Прощения/ и оставления невернаго держания нашего,/ грехов и прегрешений наших/ у Господа просим.



Лик: Пода́й, Го́споди.

Держания Божьего,/ а такожде добрых/ и полезных/ душам нашым/ и мира мирови/ у Господа просим.

Лик: Пода́й, Го́споди.

Про́чее вре́мя живота́ на́шего/ в ми́ре/ и покая́нии сконча́ти,/ у Го́спода про́сим.

Лик: Пода́й, Го́споди.

Христиа́нския кончи́ны живота́ на́шего,/ безболе́зненны,/ непосты́дны,/ ми́рны/ и до́браго отве́та/ на Стра́шнем Суди́щи Христо́ве про́сим.

Лик: Пода́й, Го́споди.

Пресвяту́ю,/ Пречи́стую,/ Преблагослове́нную,/ Сла́вную/ Влады́чицу на́шу Богоро́дицу/ и Присноде́ву Мари́ю/ со все́ми святы́ми помяну́вше,/ са́ми себе́/ и друг дру́га,/ и весь живо́т наш/ Христу́ Бо́гу предади́м.

Лик: Тебе, Господи.

Возглашение: Щедро́тами/ Единоро́днаго Сы́на Твоего́,/ с Ни́мже благослове́н еси́,/ со Пресвяты́м/ и Благи́м/ и Животворя́щим Твои́м Ду́хом,/ ны́не/ и при́сно,/ и во ве́ки веко́в.

Лик: Аминь.

Священник: Мир всем.

Лик: И духови твоему.

Священник: Возлю́бим друг дру́га,/ да единомы́слием испове́мы.

Лик: Отца́, и Сы́на, и Свята́го Ду́ха, / Тро́ицу Единосу́щную / и Неразде́льную.

И священник покланяется трижды, глаголя тайно:

Возлюблю́ Тя, Го́споди, кре́посте моя́, Госпо́дь утвержде́ние мое́ и прибе́жище мое́.

И целует покрытое приношение, сперва – верхний край звездицы, потом - край потира, а затем - край трапезы пред собою. Если священников будет двое, или больше, то и они целуют приношение, и, пожимая руки, троекратно целуют друг друга в плечи (левое-правое-левое), а потом и в тыльные части соединенных в рукопожатии правых рук, подняв их к губам.

При этом старший из них глаголет: Христо́с посреде́ нас.

А младший отвечает: И есть, и бу́дет.

После чего служащий зажигает от лампады свечу на словах «яви́ся свет», и ставит ее на место вверху антиминса

А зело́ ра́но у́тром в день воскресе́ния Твоего́ облиста́ша мо́лнии, - яви́ся свет - и произше́д трус, стрегу́щии разбежа́шася, А́нгели же отвали́ша ка́мень от две́рий Гро́ба

И возглашает:

Двери,/ двери,/ премудростию вонмем.

И аккуратно поднимает, обеими руками, плат, во образ отваленного от Гроба камня, так, чтобы он не провисал, над Дарами, и благоговейно колеблет над ними, во образ произошедшего землетрясения (в такт пения или чтения). Если будут другие сослужащие, то они тоже берут плат или воздух обеими руками, и, натянув, держат над Святыми Дарами, колеблюще и поюще исповедание веры:

Ве́рую во еди́наго Бо́га Отца́ Вседержи́теля, Творца́ не́бу и земли́, ви́димым же всем и неви́димым. И во еди́наго Го́спода Иису́са Христа́, Сы́на Бо́жия, Единоро́днаго, И́же от Отца́ рожде́ннаго пре́жде всех век. Све́та от Све́та, Бо́га и́стинна от Бо́га и́стинна, рожде́нна, несотворе́нна, единосу́щна Отцу́, И́мже вся бы́ша. Нас ра́ди челове́к и на́шего ра́ди спасе́ния сше́дшаго с Небе́с и воплоти́вшагося от Ду́ха Свя́та и Мари́и Де́вы и вочелове́чшася. Распя́таго же за ны при Понти́йстем Пила́те, и страда́вша, и погребе́нна. И воскре́сшаго в тре́тий день по Писа́нием. И возше́дшаго на Небеса́, и седя́ща одесну́ю Отца́. И па́ки гряду́щаго со сла́вою суди́ти живы́м и ме́ртвым, Его́же Ца́рствию не бу́дет конца́. И в Ду́ха Свята́го, Го́спода, Животворя́щаго, И́же от Отца́ исходя́щаго, И́же со Отце́м и Сы́ном спокланя́ема и ссла́вима, глаго́лавшаго проро́ки. Во еди́ну Святу́ю, Собо́рную и Апо́стольскую Це́рковь. Испове́дую еди́но креще́ние во оставле́ние грехо́в. Ча́ю воскресе́ния ме́ртвых, и жи́зни бу́дущаго ве́ка. Ами́нь.

Прекращает колебания плата и, поцеловав его, складывает и отлагает в левый нижний угол илитона и глаголет:

Ста́нем до́бре,/ ста́нем со стра́хом,/ во́нмем,/ Свято́е Возноше́ние/ в ми́ре приноси́ти.

Лик: Ми́лость ми́ра, / Же́ртву хвале́ния.

Паки благословляет собравшихся и глаголет:

Благода́ть Го́спода на́шего/ Иису́са Христа́,/ и Любы́ Бо́га и Отца́,/ и прича́стие Свята́го Ду́ха,/ бу́ди со все́ми ва́ми.

Лик: И со ду́хом твои́м.

И тут же, лицом к людям, воздевая руки, глаголет:

Горе́ име́им сердца́.

Лик: И́мамы ко Го́споду.

Священник поворачивается к престолу и кладет земной поклон со словами: Благодари́м Го́спода.

Лик: Досто́йно и пра́ведно есть / покланя́тися Отцу́ и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху, / Тро́ице единосу́щней и неразде́льней.

Священник в это время молится:

Сый Влады́ко, Го́споди Бо́же О́тче Вседержи́телю покланя́емый! Досто́йно я́ко вои́стину, и пра́ведно, и ле́по великоле́пию святы́ни Твоея́, Тебе́ хвали́ти, Тебе́ пе́ти, Тебе́ благослови́ти, Тебе́ кла́нятися, Тебе́ благодари́ти, Тебе́ сла́вити Еди́наго вои́стинну Су́щаго Бо́га, и Тебе́ приноси́ти се́рдцем сокруше́нным и ду́хом смире́ния слове́сную сию́ слу́жбу на́шу, я́ко Ты еси́ дарова́вый нам позна́ние Твоея́ и́стины. И кто дово́лен возглаго́лати силы Твоя́, слы́шаны сотвори́ти вся хвалы́ Твоя́, или́ пове́дати вся чудеса́ Твоя́ во вся́ко вре́мя. Влады́ко всех, Го́споди Небесе́ и земли́, и всея́ тва́ри, ви́димыя же и неви́димыя, седя́й на Престо́ле Сла́вы и призира́яй бе́здны, безнача́льне, неви́диме, непостижи́ме, неопи́санне, неизме́нне, О́тче Го́спода на́шего Иису́са Христа́, вели́каго Бо́га и Спаси́теля, упова́ния на́шего, и́же есть о́браз Твоея́ бла́гости: печа́ть равнообра́зная, в себе́ показу́я Тя, Отца́, Сло́во Живо́е, Бог и́стинный, преве́чная Прему́дрость, живо́т, освяще́ние, си́ла, свет и́стинный, и́мже Дух Святы́й яви́ся; Дух и́стины, сыноположе́ния дарова́ние, обруче́ние бу́дущаго насле́дия, нача́ток ве́чных благ, животворя́щая си́ла, исто́чник освяще́ния, от Него́же вся тва́рь слове́сная же и у́мная укрепля́ема Тебе́ слу́жит, и Тебе́ присносу́щное возсыла́ет славосло́вие, я́ко вся́ческая рабо́тна Тебе́. Тебе́ бо хва́лят А́нгели, Арха́нгели, Престо́ли, Госпо́дьствия, Нача́ла, Вла́сти, Си́лы и многоочи́тии Херуви́ми. Тебе́ предстоя́т о́крест Серафи́ми, шесть кри́л еди́ному, и шесть кри́л еди́ному; и двема́ у́бо покрыва́ют ли́ца своя, двема́ же но́ги, и двема́ лета́юще, взыва́ют еди́н ко друго́му, непреста́нными усты́, немо́лчными славослове́ньми.

После чего, берет в правую руку звездицу, крестит ею дискос, касаясь его ободка (верх-низ-лево-право) на выделенных словах, а затем складывает ее и кладет перед свечой (концами вверх к горнему месту) так, чтобы она заключала свечу внутрь себя:

Побе́дную песнь/ пою́ще, - вопию́ще, - взыва́юще - и глаго́люще.

Лик: Свят, Свят, Свят Госпо́дь Савао́ф,/ испо́лнь не́бо и земля́ сла́вы Твоея́;/ оса́нна в вы́шних,/ благослове́н Гряды́й во и́мя Госпо́дне,/ оса́нна в вы́шних.

Продолжает молиться:

С си́ми блаже́нными Си́лами, Влады́ко Человеколю́бче, и мы́, гре́шнии, вопие́м и глаго́лем: Свят еси́, я́ко вои́стину, и Пресвя́т, и несть ме́ры великоле́пию святы́ни Твоея́, и преподо́бен во всех де́лех Твои́х, я́ко пра́вдою и судо́м и́стинным вся наве́л еси́ на ны́: созда́в бо челове́ка, пе́рсть взе́м от земли́, и о́бразом Твои́м, Бо́же, поче́т, положи́л еси́ в раи́ сла́дости, безсме́ртие жи́зни и наслажде́ние ве́чных благ, в соблюде́нии за́поведей Твои́х обеща́в ему́, но преслу́шавша Тебе́, и́стиннаго Бо́га, созда́вшаго его́, и пре́лестию зми́евою привле́кшася, умерщвле́на же свои́ми прегреше́ньми, изгна́л еси́ его́ пра́ведным Твои́м судо́м, Бо́же, от рая́ в мiр сей, и отврати́л еси́ в зе́млю, от нея́же взят бысть, устроя́я ему́ е́же от пакибытия́ спасе́ние, в Саме́м Христе́ Твое́м. Не бо отврати́лся еси́ созда́ния Твоего́ в коне́ц, е́же сотвори́л еси́, Бла́же, ниже́ забы́л еси́ дела́ рук Твои́х, но посети́л еси́ многообра́зне, ра́ди милосе́рдия ми́лости Твоея́. Проро́ки посла́л еси́, сотвори́л еси́ си́лы святы́ми Твои́ми, в ко́емждо ро́де благоугоди́вшими Тебе́. Глаго́лал еси́ нам усты́ раб Твои́х проро́ков, предвозвеща́я нам хотя́щее бы́ти спасе́ние. Зако́н дал еси́ в по́мощь, А́нгелы поста́вил еси́ Храни́тели. Егда́ же прии́де исполне́ние време́н, глаго́лал еси́ нам Саме́м Сы́ном Твои́м, И́мже и ве́ки сотвори́л еси́, И́же сый сия́ние сла́вы Твоея́ и начерта́ние ипоста́си Твоея́, нося́ же вся глаго́лом си́лы Своея́, не хище́ние непщева́ е́же бы́ти ра́вен Тебе́, Бо́гу и Отцу́, но Бог Сый преве́чный, на земли́ яви́ся и челове́ком споживе́. И от Де́вы Святы́я вопло́щся, истощи́ Себе́, зра́к раба́ прие́м, сообра́зен быв те́лу смире́ния на́шего, да нас сообра́зны сотвори́т о́бразу сла́вы Своея́. Поне́же бо челове́ком грех вни́де в мiр и грехо́м смерть, благоволи́ Единоро́дный Твой Сын, Сый в не́дрех Тебе́, Бо́га и Отца́, быв от жены́, Святы́я Богоро́дицы и Присноде́вы Мари́и, быв под зако́ном, осуди́ти грех во пло́ти Свое́й, да во Ада́ме умира́юще, оживотворя́тся в саме́м Христе́ Твое́м. И пожи́в в мiре сем, дав повеле́ния спаси́тельная, отста́вив нас пре́лести и́дольския, приведе́ в позна́ние Тебе́, и́стиннаго Бо́га и Отца́, стяжа́в нас Себе́, лю́ди избра́нны, царское свяще́ние, язы́к свят. И очи́стив водо́ю, и освяти́в Ду́хом Святы́м, даде́ Себе́ изме́ну сме́рти, в не́йже держи́ми бе́хом, про́дани под грехо́м, и соше́д кресто́м во ад, да испо́лнит Собо́ю вся, разреши́ боле́зни сме́ртныя. И воскре́с в тре́тий день, и путь сотвори́в вся́кой пло́ти к воскресе́нию из ме́ртвых, зане́ не бя́ше мо́щно держи́му бы́ти тле́нием нача́льнику жи́зни, бысть нача́ток уме́рших, перворожде́н из ме́ртвых, да бу́дет Сам вся, во всех пе́рвенствуяй. И возше́д на Небеса́, се́де одесну́ю вели́чествия Твоего́ на высо́ких, и́же и прии́дет возда́ти кому́ждо по дело́м его́. Оста́ви же нам воспоминания спаси́тельнаго Своего́ Страда́ния сия́, я́же предложи́хом по Его́ За́поведем. Хотя́ бо изы́ти на во́льную и приснопа́мятную, и животворя́щую Свою́ сме́рть, в но́щь, в ню́же предая́ше Себе́ за живо́т мiра, прие́м хлеб на свя́тыя Своя́ и пречи́стыя ру́ки, показа́в Тебе́, Бо́гу и Отцу́, благодари́в, благослови́в (и благословляет), освяти́в, преломи́в,

Указывает на Агнец правой прямыми, вместе сложенными, пальцами правой руки и возглашает:

…даде́ святы́м Свои́м ученико́м и Апо́столом, рек:/ приими́те,/ яди́те,/ сие́ есть Те́ло Мое́,/ е́же за вы ломи́мое,/ во оставле́ние грехо́в.

Совершает поясной поклон.

Лик: Ами́нь.

Священник тихо:

Подо́бне и Ча́шу от плода́ ло́знаго прие́м, раствори́в, благодари́в, благослови́в (также благословляет), освяти́в,

Точно так же указывает на чашу и возглашает:

…даде́ святы́м Свои́м ученико́м и Апо́столом, рек:/ пи́йте от нея́ вси,/ сия́ есть Кровь Моя́ Но́ваго Заве́та,/ я́же за вы/ и за мно́ги излива́емая/ во оставле́ние грехо́в.

И паки совершает поясной поклон.

Лик: Ами́нь.

Священник приклонив главу, молится тихо:

Сие́ твори́те в Мое́ воспомина́ние: ели́жды бо а́ще я́сте Хлеб сей и Ча́шу сию́ пие́те, Мою́ Сме́рть возвеща́ете, Мое́ Воскресе́ние испове́даете. Помина́юще у́бо, Влады́ко, и мы́ спаси́тельная Его́ Страда́ния, животворя́щий Крест, тридне́вное погребе́ние, е́же из ме́ртвых Воскресе́ние, е́же на Небеса́ Возше́ствие, е́же одесну́ю Тебе́, Бо́га и Отца́, Седе́ние, и сла́вное, и стра́шное Его́ Второ́е Прише́ствие.

Возглашение: Твоя́ от Твои́х/ Тебе́ принося́ще,/ о всех/ и за вся.

И, произнося это, берет в правую руку потир, приподнимает его, берет левой рукой дискос (если ножка узкая, то для надежности только за основную верхнюю часть!) и, крестобразно соединив руки - правая над левой, осторожно поднимает святый дискос и святый потир над престолом и совершает ими плавное вертикальное крестное знамение, после чего ставит на место и поклоняется им.

Лик: Тебе́ пое́м, / Тебе́ благослови́м, / Тебе́ благодари́м, Го́споди, / и мо́лим Ти ся, Бо́же наш.

Священник же молится:

Сего́ ра́ди, Влады́ко Пресвяты́й, и мы, гре́шнии, и недосто́йнии раби́ Твои́, сподо́бльшиися служи́ти Свято́му Твоему́ Же́ртвеннику, не ра́ди правд на́ших, не бо сотвори́хом что́ бла́го на земли́, но ра́ди ми́лости Твоея́ и щедро́т Твои́х, я́же излия́л еси́ бога́тно на ны, дерза́юще приближа́емся Свято́му Твоему́ Же́ртвеннику. И предло́жше вместообра́зная Свята́го Те́ла и Кро́ве Христа́ Твоего́, Тебе́ мо́лимся, и Тебе́ призыва́ем, Свя́те Святы́х, благоволе́нием Твоея́ бла́гости, приити́ Ду́ху Твоему́ Свято́му на ны,т и на предлежа́щия Да́ры сия́, и благослови́ти я́, и освяти́ти, и показа́ти.

И покланяется трижды пред святою трапезою:

Боже, очи́сти мя, гре́шнаго, и поми́луй мя (трижды).

 А затем, воздевае руки, молясь и глаголя:

Го́споди, и́же Пресвята́го Твоего́ Ду́ха в тре́тий час Апо́столом Твои́м низпосла́вый, Того́, Благи́й, не отыми́ от нас, но обнови́ нас, моля́щих Ти ся.

Стих: Се́рдце чи́сто сози́жди во мне, Бо́же, и дух прав обнови́ во утро́бе мое́й (крестное знамение).

Го́споди, и́же Пресвята́го Твоего́ Ду́ха:

Стих: Не отве́ржи мене́ от лица́ Твоего́, и Ду́ха Твоего́ Свята́го не отыми́ от мене́ (крестное знамение).

Го́споди, и́же Пресвята́го Твоего́ Ду́ха:

(Диакон становится перед престолом, крестится, читает молитву "Господи Вседержителю..." и, сложив руки на груди (правую на левую), совершает поясной поклон.

После чего, произнося молитву: Хлеб у́бо сей,/ са́мое Честно́е Те́ло - Го́спода и Бо́га - и Спа́са на́шего - Иису́са Христа́

 указывает на Святой Хлеб прямыми сложенными между собой пальцами правой руки.

А затем, указывая правой рукой на потир, глаголет: Ча́шу же сию́,/ са́мую Честну́ю Кровь - Го́спода и Бо́га - и Спа́са на́шего - Иису́са Христа́.

Излия́нную за живо́т мiра.

А потом добавляет к протянутой правой руке левую руку, указывающую на дискос, и глаголет : "Преложи́в/ Ду́хом/ Твои́м/ Святы́м".

И совершает земной поклон со словами : "Аминь, аминь, аминь!")

 

Священник же прочитав молитву:

 Господи Вседержи́телю, моли́твами Пречи́стыя Влады́чицы на́шея Богоро́дицы и Присноде́вы Мари́и, Свята́го Архистра́тига Бо́жия Серафи́ма, А́нгелов-Храни́телей наших, Всех Небе́сных Сил Безпло́тных и Всех Святы́х, поми́луй нас и прости́ вся́кое наше согреше́ние во́льное и нево́льное…

и именословно сложив пальцы правой руки, крестообразно касается нижней стороной кончика безымянного пальца граней Агнца (верхней-нижней-левой-правой), произнося соответствующие этим касаниям нижевыделенные слова:

Хлеб у́бо сей,/ са́мое Честно́е Те́ло - Го́спода и Бо́га - и Спа́са на́шего - Иису́са Христа́.

После чего точно так же крестообразно касается краев потира (верхнего-нижнего-левого-правого) и глаголет:

Ча́шу же сию́, са́мую Честну́ю Кровь - Го́спода и Бо́га - и Спа́са на́шего - Иису́са Христа́.

Излия́нную за живо́т мiра.

А потом Прелагает Дары, благословляя оба сосуда покрывающим их широким горизонтальным крестом и глаголя:

Преложи́в – Ду́хом – Твои́м – Святы́м.]

И в этот самый момент между произнесением слов «ТВОИМ-+-+-СВЯТЫМ» и происходит ПРЕЛОЖЕНИЕ ДАРОВ в Тело и Кровь Христову!!! И перед нами на Престоле незримо, но реально возникает вновь Воплотившийся, Воскресший и Паки Пришедший к нам Господь наш Иисус Христос, иногда чудесным образом воспринимаемый некоторыми в виде МЛАДЕНЦА (ОТРОЧАТИ) или в обычном Своем состоянии


Дата добавления: 2019-02-22; просмотров: 100; Мы поможем в написании вашей работы!

Поделиться с друзьями:






Мы поможем в написании ваших работ!