лабораторні заняття

Тематика і зміст лекцій К-сть годин Література Обладнання, ресурси К-сть балів
2   Лабораторна робота №3 Тема: Особливості читання ліричних творів Завдання: 1. Підготувати відповіді на питання: 1.1. Закони віршознавства. Основні поетичні жанри і форми. Особливості лірики. 1.2. Загальні вимоги щодо виконання лірики. 1.3. Особливості читання громадянської та пейзажної лірики. 1.4. Читання філософської та інтимної лірики. 2. Підготувати до виразного читання напам’ять вірші різних тематичних груп (за вимогами шкільної програми). 3. Підготуватись до самоаналізу та взаємоаналізу читання лірики . 4. Партитуру підготовлених текстів здати на перевірку викладачеві. 5. Всім підготувати до виразного читання вірш Б. Олійника «Пісня про матір». Інтонаційне оформлення ритмічних пауз.   2     1. Українська література. Підручник для 6 класу. 2. Станіславський К. С. Робота актора над собою. – К., 1953. (про словесну дію, підтекст, бачення). 3. Забужко С. І. Інтонація як засіб розкриття підтексту твору // Укр. мова і літ. в школі. – 1968. - №5. – С. 35-28. 4. Кацюба О. Й. Виразне читання поетичного твору // Методика викладання укр. мови ы літератури. – К., 1968. – С. 113-123.     Диктофон   5
— 3     Лабораторна робота №4 Тема: Особливості словесної дії у монолозі Завдання: 1. З’ясувати суть поняття «монолог». Дати загальну характеристику видів монологічної словесної дії. Особливості читання монологу. 2. Підготувати читання монологу з драматичного твору. 3. Читання монологів різного плану, їх аналіз (за попереднім розподілом готуються монологи): - Проні Прокопівни із п’єси М. Старицького «За двома зайцями»; - Мавки із драми «Лісова пісня» Лесі Українки; - Останній монолог Ярослава Мудрого із драми І. Кочерги «Ярослав Мудрий»;   2     Зазначені посібники з виразного читання та: 1. Горбуша Л. А. Выразительное чтение и рассказывание учителя. – М., 1965. 2. Ладыженская Т. А. Живое слово: Устный рассказ как средство и предмет обучения. – М., 1986.       5    
  4 - Мини Мазайла (перед дзеркалом) із п’єси М. Куліша «Мина Мазайло» або один із монологів Богдана з роману М. Стельмаха «Дума про тебе».   Лабораторна робота №5 Тема:  Виконавська майстерність (підсумкове заняття) Завдання: 1. Демонстрація індивідуального завдання («літературний монтаж», «літературна композиція», художні тексти різних жанрів) 2. Залік. Підсумкова оцінка за якістю підготовленого матеріалу і якістю його виконання, із врахуванням всіх параметрів: дикції, голосових властивостей, бачення, спілкування, мети словесної дії, інтонаційної переконливості та над завдання, а також суми попередньо зароблених балів.     2 +1,5 індивідуальної роботи     Крім посібників: 1. Бахтин М. М. Эстетика словесного творчества. – М., 1979. 2. Горчаков Н. Режиссерские уроки К. С. Станиславского. – М., 1952. 3. Катышева Д. Н. Литературный монтаж // Искусство звучащего слова. – Вып. II. – М., 1973. 4. Томан Іржі. Мистецтво говорити. – К., 1986. 5. Шведов А. И. Искусство убеждать. К., 1986. 6. Яхонтов В. Н. Театр одного актера. – М., 1958.       10

Самостійна робота №4

5 балів.

Тема:Особливості читання ліро-епічних творів

Виконати рекомендовані викладачем вправи:

План бесіди:

 

1. Жанрові особливості думи.

2. Жанрові особливості балади.

3. Жанрові особливості поеми.

4. Байка – епічний чи ліро-епічний твір?

5. Особливості виразного читання думи, балади, поеми, байки.

Завдання:

1. Підготувати до виразного читання напам’ять байку, баладу, думу (чи фрагмент з неї), уривок з поеми (за власним вибором). Звернути увагу на фольклорні зразки та твори літературного походження. Рекомендовано баладу І. Драча «Соняшник», уривок з поеми «Прометей» А. Малишка («Б’є барабан…») чи І. Драча «Смерть Шевченка» («Далекий дівочий голос» - IV, VII «Голосіння матері України», ІІ част. «Вишневий вітер», «Йшла вперше Україна по дорозі…»)

2. Визначити складні місця  у партитурі та декламаційному аналізі (письмово).

Тема буде опрацьована аудиторно!

Література:

- Буяльський В. А. «Поезія усного слова». – К., 1980.

- Капська А. Й. Виразне читання. Практичні та лабораторні заняття. – К., 1990.

- Волинський П. К. Основи теорії літератури. – К., 1967.

- Словник літературознавчих термінів Лесина В. М., Пулинця О. С. – К., 1965.

- Олійник Г. А. Виразне читання: Основи теорії: Навч. посібник. – К., 1995.

- Літературознавчий словник-довідник. – К.: Академія, 1997


Дата добавления: 2018-02-18; просмотров: 502; Мы поможем в написании вашей работы!

Поделиться с друзьями:






Мы поможем в написании ваших работ!